رفع بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی بد کفش از چه روش هایی استفاده کنیم؟ ( راه حل سریع + کاربردی )

راه های از بین بردن بوی بد کفش پا چیست؟ حتما شما هم به پاسخ این سوال فکر کرده اید. در اینجا از ساده ترین روش های رفع بوی بد کفش به شما می‌گوییم. یک راه حل رفع بوی بد کفش، پوشیدن کفش های مختلف در هر روز صبح است ولی خوب، شاید مجبور باشید هر روز هفته یک جفت کفش بپوشید، در این شرایط چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ حالا بیایید به عجیب ترین پاسخ های جالب برای از بین بردن بوی بد کفش بپردازیم.

 

15 راه حل از بین بردن بوی بد کفش

 

روش از بین بردن بوی بد کفش

 

۱. برای رفع بوی بد کفش ابتدا علت ایجاد بو را پیدا کنید.

قبل از اینکه راه حل از بین بردن بوی بد کفش را پیدا کنید، کفش خود را با دقت بررسی کنید. اگر کفی کفش شما مرطوب و فرسوده است، یا سعی کنید آن ها را بیرون بیاورید و خشک کنید یا برای جلوگیری از رشد باکتری ها، کفی های مخصوص بخرید.

 

۲. کفش های خود را در یک مکان گرم بگذارید

با بازکردن گره ها و بالا کشیدن زبانه کفش ها، اجازه دهید سریعتر خشک شوند. به این ترتیب می توانید با خشک نگه داشتن کفش های خود از رشد باکتری هایی که باعث ایجاد بو می شوند جلوگیری کنید.

 

۳. کفی کفش مناسب انتخاب کنید

چوب سدر در برابر قارچ ها محافظت می کند و به جلوگیری از ایجاد بوی بد کمک می کند. علاوه بر این، چوب سدر با رایحه ای شاداب، سبک و دلچسب، انتخابی عالی برای رفع بوی بد کفش و جلوگیری از رشد باکتری ها خواهد بود.

 

۴. کفش های خود را فریز کنید.

کفش های بدبو خود را در کیسه ای قرار دهید و یک شب آن ها را در فریزر بگذارید. برای بهترین نتیجه، بگذارید روز بعد در زیر نور خورشید بماند.
اگرچه این روش به این دلیل اعمال می‌شود که باکتری‌هایی که باعث ایجاد بو می‌شوند در هنگام یخ زدن کفش‌ها از بین می‌روند، برخی استدلال می‌کنند که این راه حل از بین بردن بوی بد کفش موقتی است. پس امتحان کنید و خودتان تصمیم بگیرید.

 

حتما بخوانید: علت بوی بد یخچال

 

۵. استفاده از نرم کننده پارچه 

بعد از استفاده، یک یا دو دستمال نرم کننده را که به شکل توپ درآورید و داخل کفش خود قرار دهید. دستمال مرطوب بوی مطبوع خود را در کفش آزاد می کند و رطوبت باقی مانده داخل کفش را جذب می کند.

 

۶. از بخار استفاده کنید 

 

برای از بین بردن بوی بد کفش

بخار با کمک به از بین بردن باکتری ها و قارچ ها از بو جلوگیری می کند. اگر کمی رطوبت کفش شما را آزار نمی دهد می توانید این روش را امتحان کنید.

 

۷. استفاده از پوست پرتقال تازه برای رفع بوی بد کفش

پوست مرکبات تازه به دلیل اسانس های موجود در خود دارای رایحه ای با طراوت است. پوست مرکبات تازه را یک شب در کفش خیس کنید. کفش شما قطعا بوی بسیار بهتری خواهد داد.

 

۸. استفاده از روغن اسطوخودوس 

فقط یک یا دو قطره روی کفی کفش ها جهت از بین بردن بوی کفش، کافی است. روغن اسطوخودوس هم اثر ضد باکتریایی خواهد داشت و هم بوی بد را از بین می برد و به جای آن رایحه شاداب خود را به جا می گذارد.

 

۹. استفاده از پودر یا اسپری ضد قارچ

این محصول را هم می توانید در داروخانه ها و برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. پودر پا ضد قارچ، اغلب با پای ورزشکاران مرتبط است. اگرچه پای ورزشکار علت بوی بد پا است، اما افرادی که پای ورزشکار ندارند نیز ممکن است همین مشکل بو را نیز تجربه کنند.

بنابراین اگر به پای ورزشکار مبتلا هستید، از کرم، لوسیون یا مخلوطی از روغن درخت چای برای جلوگیری از قارچ استفاده کنید. روغن درخت چای یک روغن طبیعی ضد قارچ با بوی فوق العاده است. برای از بین بردن بوی بد کفش در اختلال پای ورزشکاران می توانید آن را روی پاهای خود بمالید.

 

۱۰. استفاده از ماشین لباسشویی 

شستن کفش در ماشین لباسشویی با کمترین درجه حرارت وقتی اولین برنامه شستشو تمام شد، بار دوم را با همان دما بشویید و بگذارید کفش هایتان در هوا خشک شوند. پس شستن کفش ها در لباسشویی باید حالا ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنید، نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی را در این مقاله بخوانید.

 

برای استخدام پرستار در منزل با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

۱۱. استفاده از جوش شیرین

اگر تاکتیک یخ زدن کفش هایتان جواب نداد، مقداری جوش شیرین در کفش هایتان بریزید و بگذارید یک شب بماند تا بوی بد آن جذب شود. جوش شیرین علاوه بر استفاده از آن به عنوان پودر ضد قارچ، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد، از آن می‌توان در تميز كردن كابينت ام دي اف نیز استفاده کرد. اگر در کارهای منزل احتیاج به کارگر نظافت در تهران جهت کمک دارید می‌توانید با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

جوش شیرین و اکسید روی را به طور متناوب مخلوط کنید تا بو و پودر قارچ کش ایجاد شود. مقدار مساوی از جوش شیرین و اکسید روی را با هم مخلوط کنید و یک شب در کفش های خود خیس کنید. اکسید روی یک عامل ضد بو و ضد باکتری است. اگر نمی‌خواهید در طول روز لکه‌های سفید و پودری باقی بماند، حتماً قبل از پوشیدن کفش‌هایتان در روز بعد، مخلوط را کاملاً تمیز کنید.

 

۱۲. استفاده از الکل برای از بین بردن بوی کفش

برای از بین بردن بوی بد کفش، کفش های شسته نشده خود را با ریختن مقداری الکل روی پنبه تمیز کنید. به این ترتیب عناصری که باعث ایجاد بوی بد می شوند از بین می روند و شما این شانس را خواهید داشت که مانند قبل کفش های بدون بو خود را بپوشید. الکل خیلی راحت تبخیر می شود و به عنوان ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود. بنابراین هنگامی که با مایعات دیگر مخلوط می شود، تبخیر آن مایعات را تسریع می کند.

 

۱۳. از آب و سرکه استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد کفش با آب و سرکه است. کفش های خود را با مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد سرکه خالص اسپری کنید. مخلوط را روی آستر و زیره کفش اسپری کنید و بگذارید 30 دقیقه خشک شود. اگر عجله دارید، می توانید کفش های خود را با سشوار خشک کنید. پس از این فرآیند، فرآیند خیساندن کفش ها را یک شبه در جوش شیرین اعمال کنید.

 

۱۴. استفاده از چای کیسه ای

 

رفع بوی بد کفش

 

چای کیسه ای می تواند با بوی بد مبارزه کند. چای سیاه در از بین بردن باکتری های موجود در کفش ها بسیار موفق بوده است. چند کیسه چای را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. کیسه ها برداشته شوند و اجازه دهید حدود 5 دقیقه خنک شوند. چای کیسه ای خنک شده را روی کفش قرار دهید و حدود یک ساعت صبر کنید. کیسه های چای را بردارید و مایع های اضافی را از داخل کفش پاک کنید. از چای همچنین برای پاک کردن پارکت نیز می توان استفاده نمود روش استفاده از آن را می‌توانید در مقاله ی دیگری بخوانید.

 

۱۵. استفاده از اسپری خوشبو کننده

اسپری های خوشبو کننده را می توان به روش های مختلفی بسته به هدف آنها استفاده کرد. اگر هدف فقط از بین بردن بوی بد کفش است، می توانید در زمانی که از کفش استفاده نمی کنید و می دانید که داخل کفش عاری از رطوبت نیست، از اسپری استفاده کنید. اما از اسپری‌های خوشبوکننده یا فوم‌های خوش‌بوکننده نیز می‌توان برای تمیز کردن کفی‌ها استفاده کرد. برخی از اسپری‌ها در از بین بردن بوها برای مدت طولانی بهتر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی به دور نگه داشتن بوهای تازه ایجاد شده برای مدت طولانی‌تری کمک کنند.

برخی از اسپری ها می توانند فرمول های خاصی برای از بین بردن کپک ها و باکتری ها ایجاد کنند. هدف هر چه باشد، اسپری کمی تکان داده می شود و داخل کفش اسپری می شود. کفش ها به مدت یک روز بدون پوشیدن نگهداری می شوند. قبل از استفاده از اسپری، ایده آل است که کفش را بدون پوشیدن یک شب رها کنید.

علت بوی بد کفش چیست؟

قطعا متوجه شد‌ه‌اید، که هر چه کفش ها بیشتر پوشیده شوند، بوی آن ها بیشتر می شود. استفاده بیش از حد، عرق کردن، پوسته شدن پوست، کثیفی، باکتری ها، قارچ ها و عدم تهویه همگی می توانند باعث بوی بد کفش شوند.

علت اصلی بوی بد کفش معمولا عرق کردن پا است. بخشی از دلیل بو موادی است که در ساخت کفش استفاده می شود. بوی بد پا که از نظر پزشکی به نام برومودوزیس شناخته می شود، یک مشکل رایج در طول سال، تابستان یا زمستان است. دلیل اصلی این امر عرق کردن پاها همراه با پوشیدن کفش های یکسان در هر روز است. برای از بین بردن بوی کفش، هم در انتخاب کفش و هم از نظر تمیز کردن باید کارهایی انجام داد:

  • انتخاب کفش های باکیفیت: با استفاده از کفش های باکیفیت و از جنس چرم مصنوعی می توان از ایجاد بوی بد جلوگیری کرد. همچنین پوشیدن کفش های با چرم مصنوعی بی کیفیت اغلب بوی پا را افزایش می دهد.
  • نپوشیدن هر روز یک کفش: پوشیدن یک نوع کفش هر روز بدون وقفه یا پوشیدن آن برای چند روز متوالی از تنفس پا و کفش جلوگیری می کند. کفش‌هایی که به دلیل تعریق روز قبل مرطوب شده بودند، وقتی دوباره پوشیده می‌شوند قبل از خشک شدن، بو تولید می‌کنند. اگر همان کفش را 2 روز متوالی نپوشید، حداقل 24 ساعت طول می کشد تا خشک شود.
  • تعویض جوراب: جوراب ها (به طور ایده آل پشمی یا نخی، نه نایلونی) باید حداقل یک بار در روز تعویض شوند.
  • مراقبت از پا: پاها باید روزی یک بار با صابون آنتی باکتریال شسته شوند. پاها را باید پس از خیس شدن کاملاً خشک کرد (مخصوصاً بین انگشتان پا)، ناخن های پا را باید کوتاه و تمیز نگه داشت.

 

به بالا بروید