رفع بوی بد توالت ایرانی

روش های رفع بوی بد توالت ایرانی + فرنگی ( علت بوی بد چاه توالت )

امروزه بوی بد دستشویی یکی از معضلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند به ویژه اینکه زندگی مردم بیشتر به سمت آپارتمان نشینی رفته و دستشویی بیشتر در داخل منازل تعبیه می گردد. معمولا بوی بد توالت علل مختلفی دارد که فرد در ابتدا باید علت را بررسی و آن را ریشه یابی کند و سپس در صدد رفع آن اقدام نماید. یکی از دلایلی که باعث بوی بد توالت می گردد این است که فضای دستشویی دارای تهویه ی خوبی نمی باشد به ویژه اگر دستشویی در داخل منزل قرار داشته باشد. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سبب بوی بد توالت گردد انسداد لوله های آن می باشد.

 

چگونه بوی بد توالت را از بین ببریم؟

هیچ یک از ما تحمل بوی نامطلوب را در منزل ندارد به ویژه اینکه اگر منشاء این بو از توالت منازل باشد چه بسا بسیاری از افراد به ویژه در روز های گرم سال توان تحمل بوی بد توالت را ندارند و منزل را ترک می کنند. گاز های بد بویی مانند سولفید هیدروژن، متان و… می تواند سبب بوی بد منازل گردد. ولی علت اصلی بوی بد چاه توالت معمولا چسبیدن چربی و مواد سفت به جداره ی لوله می باشد که مانع از عبور فاضلاب می گردد.

معمولا بوی فاضلاب فقط به دستشویی ختم نمی گردد و در صورت عدم رفع علل آن سبب انتشار بو به قسمت هایی از منزل مانند آشپزخانه خواهند شد. پس اگر فرصت رفع بوی آن را ندارید بهتر است از متخصصان نظافت کمک بگیرید شرکت آچارتمان اماده خدمت رسانی برای نظافت منزل شهرک غرب – غرب – جنوب و مال تهران می باشد.

 

از بین بردن بوی بد دستشویی

 

  * رفع بوی بد توالت ایرانی با سرکه و جوش شیرین

برای رفع بوی بد توالت ایرانی می توان از روش های زیادی استفاده نمود یکی از این روش ها استفاده از سرکه و جوش شیرین می باشد. به طور معمول این دو نوع ماده در اکثر منازل یافت می شود بنابراین اولین قدم برای رفع بوی بد فاضلاب می تواند استفاده از این دو نوع ماده باشد. برای این روش ابتدا یک استکان جوش شیرین را داخل فاضلاب بریزید سپس به تدریج مقداری سرکه به آن اضافه نمایید. استفاده از این دو نوع ماده می تواند تمام آلودگی‌هایی که به قسمت داخلی لوله چسبیده را برطرف نماید معمولا از این روش بعد از رفع کامل بوی بد فاضلاب استفاده می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های رفع بوی بد توالت ایرانی و بوی بد توالت فرنگی چک نمودن شتر گلویی می باشد این منطقه همیشه دارای مقداری آب است که مانع از انتشار بوی بد به داخل توالت می گردد. برای این کار می توانید از یک تعمیرکار خبره کمک بگیرید یا اینکه به طور مرتب آب به داخل دستشویی بریزید تا مانع از انتشار بوی بد شود. جالب است بدانید برای از بین بردن بوی بد یخچال نیز می‌توانید از این ترکیب استفاده نمایید.

 

  * بوی بد توالت فرنگی با جوش شیرین و نوشابه

روش خانگی دیگر برای ریشه یابی علت بوی بد چاه توالت و رفع آن استفاده از جوش شیرین و نوشابه می باشد. حتما شنیده اید که نوشابه سبب نرم شدن دندان ها می گردد و از این طریق سبب خرابی آن ها می شود در واقع قدرت نوشابه در حل کردن بسیاری از مواد بسیار بالا می باشد بنابراین می تواند سبب حل شدن بسیاری از مواد چسبیده به لوله در داخل خود گردد. برای اینکار مقداری جوش شیرین را داخل توالت بریزید سپس مقداری نوشابه را به آن اضافه نمایید تا تمام آلودگی های موجود را شست و شو دهد و آن ها را بزداید.

 

  * رفع بوی بد توالت با مخمر نان

 

علت بوی بد چاه توالت

 

یکی دیگر از موادی که قدرت پاکسازی بسیار بالایی دارد استفاده از مخمر نان می باشد برای این کار به یک کاسه آب جوش نیاز دارید که باید مخمر نان را به درون آن بریزید تا فعال شود سپس آن را به درون فاضلاب اضافه نمایید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت درون آن بماند می توانید بار ها این کار را انجام دهید اگر نتیجه نگرفتید از یک متخصص خبره در این امر کمک بگیرید.

 

  * رفع بوی بد توالت با استفاده از بوگیر

برای رفع بوی بد توالت می توانید به طور موقت از بوگیر های مخصوص استفاده نمایید همچنین روشن کردن عود در توالت هایی که تهویه ی مناسب را ندارند می تواند تا حد زیادی موثر باشد و مانع انتشار بوی بد شود. پیشنهاد ما به افرادی که دارای مهمان زیادی می باشند این است که حتما در هنگام مهمانی از عود درون دستشویی به ویژه توالت آپارتمان ها استفاده نمایند.

 

  * رفع بوی بد چاه توالت با جوش شیرین، نمک، یخ و آب لیمو

از جمله تدابیر خانگی که می توان برای از بین بردن بو های بد موجود در توالت و فاضلاب به کاربرد استفاده از مخلوط جوش شیرین، نمک، یخ و آب لیمو می باشد. برای این کار می توانید از مخلوط مساوی نمک و جوش شیرین استفاده نمایید آن را به همراه مقدار کمی آب به درون چاه فاضلاب اضافه نمایید بعد از حدود یک ساعت مقداری یخ را به درون چاه اضافه نمایید این کار تمام آلودگی های موجود در لوله را می زداید می توانید برای از بین بردن بوی بد توالت در این هنگام از لیمو یا آب لیمو استفاده نمایید.

