لکه چای روی لباس

لکه چای روی لباس را چگونه پاک کنیم؟ ( ✔ روش های از بین بردن لکه چای روی لباس )

پاک کردن لکه چای از روی لباس دارای راهکارهای مختلفی می‌باشد که برخی از این روش ها تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن لکه چای دارد. چای از نوشیدنی های پرطرفدار و مفید می‌باشد که گاهی به طور ناگهانی بر روی لباس ریخته می‌شود و ‌لکه های قهوه‌ ای رنگی را به وجود می‌آورد. خوشبختانه از بین بردن لکه چای روی لباس به نسبت لکه های دیگر به مراتب راحت تر است و برای این کار در ادامه مطلب یکسری از راهکارها بیان شده است تا شما بتوانید بر اساس آنها خیلی راحت و سریع تمامی لکه ها را از سطح لباس پاک کنید.

 

روش های از بین بردن لکه چای روی لباس

 

از بین بردن لکه چای روی لباس

 

  —  از بین بردن لکه با سرکه

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه چای روی لباس استفاده از سرکه می‌باشد چرا که محلول سرکه اثر پاک کنندگی بسیار قوی دارد و وجود آن می‌تواند کمک کند لکه ها خیلی سریعتر از سطح لباس محو شوند از این ماده همچنین برای پاک کردن رنگ روی لباس نیز استفاده می شود.

در ابتدا مقدار مشخصی از سرکه را در قسمتی از لباس که لکه روی آن قرار دارد بریزید سپس بعد از گذشت دقایقی پارچه لباس را به خوبی بشوید این کار باعث می‌شود سختی لکه از بین برود. بعد از شستن لباس با سرکه سعی کنید از مواد شوینده با کیفیت مانند پودر رختشویی نیز استفاده کنید تا در این حالت بوی سرکه از روی لباس از بین برود و لکه ها به خوبی پاکسازی شوند.

 

 

  —  لکه بری جوش شیرین

جوش شیرین قدرت فراوانی در حذف لکه و آلودگی ها دارد و معمولا در از بین بردن لکه چای روی فرش ، لباس و … کاربرد دارد. اگر جوش شیرین را برای پاکسازی لکه انتخاب کرده اید بهتر است ابتدا لباس را خیس کنید سپس مقداری از این ماده را دقیقا روی لکه بریزید. مقدار جوش شیرین باید به اندازه ای باشد که سطح لکه را به طور کامل پوشش دهد.

همچنین بهتر است مدت زمانی را صبر کنید تا جوش شیرین نهایت تاثیر خود را روی لکه و حذف آن اعمال کند. در پایان توصیه می‌شود که از مواد شوینده برای پاکسازی کامل لباس استفاده کنید تا در این صورت تمامی لکه ها از بین بروند و اثری از جای آنها بر روی لباس باقی نماند.

  — از بین بردن لکه چایی روی لباس با مواد لکه بر قوی

از بین بردن لکه چای از روی لباس

اگر لکه چای بلافاصله از روی لباس پاک نشود به مرور زمان لکه ها سخت تر می‌شوند در نتیجه پاک کردن آنها مراتب دشوارتر خواهد بود. در چنین مواقعی بیشتر افراد مواد شوینده قوی مانند سفید کننده و لکه برها را برای پاکسازی لکه ها انتخاب می‌کنند که تاثیر بسیار خوبی هم دارند. یک نکته بسیار مهم در رابطه با مواد سفید کننده این است که از این مواد تنها می‌توانیم برای لباس هایی استفاده کنیم که رنگ آن ها سفید می‌باشد.

بهترین و موثرترین روش برای از بین بردن لکه چایی روی لباس این است که بلافاصله اقدام به شستشوی آن کنیم که در این حالت با آب سرد و مقداری از مواد نامبرده شده خیلی راحت لکه ها از بین می‌روند بدون این که آثاری از آنها باقی بماند. در صورتی که لکه چای تازه باشد آب سرد می‌تواند به خوبی آن را تمیز کند اما اگر لکه ها قدیمی باشند باید لباس را با آب گرم بشویید. اگر با روش انجام این نوع نظافت آشنانیستید می توانید از نیروی نظافتی کمک بگیرید برای درخواست نیروی نظافت منزل مرکز تهران با ما در ارتباط باشید.

برای استخدام نیروی نظافتی با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  — با استفاده از ماست

همانطور که می‌دانید ماست خاصیت اسیدی دارد بنابراین از این ماده هم می‌توانیم برای از بین بردن لکه چای روی لباس استفاده کنیم البته این ماده بیشتر برای تمیز کردن مبل یا فرش استفاده می شود اما در این نوع لکه نیز کاربرد دارد.

ابتدا رطوبت اضافی لکه را به وسیله یک دستمال خشک بگیرید. سپس مقداری ماست بر روی لکه قرار دهید تا زمان خشک شدن ماست بر روی لکه آن را پاک نکنید. بعد از خشک شدن است با استفاده از چنگال یا کارد به آرامی ماست خشک شده را بردارید و روی لکه را با استفاده از یک پارچه تمیز یا اسفنج تمیز کنید.  اگر مقداری از جای لکه بر روی لباس باقی می ماند که می توانید با استفاده از صابون و آب گرم آن را به خوبی پاک کنید.

 

نکات مهم در از بین بردن لکه چای روی لباس

 

 لکه چایی روی لباس

 

زمانی که شما قصد از بین بردن لکه چایی روی لباس را دارید علاوه بر انتخاب بهترین روش برای پاکسازی و شستشو باید به نکات دیگری هم توجه داشته باشید. جنس لباس یکی از مهمترین نکات محسوب می‌شود که در زمان پاکسازی باید به آن توجه داشته باشید. اگر در هنگام ریختن لکه چای بر روی فرش نیز مقداری چای ریخت می توانید روش های مختلف تمیز کردن فرش در خانه را در مقالات دیگر ما ببینید.

لباس هایی که جنس آنها از نوع پنبه، پشم و یا الیاف طبیعی است باید با احتیاط بیشتری شسته شوند. اگر پارچه لباس دارای جنس ظریفی می‌باشد بهتر است عمل شستشو را به گونه ای انجام دهید که به تار و پود لباس آسیبی وارد نشود. معمولا لباس هایی که از الیاف طبیعی بافته شده اند را بهتر است با آب سرد بشویید تا اندازه آنها تغییری نکند. علاوه بر جنس لباس روش شستشوی آن هم خیلی مهم است.

طریقه شستشو باید به گونه ای باشد که لکه ها به طور کامل از بین بروند. به هیچ عنوان از اسکاج سیمی برای پاک کردن لکه از روی لباس استفاده نکنید چرا که این کار باعث از بین رفتن پارچه لباس می‌شود. اگر لباس شما رنگی است هرگز از مواد سفید کننده مانند وایتکس استفاده نکنید زیرا این کار رنگ لباس شما را تغییر می‌دهد. از شستن لباس با آب داغ خودداری کنید زیرا کیفیت لباس را از نظر جنس و رنگ تغییر می‌دهد.

تا جایی که امکان دارد سعی کنید لباس دارای لکه را به تنهایی شستشو دهید و از روش شستشو با دست استفاده کنید. بعد از ریخته شدن چای روی لباس سعی کنید خیلی سریع آن را در زیر آب سرد قرار دهید زیرا فشار آب سرد بلافاصله آثار لکه را محو می‌کند.

برای این که لکه ها به طور کامل از بین بروند توصیه می‌شود که لباس را در یک تشت پر از آب به مدت یک ساعت قرار دهید تا به خوبی خیس شود. از روش ها و موادی که به کیفیت جنس لباس آسیب می‌زند استفاده نکنید. از کشیدن لباس و ضربه زدن به لباس هنگام شستشو خودداری کنید.

رعایت نکات نام برده شده همگی سبب می‌شود که افزون بر پاکسازی کامل لکه ها لباس شما بعد از تمیزی و خشک شدن همچنان نو و با کیفیت باقی بماند. دقت داشته باشید که با توجه به جنس لباس ممکن است برخی از لکه ها خیلی سریعتر پاک شوند. این در حالی است در برخی دیگر از لباس ها لکه چای به طور کامل از بین نمی‌رود و آثار کمی از آن باقی می‌ماند.

در تمامی روش های از بین بردن لکه چای روی لباس  باید سطح لکه ها را با استفاده از مواد موجود پوشش دهیم سپس لباس را به خوبی با دست چنگ بزنیم تا لکه ها به طور کامل از بین بروند. برای از بین بردن لکه چای فراموش نکنید که شستن لباس با دست بهترین روش است زیرا در این حالت به خوبی می‌توانیم لکه ها را از روی لباس مشاهده کنیم و تمامی سعی خود را به کار ببریم تا آنها را از بین ببریم.

اگر هدف شما از شستن لباس از بین بردن لکه است به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی برای شستن آن استفاده نکنید زیرا در این حالت نه تنها لکه های موجود بر روی لباس از بین نمی‌روند بلکه لکه ها بر روی بافت لباس تثبیت می‌شوند که در این حالت پاکسازی آنها دشوارتر خواهد شد.

سایر روش های نامبرده شده در قسمت بالا که به طور جداگانه بیان شدند برای پاکسازی و حذف آثار لکه از روی لباس به کار گرفته می‌شوند در واقع این روش ها جزو روش‌های رایج پاکسازی محسوب می‌شوند که تقریباً بیشتر افراد با آنها آشنایی دارند به همین خاطر برای رفع لکه بدون آسیب رسیدن به جنس و کیفیت پارچه لباس از آنها استفاده می‌کنند. همچنین خوب است نسبت به این نکته هم آگاهی داشته باشید که بعد از تمیزی کامل و شستشوی لباس بهتر است آن را در برابر نور خورشید پهن کنید چرا که این حالت هم کمک می‌کند لکه ها به طور کامل از بین بروند.

 

به بالا بروید