شستن پتو با ماشین لباسشویی

شستن پتو با ماشین لباسشویی ( گزینه شستشوی پتو در لباسشویی ال جی، اسنوا و.. )

یکی از وسیله های ضروری و روزمره هر انسانی که در طول شبانه روز به طور متوسط ۸ الی ۱۰ ساعت از آن استفاده می‌کند، کالای خواب نظیر پتو می‌باشد، طبق آخرین بررسی های به عمل آمده از سوی پزشکان در زمینه بیماری های تنفسی گزارش های جدید حاکی از این است، که شستن پتو در دوره های زمانی مشخص رابطه کاملا مستقیمی با سلامت جسمی انسان خصوصا دستگاه تنفسی او دارد، پتوهای آلوده و کثیف می‌توانند، باعث بروز حساسیت های مختلف و آلرژیک در هر سنی شود و همچنین این نوع از حساسیت ها به مرور زمان سلامت جسمی انسان را به خطر می‌اندازند.

یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل شستن پتو با ماشین لباسشویی در زمان مناسب می‌باشد، نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی بسیار متفاوت و حتی راحت تر است، به کمک این روش تمامی پتوهای شما تمیز و پاکیزه می‌شوند و احتمال بروز بیماری های تنفسی را به حداقل می‌رسانید.

 

نحوه شستن پتو در لباسشویی

پتوها امروزه در جنس و طرح های مختلفی تولید و در اختیار افراد قرار داده می‌شوند و بر همین اساس شستشوی هر پتویی با دیگری کاملا متفاوت می‌باشد و به همین علت هنگام شستشو شما باید تمامی نکات لازم را رعایت کنید، تا هنگام شستن پتو با ماشین لباسشویی با مشکل خاصی مواجه نشوید.

به طور کلی استفاده از انواع نرم کننده های لباس و مایع لباسشویی به جای پودر ماشین لباسشویی برای شستشوی انواع پتو توصیه می‌شود، چون این مایع‌ها حاوی هیچ گونه آنزیم خاصی نیستند و حتی کمترین میزان از آسیب به پتو و بافت آن وارد نمی‌شود و همچنین تمامی باکتری ها و میکروب های موجود در سطح پتو و قسمت های داخلی آن را از بین می‌برد.

 

 

برای شستن انواع پتوهای مسافرتی، طرح دار و دستباف به کمک ماشین لباسشویی به روش ذیل عمل کنید تا با مشکل خاصی رو به رو نشوید.

 

  1. ابتدا پتوهای خود را در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، از سری برندهای معروف که در حوزه تولید ماشین لباسشویی فعالیت می‌کنند، پاکشوما، ال جی و اسنوا هستند که دارای چنین قابلیت خاصی هستند و می‌توانند به راحتی در ظرفیت های بالا حتی ۱۱ کیلوگرم پتوی شما را به خوبی بشویند.
  2. تنظیمات هر ماشین لباسشویی کاملا متفاوت می‌باشد و شما باید برای شستشوی کامل لباسشویی را باید در حالت مناسب جهت شستشوی پتو قرار دهید.
  3. پس از اتمام شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید، تا بخار آن خارج شود و سپس بعد از ۵ دقیقه پتو را در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار دهید، نور آفتاب و هوای آزاد خاصیت میکروب زدایی دارد و به راحتی می‌تواند هر نوع باکتری، قارچ، ویروس و میکروبی را از بین ببرد.
  4. بعد از خشک شدن پتو می‌توانید، حتی برای پاکیزگی بیشتر آن را اتوکشی کرده و دوباره از آن استفاده کنید.

نکته : برای رعایت بهداشت و جلوگیری از بروز هر نوع بیماری شستشوی پتو و روبالشی ها هر دو هفته یک بار شدیدا توصیه می‌شود و شما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. اگر خودتان فرصت انجام این کار را ندارید می توانید از نظافتچی منزل تهران استفاده کنید.

