تمیز کردن اتو

تمیز کردن اتو بخار + سرامیکی ( روش های ساده تميز كردن اتو سوخته ✔ )

پاسخ به این سوال که تمیز کردن اتو چگونه انجام می شود به اندازه خود پروسه اتو کردن آزاردهنده است. اگرچه اتو یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در زندگی روزمره ما است، اما کار با آن یکی از کم لذت ترین لوازم خانگی برای اغلب افراد محسوب می شود. اتو یک ابزار است که به صورت دائم از آن استفاده می کنیم، با گذشت زمان کثیف می شود.

وقتی آهک انباشته شده در داخل اتو با کثیفی چسبیده به زیره بیرونی ترکیب می شود، هم بر عملکرد اتو و هم بر عمر مفید آن تأثیر منفی می گذارد. در این صورت ادامه استفاده از اتو تمیز نشده می تواند هم به لباس ما و هم به اتو آسیب برساند و باعث خرابی اتو شود. با آگاهی از نکات تمیز کردن اتو، مشکل شما در مورد نحوه تمیز کردن آن به صورت عملی حل می شود. ما در ادامه به روش های تمیز کردن کف اتو بخار می پردازیم.

 

روش های تمیز کردن کف اتو

تميز كردن اتو سوخته، فرآیند بسیار دشواری است. کف اتوی سوخته هنگامی که تمیز نمی شود، روی لباس ها اثر بدی باقی می گذارد. با این حال افراد زیادی نمی خواهند از محصولات شیمیایی برای تمیز کردن کفی اتوی خود استفاده کنند. با موادی که در منزل وجود دارد، شما می توانید اتوی خود را به تمیزی روز اول بازگردانید. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن کفی اتوی خود از آنها استفاده کنید. اگر در کارهای منزل احتیاج به نیروی نظافت جهت کمک دارید می‌توانید از خدمات نظافت منزل تهران آچارتمان استفاده کنید.

 

برای استخدام پرستار در منزل با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • تمیز کردن اتو با استفاده از سرکه سفید

برای تميز كردن اتو با سركه، ابتدا مقداری سرکه سفید را گرم کرده و پارچه تمیزی را در سرکه خیس کنید. سپس پارچه را فشار داده و آب اضافی آن را بگیرید. کفی اتو را با این پارچه خوب مالش دهید. روش دیگری که می توانید استفاده کنید این است که قبل از تميز كردن اتو سوخته، آن را کمی گرم کنید. سپس اتو را از برق بکشید. پارچه سرکه سفید را صاف بر روی یک سطح بگذارید. مانند اتو کردن معمولی اتو را روی پارچه حرکت دهید. خواهید دید که نقاط سوختگی به راحتی از بین می روند. اما در هر دو حالت دقت کنید که اتو به برق وصل نباشد.

  • تمیز کردن اتو با استفاده از خمیر دندان

یکی از پرطرفدارترین روش های مورد استفاده برای تمیز کردن اتو استفاده از خمیر دندان است. خمیر دندان را روی یک پارچه تمیز فشار دهید و محل لکه را با آن پاک کنید. سپس کفی اتو را دوباره با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید. با این حال، مراقب باشید که از خمیر دندان بی رنگ و سفید استفاده کنید. همچنین هنگام تمیز کردن کفی اتو مراقب باشید که خمیر دندان وارد قسمت های سوراخ شده نشود.

  • تمیز کردن اتو با استفاده از نمک

در این روش یک کاغذ پخت را روی یک سطح صاف و غیر قابل اشتعال قرار دهید. پس از گرم کردن اتو برای چند دقیقه، آن را از برق بکشید. روی کاغذ پخت نمک بپاشید. اتو را روی نمک ها بمالید. اگرچه این روش برای تمیز کردن کف اتو بخار جواب می دهد، اما ترجیح داده نمی شود زیرا باعث ایجاد خراش روی کفی اتو می شود.

 

تميز كردن اتو با سركه

 

  • تمیز کردن اتو با استفاده از ترکیب لیموترش و جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از روش ها است که در نظافت منزل بسیار کاربرد دارد. از آن در تمیز کردن کابینت ام دی اف نیز می‌توان استفاده نمود. آب نصف لیمو را با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوطی را که تهیه کرده اید با پارچه تمیزی روی کف اتو بمالید. پس از 5 تا 10 دقیقه انتظار، کف اتو را از لکه ها و مخلوط لیمو با یک پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید.

