از بین بردن رسوبات کتری

رسوب زدایی کتری ( از بین بردن رسوب کتری برقی + شیشه ای )

اگر آب آشامیدنی محل سکونت شما دارای سختی زیادی باشد یا مدتی فرصت تمیز کردن و رسوب زدایی کتری خود را نداشته باشید احتمالا کف کتری یا چای ساز شما مملو از لایه های آهکی شده است؛ اما نگران نباشید! ما در این مقاله قصد داریم به مهم ترین روش های رسوب زدایی کتری بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

روش های از بین بردن رسوب کتری

 

>> روش از بین بردن رسوب کتری با جوش شیرین

 

جوش شیرین برای از بین بردن رسوبات کتری

روش از بین بردن رسوب ضخیم کتری با جوش شیرین بسیار موثر است؛ ولی نیاز به زمان و حوصله بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد. در این روش دو الی سه قاشق جوش شیرین را با آب معمولی ترکیب می نماییم و محلول حاصل را به داخل کتری معمولی یا کتری برقی می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب به جوش آید و سپس صبر می کنیم تا آب و جوش شیرین عمل جرم زدایی از کتری را انجام دهند. در مرحله بعد با اسکاچ یا برسی رسوبات نرم تر شده را می زداییم.

اگر هنوز رسوبی در کتری باقی مانده بود مجدد محلول آب و جوش شیرین را تهیه کرده و مراحل را تا از بین رفتن کامل جرم ها ادامه می دهیم. اگر برای انجام امور نظافتی منزل نیاز به یک نیروی کار دارید می توانید درخواست نظافت منزل در تهران خود را با کارشناسان آچارتمان مطرح کنید.

 

برای اطلاع از خدمات نظافت منزل در تهران و شرایط و نحوه ارائه خدمات با ما تماس بگیرید.

بر روی شماره های زیر کلکی کنید :

02144831500

02144831700

 

>> روش ازبین بردن رسوب کتری با استفاده از شوک حرارتی

استفاده از شوک یک روش ازبین بردن رسوب کتری به صورت غیرمرسوم  است و نمی توان از آن برای کتری برقی ها و چای سازهای عصر حاضر بهره جست.

از طرفی اگر کتری شما دارای رسوبات بسیار ضخیم و سفتی شده است، نمی توان از روش شوک استفاده کرد. بنابراین تنها در صورتی که کتری شما معمولی است و رسوبات جزئی دارد، از این روش استفاده نمایید. ابتدا کتری خود را با دمای بالا به جوش آورید بعد آن را به سریعا در آب سرد قرار دهید. تغییر ناگهانی دما، سبب شوک آن و کنده شدن رسوبات کتری خواهد شد و شما می توانید به آرامی با یک برس نرم به زدودن نهایی جرم های کتری تان بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سینک

 

>> آب لیمو معجزه ای برای از بین بردن رسوب کتری

 

آب لیمو برای از بین بردن رسوبات کتری

 

لیمو دارای اسید سیتریک بوده و به راحتی می تواند برای از بین بردن رسوبات مانند تمیز کردن شیرآلات رسوب گرفته یا رسوب ضخیم کتری برقی مورد استفاده قرار گیرد و آن ها را در آب کتری حل کند. برای رسوب زدایی با این روش نیازمند دو الی سه لیمو ترش هستیم. ابتدا لیموها را از وسط برش بزنید و به همراه مقدار مناسبی آب به داخل کتری می ریزیم و اجازه می دهیم آب و لیموها با هم به جوش آیند و به طور کامل رسوبات کدر و ضخیم کتری را بزدایند.

بعد آب کتری برقی را خارج می کنیم و با برس و اسکاچ و مایع ظرفشویی آن را به خوبی می شوییم. مزیت اصلی این روش نسبت به استفاده از سرکه برای از بین بردن رسوبات، آن است که در این روش کتری برقی یا کتری معمولی شما بو و طعم سرکه را به خود نمی گیرد و به جای آن با عطر دلنشین لیمو همراه خواهد شد.

 

>> از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نوشابه

نوشابه می تواند خیلی راحت رسوبات ضخیم داخل کتری را از بین ببرد برای این منظور کافی است یک بطری نوشابه را متناسب با کتری در آن بریزید سپس آن را بر روی کتری قرار داده و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس نوشابه را خالی کرده و داخل کتری را به خوبی بشویید.

 

>> از بین بردن از بین بردن جرم کتری با سیب زمینی!

