ترمیم لکه وایتکس

ترمیم لکه وایتکس روی لباس روشن + مشکی ( از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین )

یکی از ناگوارترین و ناخوشایند ترین اتفاقاتی که ممکن است روی لباس رخ دهد، لکه وایتکس است. البته راه های مختلفی برای ترمیم لکه وایتکس وجود دارد که برای هر جنس پارچه و رنگ لباس متفاوت می‌باشد.

همچنین افرادی که با نحوه پاک کردن لکه وایتکس آشنایی چندانی ندارند باید از یک خشکشویی معتبر کمک بگیرند. بنابراین قبل از ترمیم لکه ماده سفید کننده روی لباس باید اطلاعات لازم را در مورد انواع پارچه و رنگ لباس کسب نمود. سپس اقدامات لازم را جهت ترمیم لباس انجام داد.

 

روش از بین بردن لکه وایتکس روی لباس

یکی از مواد مورد استفاده در نظافت منزل ( نظافت منزل در تهران )  استفاده از وایتکس می باشد. روش از بین بردن لکه وایتکس روی لباس کار مشکلی بوده و از جمله لکه های ماندگار به شمار می‌رود. بنابراین قبل از گذشت بازه زمانی طولانی باید لباس را بدون مواد شوینده و با آب سرد شست. زیرا با این کار از پخش شدن لکه در سطح وسیع و به سایر قسمت های لباس پیشگیری می‌شود. البته چنین راهکاری به روش خنثی کردن معروف بوده و باید پیش از ترمیم رنگ پارچه صورت گیرد. از بین بردن لکه وایتکس از طریق روش های زیر امکان پذیر می‌باشد.

 

برای دریافت نظافت منزل تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • از بین بردن لکه وایتکس با الکل

جهت ترمیم لکه وایتکس به الکل ایزوپروپیل نیاز است. پس مقداری پنبه را با الکل ایزوپروپیل آغشته کرده و از خارج لکه به داخل آن پنبه را بکشید. با این روش رنگ لباس تا حدودی حالت اولیه خود را باز می‌یابد و برای لکه هایی با سایز کوچک جوابگو می‌باشد.

پس اگر لکه بیش از حد زرد شده به چند مرحله لکه زدایی با الکل نیاز دارد. بنابراین یک پارچه سفید را با پراکسید هیدروژن مرطوب کرده و بر روی لکه زرد قرار دهید. زیرا پراکسید هیدروژن همچون وایتکس عمل کرده و لکه زرد را سفید می‌نماید. از ماده الکل برای از بین لکه جوهر خودکار روی لباس نیز استفاده می شود که نحوه استفاده از آن را در مقالات دیگر ما می توانید بخوانید.

 

  • از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین

زمانی که روی لباس وایتکس ریخته می‌شود برای پاک کردن لکه باید خیلی سریع اقدام کرد. پس قسمت حاوی وایتکس را بدون مواد شوینده و با آب سرد بشویید تا اضافی محلول را از پارچه و لباس خارج نمایید. بنابراین جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کرده تا خمیر به دست آید. همچنین خمیر را روی لکه های وایتکس پخش کرده و بعد از خشک شدن آن را با براش یا مسواک بتراشید. در نتیجه از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین، پروسه ترمیم را تسریع می‌بخشد. یکی از بهترین کاربردهای جوش شیرین در تميز كردن سراميك اشپزخانه می باشد که نحوه و چگونگی آن را در مقالات دیگر ما می توانید بخوانید.

 

از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین

 

  • خنثی کردن وایتکس

خنثی کردن و از بین بردن لکه وایتکس روی لباس سفید و یا رنگی به زمان مشخصی نیاز دارد و باید به موقع صورت گیرد. زیرا لکه وایتکس از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و رنگ لباس را خیلی سریع از بین می‌برد. پس اگر اقدامات لازم در زمان مشخص صورت نگیرد، لکه وایتکس خیلی سریع روی لباس پخش شده و رنگ آن را از بین خواهد برد.

