تمیز کردن کابینت ام دی اف

تميز كردن كابينت ام دی اف با شامپو فرش + جوش شیرین ✔

یکی از مراحل نظافت آشپزخانه، تمیز کردن کابینت‌ها است؛ در آشپزخانه، کابینت‌ها بیشتر از هر وسیله‌ای در معرض ذرات چربی، گرد و غبار و آلودگی قرار دارند، بنابراین باید هر چند وقت یک‌بار به شکلی که به آن‌ها آسیب نرسد آن‌ها را تمیز کرد.

قبل از تمیز کردن کابینت‌ها، باید به متریال و جنس کابینت توجه کنید؛ زیرا روشی که برای تمیز کردن کابینت انتخاب می‌کنید، باید مناسب جنس کابینت شما باشد. در ادامه این مقاله، روش‌هایی برای تمیز کردن کابینت ام دی اف گفته می‌شود.

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف

قبل از تمیز کردن کابینت ها حتما به این نکات توجه کنید:

  • برای تمیز کردن کابینت‌ ام دی اف به هیچ عنوان نباید از وایتکس یا مواد شوینده الکل‌دار استفاده کنید.
  • از ریختن سطل آب یا اسپری آب روی کابینت‌ها جدا خودداری کنید؛ برای پاک کردن گرد و خاک کابینت تنها باید از دستمال نمناک استفاده کنید.
  • سعی کنید دستمال‌های کثیف شده را با شامپو یا مایع ظرفشویی بشورید، مخصوصا اگر جنس کابینت‌ها از ام دی اف است؛ زیرا اگر دستمال‌ها با پودر لباسشویی شسته شوند، نرمی خود را از دست می‌دهند و یک حالت زبری پیدا می‌کنند.
  • بعد از استفاده از دستمال نمناک برای تمیز کردن کابینت‌ها، باید به طور کامل با استفاده از یک پارچه‌ای نرم، رطوبت به وجود آمده را از بین ببرید.
  • توجه داشته باشید که اگر رطوبتی روی سطوح کابینت‌ها باقی بماند، کابینت‌ها پوست پوسته پوسته می‌شوند و باد می‌کنند یا حتی ممکن است رد آب روی سطوح کابینت‌ها باقی بماند و موجب لک شود؛ پس در مرحله آخر تمیزی کابینت‌ها، با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، کابینت‌ها را به‌خوبی خشک کنید.
  • پیشنهاد می‌شود برای تمیز کردن کابینت‌ها از دستمال‌هایی به نام نانو که در بازار وجود دارد استفاده کنید؛ زیرا دستمال‌های نانو نرمی زیادی دارند و اصلا از خود پرز نمی‌دهند.
  • قبل از استفاده از هر روشی برای تمیز کردن کابینت‌ها، گرد و خاک کابینت‌ها را پاک کنید تا لکه‌های جدید به وجود نیایند‌.

 

 

3 روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها کابینت‌های mdf را تمیز و پاک کرد؛ اما آیا همه‌ی این روش‌ها هیچ آسیبی به چوب کابینت نمی‌رسانند؟ ما در این قسمت از مقاله تصمیم داریم چند روش مطمئن برای پاک کردن کابینت‌های mdf که هیچ آسیبی به کابینت ام‌دی‌اف نمی‌رسانند آموزش دهیم. اگر نیاز به نظافتچی متخصص در این امور برای نظافت منزل غرب تهران، شرق و سایر مناطق دارید می توانید با کارشناسان آچارتمان تماس بگیرید.

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب

 

  • تميز كردن كابينت ام دي اف با جوش شیرین

یکی از روش‌ها برای تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب، استفاده از جوش‌شیرین این ماده کاربردی در فرآینده تمیزکاری در منزل است که در مقالات قبلی در مورد تميز كردن مبل با جوش شيرين و طرز تمیز کردن هود آشپزخانه صحبت کرده ایم. در ابتدا با استفاده از پارچه نرم و تمیز، گرد و غبار روی کابینت‌ها را به‌خوبی پاک کنید؛ البته می‌توانید برای انجام این کار، مقداری خیلی کمی پارچه را خیس کنید که در این صورت باید خیلی سریع با یک پارچه دیگر کابینت را کاملا خشک کنید.

حال نوبت به پاک کردن لکه‌ها می‌رسد؛ جوش‌شیرین چون خود حالت پودری دارد، به تنهایی نمی‌توان از آن استفاده کرد به همین خاطر، مقداری پودر جوش‌شیرین را با مقدار کمی آب یا سرکه قاطی کنید تا یک مواد خمیری مانند رقیق به دست بیاید.

حال یک پارچه تمیز و سفید را بردارید و آن را آغشته به مواد ترکیب شده کنید؛ سپس به آرامی پارچه را روی لکه‌ها بکشید؛ پس از گذشت چند دقیقه با یک پارچه نمناک، مواد جوش‌شیرین را از روی کابینت پاک کرده و مجدد کابینت را خشک کنید. همچنین از این محلول کاربردی می‌توانید در تمیز کردن پشت قابلمه و تمیز کردن فر برقی هم استفاده کنید.

 

  • تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

در صورتی که کابینت ام‌دی‌اف شما لکه‌های سرسخت و قدیمی زیادی ندارد، می‌توانید برای خانه تکانی عید یا تمیزکاری های دوره ای با استفاده از مقداری شامپو فرش کابینت را پاک کنید.