  • تمیز کردن کف اتو بخار با پودر شستشو

یک قاشق از مایع لباسشویی را با مقدار کمی آب داغ مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را در این مخلوط خیس کنید و کف اتو را به آرامی مالش دهید. پس از پاک شدن لکه ها، می توانید دوباره کفی را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

 

پاک کردن سوختگی کف اتو

 

تميز كردن اتو سوخته

 

حال به این پرسش پاسخ می دهیم که اگر کف اتو سوخته است، تميز كردن اتو سوخته چگونه امکان پذیر است؟  اگر کف اتو سوخته است، می توانید با انجام مراحل زیر آن را تمیز کنید:

  • بعد از خنک شدن اتو، آن را از پریز جدا کنید.
  • چند قطره آب گازدار (مخلوطی از آب و جوش شیرین) روی محل سوخته اتو بریزید. جوش شیرین باقیمانده های ناحیه سوخته را حل می کند و به تمیز کردن آن کمک می کند.
  • آب گازدار را با کمک یک پارچه به محل سوختگی بمالید و بگذارید مدتی بماند.
  • سپس محل سوخته را با پارچه مالش دهید. باقی مانده لکه ها در ناحیه سوخته حل می شود.
  • اگر باقی مانده لکه های کفی اتو از ناحیه سوخته هنوز جدا نشده است، می توانید از چند قطره سرکه استفاده کنید. سرکه را روی ناحیه سوخته بریزید و با پارچه ای بمالید.
  • در نهایت محل سوخته را با یک پارچه پاک کنید و با آب تمیز بشویید.
  • با انجام این مراحل می توانید ناحیه سوخته زیر اتو را تمیز کنید. با این حال، اگر قسمت سوخته کف اتو به شدت آسیب دیده باشد، ممکن است اتوی شما نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند.

 

تمیز کردن پلاستیک چسبیده به اتو

تمیز کردن پلاستیک چسبیده به اتو کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. چرا که پلاستیک به راحتی با حرارت دیدن از کفی اتو جدا و تمیز می شود. برای این منظور کافی است اتو را کاملا داغ کنید. سپس با یک پارچه کتان زبر محکم کف اتو را تمیز نمایید. این کار را چند بار انجام دهید تا تمام پلاستیک چسبیده به کف اتو جدا شده و کف اتو تمیز شود. برای جلوگیری از چسبیدن پارچه های پلاستیکی هنگام اتو کردن می توانید اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

 

 – از تنظیم صحیح حرارت استفاده کنید:

استفاده از تنظیم حرارت صحیح روی اتو برای جلوگیری از چسبیدن پارچه های پلاستیکی به کف اتو بسیار مهم است. طبق دستورالعمل روی برچسب پارچه، اتو خود را روی دمای مناسب تنظیم کنید. دمای بالا ممکن است برخی از پارچه ها را به کف اتو بچسباند یا آنها را بسوزاند، در حالی که دمای پایین ممکن است چین و چروک آنها را برطرف نکند. پس دمای مناسب را برای اتو کردن انواع پارچه انتخاب کنید.

 

 – از پارچه اتو به هنگام اتو کردن استفاده کنید:

استفاده از پارچه اتو برای اتو کردن پارچه های ظریف و پلاستیکی توصیه می شود. پارچه اتو یک لایه محافظ بین پارچه پلاستیکی و کفی اتو ایجاد می کند و از تماس مستقیم آنها جلوگیری می کند. این کار از چسبیدن پارچه به کفی یا سوختن آن جلوگیری می کند.

 

 – از Steam استفاده کنید:

استفاده از عملکرد بخار روی اتو می تواند از چسبیدن پارچه به کفی جلوگیری کند. بخار پارچه را مرطوب نگه می دارد و حرکات اتو را تسهیل می کند.

 

 – آبکشی خوب پارچه:

پارچه ها را پس از شستن به خوبی آبکشی کنید. باقیمانده مواد شوینده یا نرم کننده پارچه ممکن است باعث چسبندگی پارچه در هنگام اتو کردن شود.

 

 – از یک پایه اتو تمیز استفاده کنید:

کثیفی یا مواد چسبنده انباشته شده روی کفی ممکن است باعث چسبندگی پارچه شود. کفی اتو را به طور مرتب تمیز کنید تا به درستی کار کند.

 

 – از تکنیک های مناسب اتو استفاده کنید:

استفاده از تکنیک های مناسب اتو هنگام اتو کشیدن پارچه بسیار مهم است. با حرکات سریع و صاف اتو کنید. از وارد کردن فشار زیاد به پارچه خودداری کنید زیرا باعث چسبندگی پارچه می شود.