در برخی مواقع نیز سوراخ هایی در لباس ایجاد می‌نماید. پس قبل از ترمیم لکه آب ژاول باید آن را خنثی کرد. پس قبل از ترمیم این لکه بهتر است لباس با آب سرد و بدون استفاده از هیچ پاک کننده ای شسته شود. زیرا این روش از پخش شدن لکه وایتکس روی لباس جلوگیری کرده و آن را خنثی می‌نماید.

در مرحله دوم  روش خنثی کردن بایستی روش از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین را امتحان کرد. پس جوش شیرین را با مقدار کمی آب ترکیب کرده تا خمیری به دست آید. همچنین خمیر را روی لکه ها قرار داده تا خشک شود. سپس خمیر را به کمک یک مسواک یا فرچه از روی لباس پاک نمایید. زیرا این روش کمک شایانی به خنثی نمودن لکه وایتکس می‌نماید. از جوش شیرین همچنین برای تمیز کردن مبلمان منزل نیز می توانید استفاده کنید در مقاله‌ی تميز كردن مبل در منزل روش انجام این کار را بخوانید.

 

روش های ترمیم لکه وایتکس

ترمیم لکه وایتکس بر روی پارچه دارای روش های مختلفی بوده که یکی از آنها به الکل تعلق دارد. زیرا الکل لکه سفید را تغییر داده تا جایی که با رنگ لباس هماهنگ شود. البته این روش باید با دقت زیادی انجام گیرد تا لباس صدمه نبیند.

پس یک تکه پنبه یا گوش پاک کن را به الکل آغشته کرده و از قسمت خارجی لکه به سمت داخل، گوش پاک کن را سوق دهید. همین کار رنگ لباس را تا حدودی نرم می‌کند و و رنگ سفید ناشی از وایتکس با رنگ لباس هماهنگ می‌شود. ناگفته نماند که لکه وایتکس روی لباس مانند روز اول نیست.

 

لکه وایتکس روی لباس

 

  • رنگ کردن لباس

یکی از روش های ترمیم لکه وایتکس، رنگ کردن لباس می‌باشد. پس اگر لکه وایتکس کوچک است تنها از طریق رنگ های مختص پارچه با قابلیت شست و شو ترمیم می‌شود. البته رنگ مصرفی با رنگ پارچه بایستی هماهنگ باشد. برخی مواقع لکه وایتکس بزرگ بوده و فرد ترجیح می‌دهد که لباس را به یک رنگ درآورد. پس برای انجام این کار به رنگ مدنظر و پاک کننده نیاز است.

بنابراین داخل وان یا تشت مقداری از مواد پاک کننده رنگ را با آب گرم مخلوط کرده و لباس را به مدت نیم ساعت در محلول خیس نمایید. در این بازه زمانی رنگ لباس بایستی از بین رفته و آب داخل وان را خالی و دوباره پر کنید. در مرحله نهایی رنگ مدنظر به آب اضافه می‌شود و دستورالعمل مختص رنگ کردن لباس روی بسته بندی درج گردیده است.

 

  • سفید کردن کل لباس

زمانی که لکه به وجود آمده روی لباس بسیار بزرگ است باید کل لباس را یکدست و سفید کرد. بنابراین ترمیم لکه وایتکس در ابعاد بزرگ به وایتکس رقیق نیاز دارد. پس کل لباس را به مخلوط آب و وایتکس رقیق آغشته کنید تا رنگ لباس را با رنگ لکه یکدست نمایید. به محض تغییر رنگ لباس لازم است که آن را با آب سرد و برای چندین بار شست و شو داد و آبکشی کرد. البته زمان آبکشی نباید وایتکس روی لباس باقی بماند وگرنه پوسیدگی الیاف را به دنبال دارد.