ابتدا با یک پارچه‌ای نرم و تمیز گرد و خاک کابینت را پاک کنید؛ سپس با در نظر گرفتن تعداد کابینت‌های خود، مقداری شامپو فرش را با مقداری آب حل کرده و اجازه دهید کف کند. حال یه دستمال تمیز را به محلول بدست آمده آغشته کنید و به آرامی روی کابینت‌ها بکشید؛ توجه داشته باشید به هیچ عنوان از پارچه‌های زبر یا اسکاج برای انجام این کار استفاده نکنید، چون موجب خرابی کابینت‌های mdf می‌شود.

هنگامی که تمام سطح کابینت‌ها را با محلول شامپو فرش تمیز کردید، با استفاده از یک پارچه ‌نم‌دار، شامپو فرش را به طور کامل از روی کابینت‌ها پاک کرده و در آخر با یک پارچه خشک، کابینت‌ها را پاک کنید.

 

برای دریافت خدمات نظافت راه پله مرکز تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • تمیز کردن کابینت mdf با پاک‌کننده سطوح چوبی

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن کابینت‌های mdf، استفاده از پاک‌کننده مخصوص سطوح چوبی است. استفاده از این روش تمیز کردن کابینت ام دی اف، بسیار آسان و مطمئن است؛ تنها کافی است با یک پارچه تمیز اول گرد و خاک کابینت‌ها را پاک کرده و سپس مقداری از پاک‌کننده را روی کابینت‌ها اسپری کنید و با یک پارچه تمیز و خشک کابینت‌ها را به آرامی پاک کنید.

 

 

تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای

کابینت‌های mdf قهوه‌ای به دلیل رنگی که دارند، ممکن است زیاد به وضوح لکه‌ها و کثیفی‌هایی که دارند را نشان ندهند؛ به همین خاطر ممکن است افراد زیاد به آن توجه نکنند.
بهتر است قبل از اینکه لکه‌ها سرسخت و قدیمی شوند، کابینت‌ها را هر چند وقت یک‌بار به‌خوبی تمیز کنید تا لکه‌های چربی روی هم انباشته نشوند.

برای تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای، می‌توانید از پارچه نمناک، پاک کننده‌های مخصوص سطوح چوبی و سرکه استفاده کنید؛ فقط توجه داشته باشید که حتما در عین پاک کردن لکه‌ها با هر موادی، سریع با یک پارچه تمیز و خشک کابینت‌ها را پاک کنید تا لکه‌های دیگر به وجود نیایند و کابینت‌ها خراب نشوند (باد نکنند). سعی کنید از پارچه‌هایی که پرز از خود می‌دهند، برای پاک کردن کابینت‌ها استفاده نکنید.

 

پاک کردن کابینت‌ ام دی اف

 

تمیز کردن کابینت mdf مشکی

کابینت‌های ام‌دی‌اف مشکی همانند کابینت‌های قهوه‌ای لکه‌ها و کثیفی‌ها را به وضوح نشان نمی‌دهند؛ به همین دلیل اگر در ماه دو بار هم آن‌ها را تمیز کنید کافی است. با این کار آسیب کمتری هم به کابینت ام‌دی‌اف می‌رسد. می‌توانید برای پاک کردن کابینت‌ ام دی اف مشکی هر دو هفته یکبار از پاک‌کننده‌های چند منظوره سطوح چوبی استفاده کنید و آن‌ها را با مقداری آب ترکیب کنید.

در صورت نبود پاک‌کننده، می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کرده و با یک پارچه‌ای نرم با استفاده از آن لکه‌های کابینت‌ها را از بین ببرید. توجه داشته باشید بعد از استفاده از این محلول، باید با یک پارچه نم‌دار این محلول را از روی کابینت‌ها پاک کرده و با یک پارچه‌ای دیگر به سرعت خشک کنید.

 

 

تميز كردن كابينت ام دي اف سفید

کابینت‌های ام‌دی‌اف سفید، آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و زیباتر نشان می‌دهند و حتی باعث روشنایی بیشتر محیط آشپزخانه می‌شود؛ با داشتن این همه مزایا باید انتظار معایبی هم داشت.

کابینت‌های سفید، لکه‌ها را به‌وضوح نشان می‌دهند و تنها کافی است که ذره‌ای چربی روی آن بشیند، با کمی دقت حتی از فاصله‌ای دور لکه‌ها مشخص هستند؛ زیرا لکه‌های چربی با داشتن رنگ زرد به‌راحتی روی کابینت رنگ روشن معلوم هستند.

همان طور که متوجه شدید، کابینت‌های سفید خیلی سریع کثیف می‌شوند؛ بنابراین باید در ماه چند بار آن‌ها را پاک کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود برای تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب از پاک‌کننده‌های قوی استفاده نکنید؛ زیرا اگر در ماه چندین بار از این پاک‌کننده‌ها استفاده کنید، کابینت‌ها در مدت زمان کمی پوسیده و خراب می‌شوند.

پیشنهاد می‌شود برای پاک کردن کابینت‌ ام دی اف سفید از جوش‌شیرین، پاک‌کننده‌های ضعیف مخصوص سطوح چوبی، دستمال نم‌دار و… استفاده کنید. اگر می‌خواهید چربی کمتری روی کابینت‌ها قرار بگیرد، حتما هنگام غذا درست کردن از هود استفاده کنید تا لازم نباشد هر روز کابینت‌ها را پاک کنید.

 

برای دریافت خدمات همراه بیمار در بیمارستان تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید