از بین بردن بوی بد یخچال - فریزر

از بین بردن بوی بد یخچال – فریزر با 7 روش فوق العاده ( علت بوی بد یخچال چیست؟ )

شاید بتوان گفت یکی از وقت گیرترین و سخت ترین مراحل تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن یخچال است. بوی بد یخچال از مشکلات رایجی است که افراد مختلف با آن درگیر هستند. اگر می‌خواهید با علت های ایجاد بوی نامطبوع در یخچال و روش های از بین بردن آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

نحوه از بین بردن بوی بد یخچال

اولین گام در تمیز کردن و از بین بردن بوی یخچال این است که مواد غذایی فاسد را خارج کنید. اگر دستگاه شما سینی چکه‌دار دارد آن را تمیز کنید زیرا ممکن است قسمتی از بوی بد مربوط به این سینی باشد. قسمت های مختلف یخچال برای ماده غذایی خاصی مناسب است؛ بنابراین همیشه سعی کنید ماده غذایی را در قسمت مخصوص خود قرار دهید زیرا دمای تنظیم شده در این قسمت ها برای ماده غذایی تعیین شده مناسب است و از فاسد شدن زود هنگام جلوگیری می‌شود.

بیشتر یخچال هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند دارای فیلتر هایی برای آب و هوا هستند که آب و هوای در حال گردش در یخچال را تصفیه می‌کنند برای از بین بردن بوی بد یخچال باید این فیلتر ها را هر 6 ماه یکبار تمیز کنید. البته برای اینکه با نحوه تمیز کردن این فیلتر ها آشنا شویم دفترچه راهنمای دستگاه خود را به خوبی مطالعه کنید تا ناخواسته باعث ایجاد آسیب به دستگاه خود نشوید.

در هنگام تمیز کردن یخچال معمولا درزها و گوشه‌های دستگاه معمولاً فراموش می‌شوند توجه نمایید تا مکانی برای رشد میکروارگانیسم ها بدون تمیزکاری باقی نماند. برای اینکار می توانید از یک شرکت نظافتی خوب در تهران استفاده کنید. برای این کار می‌توانید قفسه ها و طبقه های متحرک یخچال بیرون آورده و بعد از تمیز کردن در جای خود قرار دهید. در فواصل زمانی منظم پشت و رو زیر یخچال خود را نیز تمیز کنید تا محلی برای جمع شدن آشغال نباشد.

هیچ چیز آزار دهنده‌تر از این موضوع نیست که بعد از تمیز کردن یخچال خود متوجه شوید که بوی آن از بین نرفته است. اگر تمام مواد غذایی فاسد شده داخل یخچال خارج کردید و بعد از تمیز کردن اون متوجه شدید یخچال شما باز بوی بدی می‌دهد به احتمال زیاد پلاستیک بدنه یخچال  بوها را به خود جذب کرده است. در این حالت نیاز است یخچال خودرو به طور اساسی پاکسازی کنید برای شروع ابتدا یخچال خود را از برق بکشید و مواد غذایی خارج نمایید یخچال را باز بگذارید تا مدتی جریان هوا داخل آن حرکت کند و بعد از تمیز کردن کامل یخچال آن را به برق بزنید.

برای دریافت خدمات نظافت از یک شرکت نظافتی خوب با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

* نحوه از بین بردن بوی بد یخچال

بعضی از مواد ساده در خانه وجود دارد که نگه داشتن آنها در داخل یخچال باعث جذب بوی بد می‌شود یکی از معروف ترین ترکیبات برای رفع بوی بد توالت ایرانی و همچنین از بین بردن بوی بد یخچال، جوش شیرین است. در یک ظرف مقداری جوش شیرین بریزید و آن را در داخل یخچال قرار دهید جوش شیرین بوی بد را تا حدی جذب خواهد کرد. این ماده در  تمیز کاری ها کاربرد های زیادی دارد به عنوان مثال برای از بین بردن بوی ماهی در خانه و تمیز کردن شیرالات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد برای اطلاع از نحوه تمیز کردن شیرآلات می‌توانید به صفحات دیگر ما مراجعه نمایید.

 

 

* از بین بردن بوی بد یخچال با زغال

از زمان‌های قدیم مرسوم بوده است که رفع بوی بد یخچال با زغال کباب و قلیان ممکن است. زغال فعال یکی از چندین مواردی است که می‌تواند بوی بد را به خود جذب کند. برای استفاده از زغال در یخچال کافی است تا دمای یخچال را برای مدت کوتاهی در کمترین درجه خود قرار دهید و سپس در حد یک پیاله زغال فعال را در درون یخچال بگذارید.  می‌توانید در هر طبقه پیاله‌ی کوچکی را قرار دهید تا به خوبی بوی یخچال را به خود جذب کند.

اگر تمایل دارید اثر بیشتری را از زغال چوب گیری بهتر است آن را به صورت خرد شده به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌توانید در این سه روز در یخچال را نیز باز نکنید تا تمام بوهای بد توسط این زغال جذب شود در مدتی که از زغال چوب برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده می‌کنید دمای یخچال را در حداقل قرار دهید.