با رعایت نکات احتیاطی فوق می توانید از چسبیدن پارچه به خصوص پارچه های پلاستیکی در هنگام اتو جلوگیری کرده و به نتایج بهتری برسید.

 

تمیز کردن اتو بخار

 

تميز كردن کف اتو بخار

 

چیزهایی که زیر اتو بخار می چسبند چگونه از بین می روند؟ راه حل موثر برای تمیز کردن اتو بخار استفاده از ماده ای است که می توانید به راحتی در خانه خود پیدا کنید: مایع ظرفشویی! برای این منظور:

 

 – صابون ظرفشویی را با آب رقیق کنید.

یکی دیگر از روش های موثر در تمیز کردن اتو، صابون ظرفشویی است که در تمیز کردن شیشه هم کاربرد دارد. دو قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی را با آب گرم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. اگر در این مورد مخلوط مواد شوینده ظرفشویی با لیمو را ترجیح دهید، می توانید نتیجه بسیار بهتری بگیرید.

 

 – یک حوله یا پارچه را با این مخلوط خیس کنید.

یک حوله یا پارچه قدیمی را به طور کامل به مخلوط آغشته کنید و آن را در یک کاسه پلاستیکی خالی قرار دهید. مطمئن شوید که پارچه یا حوله به خوبی مخلوط را جذب می کند.

 

 – لکه های سرسخت را جداگانه تمیز کنید.

اگر لکه های سرسخت سوخته و چسبیده روی کفی وجود دارد، آنها را از قبل با خمیر دندان تمیز کنید. وقتی از سرد بودن اتو مطمئن شدید روی کفی آن را با خمیر دندان غیر ژله ای بپوشانید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند. از یک حوله نخی نرم برای صاف کردن سطح استفاده کنید و لکه های نرم شده را پاک کنید. این کار را با حرکات دایره ای انجام دهید و سپس خمیر دندان را بشویید. اتو را در حداکثر دما روشن کنید و دکمه بخار را فشار دهید تا باقیمانده خمیر دندان از خروجی بخار خارج شود.

 

 – اتو را روی حوله مرطوب قرار دهید.

حال مطمئن شوید که کفی اتو سرد است. سپس اتو را روی حوله خیس بگذارید و اجازه دهید چند ساعت بماند.

 

 – کفی اتو را بشویید.

یک اسفنج یا پارچه نرم را با آب خیس کنید. صفحه فلزی کفی زیر اتو را با اسفنج پاک کنید، اما در این مورد از حرکات خشن اجتناب کنید و به آرامی باقیمانده لکه ها را تمیز کنید.

 

سوالات متداول در مورد تمیز کردن اتو

 

  • آیا جوهر لیمو برای تمیز کردن اتو استفاده می شود؟
    همچنین می توانید از جوهر لیمو برای کلسیفیکاسیون داخل اتو استفاده کنید. مقداری جوهر لیمو و آب را در قابلمه یا قوری بجوشانید. سپس آب جوشیده را داخل مخزن آب اتو بریزید. دکمه بخار را چند بار فشار دهید و منتظر بمانید. کانال های آهن مسدود شده با آهک به آرامی شروع به باز شدن می کنند. اجازه دهید اتو خنک شود و سپس آب داخل آن را خالی کنید.

 

  • اتوکشی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟
    برای اینکه طول عمر اتو خود را افزایش دهید و بهترین عملکرد اتو را داشته باشید، توصیه می شود ماهی یکبار اتوکشی عمیق انجام دهید. محصول شما برای استفاده با آب لوله کشی طراحی شده است. اگر آب لوله کشی در ناحیه ای که در آن زندگی می کنید سنگین باشد (یعنی اگر سطح سختی آن بالا باشد)، ممکن است در مدت زمان کوتاهی رسوب روی کفی ایجاد شود. در چنین مواقعی از آب لوله کشی مخلوط با آب آشامیدنی استفاده کنید تا عمر دستگاه شما افزایش یابد. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، تمیز کردن اتو به دفعات بیشتر برای افزایش طول عمر آن مفید خواهد بود.

جمع بندی

ما سعی کردیم به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد تمیز کردن اتو داشته باشید پاسخ دهیم. تمیز کردن مداوم اتو هم باعث بهبود عملکرد آن در اتو کردن انواع پارچه ها و هم افزایش طول عمر مفید وسیله می شود. برای این منظور مطابق با روش های مذکور در بالا لازم نیست اقدام به تهیه مواد خاصی کنید، شما می توانید به راحتی و با موادی که در منزل خود دارید کفی اتوی خود را به طور کامل تمیز کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید