از بین بردن بوی ماهی در خانه

از بین بردن بوی ماهی در خانه ( 8 روش کاربردی و سریع برای رفع بوی بد ماهی )

گوشت ماهی برخلاف گوشت حیوانات تمایل به فاسد شدن سریع دارد. دلایل وجود چنین بویی در ” ماهی” مشخصه ای به نام پروتئین ها است که گوشت ماهی را تشکیل می دهند. به عبارت دقیق‌تر، نه خود پروتئین‌ها، بلکه محصولات فروپاشی آنها، از جمله آمونیاک تشکیل‌شده در این واکنش باعث وجود این بوی بد در ماهی است.

ماهی همچنین حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است که به راحتی اکسید شده و به اسیدهای چرب با بوی نامطبوع تبدیل می شود. برای از بین بردن بوی ماهی در خانه روش های مختلفی وجود دارد ما در این مقاله به برخی از راه های از بین بردن آن پرداخته ایم.

 

ترفند از بین بردن بوی بد ماهی در خانه

برای رفع بوی بد ماهی مواد شیمیایی صنعتی خاصی وجود دارد که به سوال برای از بین بردن بوی ماهی چکار کنیم؟ پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، راه حل های ساده تر “خانگی” برای از بین بردن بوی ماهی از خانه شناخته شده است که می توانید از آن روش ها کمک بگیرید.

این روش ها کارایی کمتری نسبت به روش های صنعتی ندارند و در عین حال بسیار دوستدار محیط زیست هستند. اگر ماهی را در یخچال قرار دادید و با بوی بد یخچال مواجه شدید نحوه از بین بردن بوی بد یخچال را در مقالات دیگر ما بخوانید.

 

از بین بردن بوی ماهی از خانه

 

    — رفع بوی بد ماهی با اسید لیمو

یکی از روش های از بین بردن بوی ماهی در خانه، استفاده از لیمو ترش یا آبلیمو است. اسیدها، از جمله این اسید کارایی فراوانی دارند از جمله از بین لکه ها، پاک كردن چسب از روی شیشه و بهترین آنها این است که تجزیه پروتئین های گوشت ماهی را کند می کنند. بنابراین توصیه می شود 10 دقیقه قبل از پخت، به لایه های ماهی یا برش هایی که در ماهی ایجاد کرده اید آب لیمو و کمی نمک اضافه کنید. این کار نه تنها به این دلیل مفید است که هنگام سرخ کردن بوی کمتری خواهد داشت، بلکه تکه های ماهی نیز در تابه متلاشی نمی شوند.

همچنین می توانید از لیمو ترش برای از بین بردن بوی بد ماهی از خانه نیز استفاده کنید چون اگر قبل از پخت از لیمو استفاده کنید بنابراین بوی ماهی در هنگام پخت از خانه نمی آید. حتی برای اینکه بوی ماهی از دست هایتان نیز برود استفاده از لیمو ترش می تواند مفید باشد. ظروف پخت و پزای که بوی ماهی می دهند را در ظرفی با آب گرم قرار دهید و برای از بین بردن بوی بد ماهی از آشپزخانه برش های لیمو را به آب اضافه کنید. ظروف را برای مدت کوتاهی در این محلول نگهدارید و سپس در آب سرد بشویید، این روش از جمله روش های مهم برای از بین بردن بوی ماهی در خانه یاد می شود.

     — از بین بردن بوی بد ماهی با شیر

یکی از بهترین روش ها برای رفع بوی بد ماهی استفاده از شیر می باشد پیش از آن که اقدام به پخت ماهی نمایید برای مدتی آن را در یک ظرف شیر بخوابانید. این کار کمک می کند بوی زحم ماهی بعد از سرخ کردن گرفته شود.

     — از بین بردن بوی بد ماهی با جوش شیرین

 

از بین بردن بوی ماهی از آشپزخانه

 

یکی دیگر از روش های از بین بردن بوی ماهی در خانه استفاده از جوش شیرین است. این یک نمک اسیدی از اسید کربنیک و سدیم در نظر گرفته می شود. خاصیت رطوبت سنجی خوبی دارد که در از بین بردن هرنوع بو خاصیت مهمی دارد.

اگر بوی ماهی از دست هایتان می آید می‌توانید با برسی آغشته به جوش شیرین به دست های خود بمالید و بعد با آب بشویید، با این کار می‌توانید بوی ماهی را از دستان خود پاک کنید.
لباس هایی که از قبل آغشته به جوش شیرین شده اند، پس از شستن در ماشین لباسشویی با پودر و افزودن نرم کننده، بوی ماهی از بین می رود.

شما می توانید قبل از آماده سازی ماهی برای یک وعده خود، بوی آن را با جوش شیرین از بین ببرید. خیساندن ماهی تازه در محلول جوش شیرین (دو قاشق چایخوری در هر لیتر آب) و قرار دادن در یخچال به مدت دو ساعت باعث از بین رفتن بوی آن هنگام پخت و سرخ ماهی می شود. این محلول برای لکه قهوه روی لباس هم کاربرد دارد.

 

برای دریافت خدمات نظافت منزل غرب تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

    — رفع بوی بد ماهی با محلول نمک

از روش های دیگر برای از بین بردن بوی ماهی از خانه استفاده از محلول نمک است که اثر جذب عالی دارد. از این خاصیت برای پخش هر گونه عطری در خانه استفاده می شود، مثلا در اتاقی که بوی ماهی می دهد، نمک ریخته شده در تابه را گرم کنید در مدت زمان کوتاهی، می توانید متوجه شوید که چگونه فضای اطراف شروع به خلاص شدن از شر “عطر” ناخوشایند می کند.

برای رفع بوی بد ماهی از خانه مقدار کمی نمک خوراکی را در آب جوشیده هم بزنید. محلول آماده شده برای شستن دست یا ظرف در آن استفاده می‌شود. بقایای ماهی موجب ایجاد بوی بد در لوله فاضلاب نیز می شود استفاده از محلول نمک و جوش شیرین یک راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه می باشد

— رفع بوی ماهی با استفاده از زنجبیل 

زنجبیل از جمله موادی است که علاوه بر از بین بردن مواد آلرژی زای موجود در ماهی به رفع بوی بد آن نیز کمک می کند برای این کار باید زنجبیل را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و ان را بر روی ماهی بریزید و به مدت 30 دقیقه اجازه دهید باقی بماند.

 

 

    — ترفند از بین بردن بوی بد ماهی با سرکه

استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی ماهی در خانه بکار می رود، سرکه یک محصول اسیدی است. اسیدیته آن کمک می کند تا در صورت عدم وجود هود و باز بودن درها، “بوی ماهی” که از آشپزخانه در سراسر آپارتمان پخش می شود، به حداقل برسد، پس سرکه برای از بین بردن بین بردن بوی ماهی از خانه بسیار کارساز است. برای استفاده از سرکه کافی است پیش از پخت به مدت چند دقیقه ان را در سرکه بخوابانید. از این ماده همچنین برای تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای نیز می توانید استفاده کنید تا با قدرت اسیدیته خود تمام لکه ها را به خوبی پاک کند.

 

از بین بردن بوی ماهی در منزل

 

    — از بین بردن بوی بد ماهی با صابون

استفاده از صابون لباسشویی معمولاً برای از بین بردن بوی ماهی کار ساده ای نیست. صابون حاوی مواد قلیایی است و او به نوبه خود با اسیدهای چرب (منبع بویایی) تعامل می کند و عملکرد آنها را خنثی می کند. در عین حال، مهم است بدانید که هر چه رنگ صابون لباسشویی غلیظ تر باشد، محتوای قلیایی در آن بیشتر است. بنابراین، صابون تیره بوی ماهی را به طور موثرتری از بین می برد. بوی ماهی با اقدامات ساده ای از بین می رود دست ها را به دقت با صابون کف کنید از جمله به فضای زیر ناخن توجه کنید. بوی باقی مانده پس از صابون لباسشویی به راحتی با لوسیون یا کرم از بین می رود. صابون در تمیزکاری کاربرد زیادی دارد و همچنین ر تمیز کردن کاغذ دیواری هم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

رفع بوی بد ماهی از لباس 

  • صابون لباسشویی را در ظرفی ریخته و در آب گرم، یک محلول صابون غلیظ از آن تهیه محلولی کنید.
  • لباس های که بوی ماهی می دهند را حدود 1 ساعت با قرار دادن در آن محلول خیس کنید.
  • شستشو در ماشین لباسشویی انجام می شود. با توجه به برنامه انتخاب شده بسته به پارچه لباس شما متفاوت خواهد بود.
  • مهم است بدانید که صابون لباسشویی اگر بلافاصله پس از پخت ماهی ظروف را بشویید به طور موثر عمل می کند و توصیه می شود این فرآیند در آب خنک انجام شود.
  • سفید کننده اکسیژن
  • محصولی که حاوی جوش شیرین و پراکسید هیدروژن است. این اجزا با موفقیت در مبارزه با لکه ماهی بر روی لباس های رنگ روشن استفاده می شوند. مزیت اصلی سفید کننده اکسیژن عدم وجود مواد حاوی کلر است.
  • با مالیدن دستان خود با خمیر دندان می توانید بر عطر نامطبوع ماهی غلبه کنید و پوست دست بوی نعناع می دهد. پس از این کار، خمیر باید کاملاً از روی دست ها شسته شود.
  • آب با اسانس: یک قطره روغن معطر در مقدار کمی آب نه تنها بوی ماهی را پنهان می کند، بلکه به طور کامل از شر آن خلاص می شود.
  • شامپوهایی با رایحه تند نعناع و میوه ها نیز بوها را کاملا از بین می برد. لازم است دستان خود را مانند صابون با آن کاملاً بشویید.
  • الکل طبی

لازم است یک پد پنبه ای یا پارچه نخی را در مایع آغشته کنید و دستان خود را با آنها پاک کنید. الکل را می توان با یک ژل ضد عفونی کننده دست که حاوی اتانول است جایگزین کرد. در صورتی که برای نظافت خانه خود نیاز به نیروی متخصص دارید می توانید از پرسنل آچارتمان استفاده نمایید. برای درخواست نیروی نظافت منزل تهران با کارشناسان آچارتمان تماس بگیرید.

 

 

اقدامات پیشگیرانه از بین بردن بوی ماهی در منزل

 

از بین بردن بوی ماهی در خانه

 

هنگام پختن ماهی، عطر آن نه تنها روی پوست دست باقی می ماند، بلکه در سراسر آپارتمان پخش می شود. بنابراین، لازم است در مورد اقدامات پیشگیرانه احتمالی با هدف جلوگیری یا کاهش بو فکر کنید.

  • در ابتدا، هنگام شروع به پختن غذای ماهی، باید به این فکر کنید که چگونه از به وجود آمدن بوی دست خود جلوگیری کنید. بسیاری توصیه می کنند که کار با ماهی را با دستکش شروع کنید. امروزه آنها از مواد نسبتاً بادوام و نازک ساخته می شوند. این کار از پوست دست ها در برابر جذب بو محافظت می کند و باعث ایجاد ناراحتی در هنگام آشپزی نمی شود. همچنین می توانید از دستمال یا دستمال پارچه ای استفاده کنید.
  • توصیه می شود ماهی را با دست خشک ببرید زیرا پوست مرطوب بوها را به خوبی جذب می کند.
  • بهتر است ماهی را در ظرف جداگانه ای که مخصوص آن طراحی شده نگهداری کنید. زیرا حتی پس از تمیز کردن کامل ظرف، بوی ماهی کمی محسوس خواهد داشت ظرفی با درب محکم مناسب است.
  • داشتن تخته برش و چاقوی مخصوص ماهی در آشپزخانه توصیه می شود و بعد از اتمام کار برش ماهی باید همه چیز را کاملا شسته و با لیمو یا سرکه پاک کنید، این کار بوی ماهی را از بین می برد.
  • ماهی هنگام پخت عطر و بوی قوی دارد. برای جلوگیری از این امر، می توانید ماهی تازه را از قبل در محلول سرکه رقیق قرار دهید.
  • می توان ریشه کرفس و همچنین جعفری معطر را به تابه اضافه کرد. آنها عطر قوی ماهی را پنهان می کنند.
  • هنگام سرخ کردن ماهی رودخانه می توانید کمی شیر به تابه اضافه کنید. این بر طعم تأثیر نمی گذارد، اما عطر ناخوشایندی را پنهان می کند.
  • همچنین در آشپزخانه می توانید ظروف حاوی شکر دانه ریز مخلوط با وانیل یا محلول آبی سرکه با اسید سیتریک قرار دهید. آنها بوهای نامطلوب را جذب می کنند که از پخش بو در سراسر آپارتمان جلوگیری می کند. دارچین با جوانه میخک و برگ بو نیز می تواند به این امر کمک کند.

به بالا بروید