* سرکه

یکی از مواردی که در روش های نظافت خانگی بسیار کاربردی است، سرکه می‌باشد. از سرکه در تمیز کردن فرش، ظروف، پاك كردن خون از لباس و حتی استفاده می‌شود. سرکه اثر مشابه با جوش شیرین دارد. می‌توانید یک فنجان سرکه را در داخل یخچال قرار دهید تا مدتی بوی بد جذب این سرکه شود.

حتما بخوانید: رفع بوی بد فاضلاب

* قهوه

از دیگر موادی که برای جذب بوی بد توصیه می‌شود قهوه است. دانه های قهوه تازه را آسیاب کنید و آن را بر روی یک سینی یا سطح صاف پخش نمایید و سپس در داخل یخچال قرار دهید. قهوه باید به مدت یک شبانه روز داخل یخچال بماند و در این مدت بوی بد یخچال  جذب خواهد شد.

از بین بردن بوی یخچال

* لیمو

لیمو نیز از ترکیباتی است که در تمیزکاری ها برای شستشوی ظروف برنجی و همچنین برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده می‌شود. رایحه مطبوع لیمو باعث جذب بوهای بد می‌شود. به جای لیمو می‌توانید از اسانس نیز استفاده کنید. بعضی از اسانس های موجود در بازار که عطر های مختلفی نیز دارند در مدت نگهداری در یخچال از بوی بد آن جلوگیری می‌کنند.

* جو دوسر

جالب است بدانید مواد غذایی مانند جو دوسر نیز بوی بد یخچال را به خود جذب می‌کند. برای این کار باید جوی دو سر را در ظروف آلومینیومی‌بریزید و سپس در یخچال قرار دهید.

* پراکسید هیدروژن

موادی  مانند اسانس ها، سرکه و لیمو بوی خاص خود را دارند که برخی از افراد آن را دوست ندارند. اگر می‌خواهید از یک ماده بدون بو برای از بین بردن رایحه‌ بد یخچال خود استفاده کنید پراکسید هیدروژن توصیه می‌شود. پراکسید هیدروژن یک ماده آنتی باکتریال است که علاوه بر بوی بد میکرو ارگانیسم را نیز از بین می‌برد.

علت ایجاد بوی بد یخچال چیست؟

ایجاد بوی بد در یخچال علت های مختلفی دارد، از جمله این علت‌ ها می‌توان به  باقی ماندن طولانی مدت مواد غذایی در یخچال، گذاشتن غذاها در ظروف درباز و  رشد کپک ها و باکتری ها اشاره کرد به طور کلی هر چند وقت یک بار باید به یخچال را به خوبی تمیز کنید. نگهداری مواد غذایی در یخچال همیشه باعث سالم ماندن آنها نمی‌شود برخی از باکتری ها و کپک ها سرمادوست هستند و حتی در دمای یخچال قابلیت رشد دارند بنابراین اگر یک ماده غذایی به مدت طولانی در یخچال بماند ممکن است محلی برای رشد کپک ها و باکتری ها باشد. این اتفاق می‌تواند همچنین یکی از دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی نیز باشد که در مورد رفع آن در مقاله ” جرمگیری ماشین ظرفشویی” به طور کامل توضیح داده ایم.

از طرف دیگر اگر مواد غذایی در ظروف درباز در یخچال نگهداری شود بوی آنها در فضای یخچال منتشر می‌شود و ترکیب بوی غذاهای مختلف باعث ایجاد بوی ناخوشایند می‌شود. درز ها و گوشه های یخچال نیز برای رشد باکتری ها مناسب هستند به همین علت است که گاهاً بعد از تمیز کردن یخچال روی آن باقی می‌ماند زیرا نیاز هست درزها و قسمت‌های پنهان یخچال نیز به خوبی تمیز شوند تا محلی برای رشد این میکروارگانیسم ها نباشند.

جلوگیری از بوی بد یخچال

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. خوب است قبل از ایجاد بوی بد در یخچال به فکر جلوگیری از آن باشیم حتما باید در هنگام نگهداری غذا در داخل یخچال بعضی از مسائل را در نظر بگیرید.

  • همیشه به تاریخ انقضای مواد غذایی خود توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید یک ماده غذایی مدت طولانی در یخچال قرار گرفته و تاریخ انقضای آن تمام شده آن را از یخچال خارج کنید.
  • در فواصل زمانی منظم یخچال خود را تمیز کنید تا از باقی ماندن مواد غذایی فاسد شده در آن مطمئن شوید.
  • شست و شوی دستگاه باعث آسیب دیدن به موتور آن می‌شود بنابراین برای تمیز کردن بهتر است قطعات متحرک را خارج کرده و شست و شو دهید و بدنه را با یک دستمال حاوی کف پودر شست و شو تمیز کرده و خشک کنید.
  • مواد غذایی که بوهای بسیار تند دارند در داخل یخچال نگهداری نکنید و اگر مجبور به این کار هستید از محکم بودن درب ظرف نگهداری مطمئن شوید.
  •  اگر متوجه شدید روی طبقات یخچال ماده غذایی ریخته است فورا آن را تمیز کنید.

تمام نکات گفته شده باعث خواهد شد که یخچالی تمیز و عاری از هر گونه بوی نامطبوع داشته باشید.

برای اسخدام پرستار نیمه وقت سالمند در تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

به بالا بروید