به احتمال زیاد با مطالعه این عنوان بسیار تعجب کرده اید! اما باید بگوییم که سیب زمینی و زاج سفید در از بین بردن رسوبات کتری همکاری بسیار خوبی دارند. برای این منظور ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و به همراه مقدار مناسبی آب آن را در چایساز بریزید بعد به مدت 30 دقیقه و آن را روشن کنید و بعد از این مرحله مقداری زاج سفید را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و مجدد 30 دقیقه صبر کنید و در نهایت محتویات کتری را دور بریزید و مجدد آب داخل چای ساز را چند بار دیگر بجوشانید.

 

حتما بخوانید: تمیز کردن پارکت

 

روش از بین بردن رسوب کتری برقی

 

از بین بردن رسوبات کتری

 

چای ساز و کتری برقی، یکی از پرکاربرد ترین وسایل برای تهیه چای در زندگی پر تنش امروزی هستند. این وسیله ها تهیه چای را به سرعت میسر می کنند و موجب سهولت دم کردن چای می شوند. بنابراین جهت حفظ سلامت این دستگاه ها و تهیه ی چایی خوش رنگ و خوش بو باید طریقه از بین بردن رسوب کتری را بدانیم  تا با لایه های ضخیم و سفت آهکی که پاک کردن آن ها بسیار سخت است مواجه نشویم.

توصیه می شود برای رسوب زدایی کتری برقی ابتدا آن را با نسبت مساوی آب و سرکه سفید پر کنید و سپس دوشاخه کتری برقی را به پریز وصل کرده و کتری برقی را برای جوشیدن آب و سرکه آماده کنید. بعد از جوشیدن آب و سرکه دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید محلول آب و سرکه به مدت نیم ساعت در داخل کتری برقی بماند و و به آرامی سرد شود.

بعد برای از بین بردن جرم کتری برقی با یک اسکاچ یا فرچه ای کوچک شروع به سابیدن بخش داخلی کتری کنید و در نهایت محلول آب و سرکه را از کتری خارج سازید و سطح بیرونی کتری را با دستمالی میکروفایبر و محلول سرکه و آب به خوبی پا کنید.

در مرحله بعد مجدد در داخل کتری برقی آب بریزید و اجازه دهید تا یک بار دیگر آب در داخل کتری برقی بجوش آید تا بوی سرکه از کتری برقی زدوده شود و موجب طعم بد چای شما نشود. استفاده از سرکه به دلیل خاصیت رسوب زدایی در جرمگیری ماشین ظرفشویی نیز بسیار مورد استفاده می‌باشد.

 

نوشابه برای رسوب زایی کتری

 

روش جالب دیگری که برای رسوب زدایی کتری برقی استفاده میشود به کار بردن نوشابه است شما می توانید کتری برقی یا کتری معمولی خود را با نوشابه پر کنید و سپس به مدت یک ساعت کتری را در حال جوش رها کنید.

و بعد از یک ساعت به آرامی با اسکاچی جرم های نرم شده را بزدایید. با این روش به آسانی می توانید جرم های سفت و کدر کتری خود را از بین برده و از تهیه چایی شفاف و خوش رنگ و لعاب لذت ببرید.

 

حتما بخوانید: پاك كردن خون از لباس

 

از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای خود به نکات ذیل توجه کنید:

کتری برقی شیشه ای نسبت به انواع دیگر کتری برقی و چای ساز زیباتر و ظریف تر بوده اما متاسفانه سریعتر از انواع دیگر جرم می گیرد. برای از بین بردن جرم کتری شیشه ای توصیه ما به شما این است که بعد از هر بار استفاده، آن را به خوبی با آب و مایع ظرفشویی و اسفنج مناسبی بسابید و به هیچ عنوان از سیم های فلزی و پارچه های خشن برای تمیز کردن سطح خارجی کتری برقی خود استفاده نکنید. چرا که استفاده از ان ها سبب آسیب جدی به وسیله شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که سطح خارجی کتری برقی بسیار مستعد لکه دار شدن است؛ بنابراین بعد از شستشو بلافاصله آن را با حوله ای نرم بشویید. توجه داشته باشید در صورتی که مایلید کتری برقی خود را در ماشین ظرفشویی بشویید، آن را در طبقات بالایی دستگاه قرار دهید.

 

کلام آخر

جرم های سفید و حجیم کتری های برقی و معمولی، یکی از معضلاتی هستند که سبب کدر شدن و بد مزه شدن چای می شوند. بنابراین افراد زیادی به دنبال یافتن روش های رسوب زدایی از کتری هستند. لذا در این مطلب سعی شد به مهم ترین و موثرترین روش های رسوب زدایی از کتری اشاره شود امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

برای اطلاع از خدمات همراه بیمار در بیمارستان  با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

به بالا بروید