 

  * بوی بد توالت در آپارتمان با محلول های شیمیایی

 

بوی بد توالت فرنگی

 

برخی از افراد استفاده از محلول های شیمیایی موجود در بازار را ترجیح می دهند چرا که بر این عقیده هستند که این مواد می تواند در مدت زمان کوتاهی موجب باز شدن لوله ی فاضلاب گردند اما نکته ای که موجب می شود که با احتیاط بیشتری از این مواد استفاده کنیم این است که چون دارای پی اچ پایینی می باشند در صورت برخورد با پوست ممکن است سبب سوختگی شوند طریقه استفاده از لوله باز کن را در مقالات دیگر به طور کامل توضیح داده‌ایم که می توانید از ان استفاده نمایید.  همچنین باعث از بین رفتن لوله ها و چسب دور آن ها گردند بنابراین بهتر این است که در مراحل آخر به سراغ چنین موادی بروید چرا که استفاده از این مواد نیز خود باعث ایجاد بوی بدی در آپارتمان می شود که می تواند سبب سلب آسایش بسیاری از ساکنین گردد.

یکی دیگر از روش هایی که می توان با آن بوی بد موجود در توالت را از بین برد و بسیار ساده نیز می باشد این است که افراد می توانند داخل یک نایلون بزرگ را پر از آب کنند و آن را به طور محکمی ببندند و مواقعی که کسی از توالت استفاده نمی کند آن را روی کاسه ی توالت قرار دهند این روش بسیار ساده و در عین حال بسیار کم هزینه نیز می باشد و برای استفاده در آپارتمان ها می تواند گزینه ی بسیار مناسبی نیز باشد و تا زمانی که به متخصص این کار مراجعه می کنید می تواند مانع از ایجاد بوی بد در داخل منزلتان گردد. اگر برای انجام این روش ها و همچنین نظافت منزل نیاز به یک نیروی خدماتی دارید شرکت خدمات نظافت شرق تهران می‌تواند در این کار به شما کمک کند.

 

علت ایجاد بوی بد دستشویی

یکی از سوال هایی که ممکن است برای افرادی که زندگی آپارتمان نشینی دارند پیش آید این است که علت اصلی بوی بد چاه توالت چیست؟ چرا که در قدیم توالت در بیرون از منزل و دارای بیشترین فاصله با منزل بود. چربی هایی که به درون لوله سرازیر می شوند می توانند علت اصلی این بو باشند به همین دلیل توصیه می گردد که چربی های حاصل از پخت غذا را به درون فاضلاب نریزید چرا که سبب خسارات زیادی خواهد شد.

یکی دیگر از علل بوی بد چاه توالت آپارتمان ها مشترک بودن لوله کشی می باشد که همین امر سبب معضلات بسیار زیادی برای ساکنین می شود چه بسا حتی بی احتیاطی یکی از ساکنین ممکن سبب افزایش این بو گردد.

با ساختن برج های بلند با تعداد واحد های بالا قطعا یکی از مشکلاتی که ممکن است برای آن ها به وجود بیاید مشکلات مربوط به فاضلاب و لوله بازکنی می باشد. بوی بد فاضلاب معمولا در طبقات اول بیشتر از سایرین حس می شود چرا که این چربی ها و رسوبات به سمت طبقات پایین ته نشین می گردد.

 

توصیه های مهم در رفع بوی بد چاه توالت

 

بوی بد چاه توالت

 

یکی از دغدغه هایی که افراد دارند مربوط به بوی بد فاضلاب می باشد که می تواند سبب بسیاری از بیماری ها گردد. یکی از این نوع بیماری ها میگرن و سر درد می باشد که سبب تشدید آن می گردد. در مورد رفع بوی چاه توالت توصیه هایی وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

یکی از توصیه های مهمی که در خصوص پیشگیری از بروز این احتمال وجود دارد این است که سعی کنید در لوله کشی ساختمان ها از بهترین متریال استفاده نمایید سپس از یک فرد با تجربه بخواهید که لوله کشی منزل شما را انجام دهد چرا که علل بسیاری از بوی فاضلاب داخل منازل لوله کشی نامناسب می باشد که همین امر بعد ها چالش های زیادی را برای ساکنین به وجود خواهد آورد و چه بسا مجبور شوند که لوله کشی را تعویض نمایند.

مورد بعدی این است که برای اتصال دو لوله به هم حتما از زانو ها و لوله های محکمی استفاده گردد و با استفاده از چسب های محکمی این اتصالات به یکدیگر متصل گردند. برای رفع بوی بد حتما باید از سیفون های با کیفیت استفاده گردد. سیفون ها نیز در دو مدل در بازار یافت می شوند که دارای یک کاسه و دو کاسه می باشند. همچنین در اتصالات این لوله و سیفون ها باید از افراد با تجربه کمک گرفته شود همچنین از برند های معروفی استفاده گردد که بعد از چند بار استفاده فرد دچار چالش نشود.

یکی دیگر از علل بوی بد فاضلاب این می باشد که اتصالات کهنه و فرسوده شده اند و سبب ایجاد بوی بدی در فضا می گردند گاهی اوقات نیز مشخص می شود که چاه پر شده است ولی در این مورد افراد عادی قادر به تشخیص نمی باشند و باید از کار بلد این حوزه سوال نمایند. برای اطلاع از راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه مقالات دیگر را بخوانید.

برای استخدام نیروی نظافتی با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

به بالا بروید