 

 

 — روش از بین بردن لکه وایتکس روی لباس مشکی

لکه وایتکس روی لباس مشکی بیشتر به رنگ صورتی یا سفید ظاهر می‌شود. البته از بین بردن وایتکس روی لباس مشکی مشکل بوده و رنگ پارچه را به کلی تغییر می‌دهد. پس از طریق برخی روش ها تا حدی می‌توان رنگ لباس مشکی را برگرداند. بنابراین یکی از این راه ها استفاده از الکل می‌باشد. قهوه نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه وایتکس روی لباس مشکی است. در نتیجه مقداری قهوه را به آب جوش افزوده و به مدت 8 تا 10 ساعت روی لکه بریزید. بعد از گذشت این بازه زمانی می‌توان شاهد ناپدید یا کم رنگ شدن لکه بود.

 

ترمیم لکه سفید کننده از روی لباس مشکی

 

 — از بین بردن لکه وایتکس روی لباس رنگی

از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین از دیگر روش های رفع لکه وایتکس روی لباس رنگی است. زیرا این عمل از پخش شدن لکه در ابعاد بیشتر و سایر قسمت های جلوگیری می‌کند و پارگی و سوراخ شدن لباس را به تعویق می‌اندازد. البته روشی دیگر به عنوان وایتکس برای تمام لباس وجود دارد که پارچه رنگی روشن تر از رنگ قبلی خواهد داشت. پس برای اجرای این روش به پاک کننده نسبتا قوی کلرین نیاز است تا کل لباس را یکدست نمایید.

 

 — لکه وایتکس روی لباس روشن

استانداردترین روش برای رفع لکه وایتکس روی لباس روشن، استفاده از سرکه است. همچنین از سرکه می‌‌توان برای پاک کردن رنگ از روی لباس هم استفاده کرد. زیرا اسید استیک داخل سرکه به آسانی لکه را از بین برده و لباس را روشن می‌نماید. البته انتقال رنگ در لباس های روشن یا همان سفید خیلی راحت تر از سایر لباس های رنگی می‌باشد. همچنین دیگر نگرانی برای از بین بردن رنگ اصلی لباس وجود ندارد.

 

 — لکه وایتکس روی لباس جین

جین تیره به طور معمول حاوی رنگ زیادی بوده که ترمیم لکه ناشی از وایتکس برای این نوع پارچه با الکل امکان پذیر می‌باشد. ولی برگرداندن رنگ در جین های روشن سخت بوده و بهترین راه حل پوشاندن لکه با یک تکه پارچه جین است. همچنین پاره کردن قسمت لک شده همچون دیگر قسمت های شلوار، کت یا پیراهن از دیگر راه های ترمیم به شمار می‌رود.

 

ترمیم لکه وایتکس روی جین

 

 — ترمیم لکه وایتکس روی حوله

حوله ها جهت پیشگیری از انتقال رنگ به سطح پوست افراد دارای رنگ اضافی نبوده و برای برگرداندن رنگ نمی‌توان از الکل استفاده نمود. بنابراین روش مناسب برای ترمیم، رنگ کردن دوباره لکه وایتکس در حوله می‌باشد. البته در چنین شرایطی باید رنگی به کار برده شود که زمان خیس شدن حوله یا استفاده از آن رنگ پس ندهد.

 

 — ترمیم لکه وایتکس روی کتان

لباس با جنس کتان معمولا ضخیم بوده و در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. پس اگر لباس کتان دارای رنگ تیره است بهترین روش جهت ترمیم لکه همان الکل و قهوه می‌باشد. اما راهکار مناسب در واقع رنگ کردن کل لباس کتان است که باید در کارگاه رنگرزی صورت گیرد.

 

 — ترمیم لکه وایتکس روی کفش

ترمیم لکه وایتکس روی کفش و برگرداندن رنگ آن به طور کامل امکان پذیر نمی‌باشد. زیرا این لکه با از بین رفتن رنگ کفش به وجود آمده و ترمیم آن تنها در شرایطی ممکن است که بتوان رنگ اصلی آن را برگرداند. پس هر زمانی که لکه وایتکس روی کفش ظاهر شد باید اثر سفید کنندگی را خیلی سریع تضعیف نمود. همچنین از پارگی و صدمه آن جلوگیری کرد. بنابراین به محض تماس کفش با وایتکس بهتر است آن را با آب سرد شست و شو دهید و در صورت لزوم از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

 

به بالا بروید