 

برای دریافت خدمات نظافتچی منزل با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

گزینه شستشوی پتو در لباسشویی

برای آنکه کمترین آسیب به لباسشویی شما وارد شود لازم است برای شستن هر وسیله ای از جمله شستن پردهای حریر در لباسشویی از برنامه مخصوص آن استفاده نمایید. برای شستن پتو در ماشین لباسشویی شما باید آگاهی کاملی نسبت به برنامه های شستشوی آن داشته باشید تا پتوی شما به طور کامل شسته شود این نوع از برنامه ها بر اساس فعالیت های خاصی که دارند شستشوی پتو را به طور ۱۰۰ درصدی انجام می‌دهند در قسمت تنظیمات ماشین لباسشویی که معمولا به شکل دایره می‌باشد و در قسمت وسط آن قرار دارد شما برنامه های شستشو را مشاهده می‌کنید.

 

شستن پتو

 

  • شستن پتو در لباسشویی ال جی

اگر ماشين لباسشویی شما متعلق به برند ال جی است، حتما بعد از روشن کردن و ریختن ماده شوینده آن را در حالت مخصوص پتو یا همان Blanket قرار دهید، در این حالت پتوی شما در ماشین لباسشویی به بهترین شکل ممکن شسته می‌شود.

 

  • شستن پتو با ماشین لباسشویی اسنوا

برنامه شستن پتو در ماشین لباسشویی اسنوا حالت مخصوص Hand wash می‌باشد. در این حالت ماشین لباسشویی پتو به خوبی شسته می‌شود و همچنین هیچ گونه آلودگی روی آن باقی نمی‌ماند و کمترین آسیبی به پتوی شما وارد نمی‌شود حتما اگر ماشین لباسشویی از برند اسنوا است به این صورت عمل کنید چون سایر برنامه های شستشوی این ماشين لباسشویی برای شستن پتو مناسب نمی‌باشد. قابلیت Hand wash در ماشین لباسشویی سامسونگ هم وجود دارد برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله شستن کفش در ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

 

حتما بخوانید: ترمیم لکه وایتکس

 

  • شستن پتو با لباسشویی پاکشوما

از دیگر ماشين های لباسشویی محبوب که در ایران بیشتر خریداری و استفاده می‌شود، ماشين لباسشویی برند پاکشوما می‌باشد برای شستن پتو باید شما ماشين لباسشویی خود را در حالت Mix قرار دهید و شستشو را آغاز کنید در این حالت پتوی شما به صورت کامل شسته و آبکشی می‌شود.

اگر پتوی شما از نوع دستباف و دارای طرح های خاص و متفاوتی است که فکر می‌کنید باید لباسشویی خود را در حالت Hand wash قرار دهید در این حالت نوع شستشو کاملا متفاوت می‌باشد و به صورت اصولی و تکمیلی شستشو انجام می‌گیرد.

 

شستن پتو در ماشین لباسشویی

 

نکته: ظرفیت هر ماشین لباسشویی متفاوت می‌باشد و معمولا نمونه های رایج موجود در بازار ظرفیت ۵ الی ۱۱ کیلوگرمی دارند و شما متناسب با ظرفیت ماشین لباسشویی خود باید اقدام به شستن پتو بکنید، چون در غیر این صورت نه تنها پتوی شما شسته نمی‌شود، بلکه ماشین لباسشویی شما نیز در قسمت موتور با مشکل مواجه می‌شود.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «شستن پتو با ماشین لباسشویی ( گزینه شستشوی پتو در لباسشویی ال جی، اسنوا و.. )»

  1. برای شستشوی پتو در لباسشویی محدودیت وزنی وجود داره من لباسشوییم 10 کیلویی هست و می خوایم 2 تا پتو مسافرتی رو با هم بندازم مشکلی پیش میاد؟

  2. سلام.ماشین لباسشویی ۹/۶ کیلویی پاکشوما دارم..میخواستم پتو یک نفره مخمل دولایه باهاش بشورم..اشکال نداره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید