شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی

اصول شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی – پاکشوما و سامسونگ

همه آراستگی را دوست دارند تمیز بودن لباس، کیف، کفش و غیره همه شروعی برای داشتن یک ظاهری مرتب است. گاهی اوقات کفش ها آنقدر گلی و کثیف هستند که باید ساعت های طولانی مشغول تمیز کردن آنها باشید شستن کفش در ماشین لباسشویی در این راه شما را یاری می رساند.

اما باید به جنس کفش خود دقت کنید. چرا که همه کفش ها قابل شستشو در این دستگاه نیستند. حتی نوع دستگاه لباسشویی که دارید امکان دارد برای شستشوی کفش شما مناسب نباشد. بهترین کار این است که پیش از استفاده دستگاه لباسشویی لیبل کفش خود را بررسی کنید. باید آگاه بود این دستگاه برای کفش هایی از نوع چرم، نوبوک و جیر اصلاً مناسب نیست. چرا که درجه حرارت و رطوبت آن کیفیت پاپوش را پایین می آورد و به آنها آسیب خواهد زد.

همچنین برای کفش هایی که برای رویه آن ها پارچه های دکوری و تزئینی چون ابریشم و ساتن بکار رفته شده است سعی کنید بجای ماشین لباسشویی، از راهکار شستن با دست استفاده کنید. اما باید خاطر نشان کرد در بیشتر مدل ها امکان شستن کفش در لباسشویی وجود دارد. مانند کفش های کتانی، بچه گانه، ورزشی و غیره. مدل هایی از جنس کتان، پلی استر، pvc و نایلون شستشوی آنها با این دستگاه بسیار آسان است.

 

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

شستن کفش در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

 

1)  آماده سازی کفش قبل از شستشو

منظور از آماده سازی کفش به این معنی است که اگر کفش شما حاوی گل و خاک است حتماً قبل از استفاده از دستگاه لباسشویی آن را تمیز نمایید. برای تمیز کردن کفش می توان دو تا کفه آن را به یکدیگر کوبید تا خاک از لایه کفش جدا شود. همچنین می توان از یک مسواک کهنه و مقداری آب گرم استفاده کنید. باید توجه کنید گل و خاک کاملاً از بین بروند سپس مرحله بعد فرایند شستشو را انجام دهید. اگر فراموش کردید این مرحله را انجام دهید پس از اتمام شست شو تمیز کردن ماشین لباسشویی را فراموش نکنید.

 

شرکت خدمات نظافت آچارتمان آماده اعزام نیرو برای شهروندان تهرانی در انواع خدمات نظافتی با نیروی مجرب می باشد.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

2) تفکیک قسمت های کفش

حال که از تمیزی بودن کفش از خاک و گل مطمئن شدید. اکنون بندها و کفی را از کفش جدا کنید. می توان بندها و کفی را با دست بشورید. یا می توان بندها را داخل یک کیسه قرار دهید سپس داخل دستگاه رختشویی قرار دهید. چرا که بندهای کفش بلند هستند و احتمالاً در حین شستشو گره بخورند یا به جای دیگری گیر کنند. کفی ها حتماً با دست شسته شوند. اگر کفش کتانی دارید یا کفش هایتان بد بوی دارند می توانید ۲۴ ساعت قبل از شستشو در آن مقداری جوش شیرین بریزید تا بوی نامطبوع آنها از بین رود. برای آشنایی با راه های دیگر از بین بردن بوی بد کفش مقالات دیگر را بخوانید.

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ

 

3) گذاشتن کفش در دستگاه لباسشویی

قبل از گذاشتن کفش در دستگاه رخت‌شویی چند عدد حوله را همراه آن در دستگاه قرار دهید. باید وزن همه وسایل با یکدیگر به میزان حداقل وزن احتیاجی برای رسیدن به وزن تعادل باشد. به غیر از تعادل وجود حوله سبب می شود کفش کمتر به دیواره لباسشویی برخورد کند. در نهایت آسیب کمتری به کفش وارد می شود. سعی نمایید از حوله های قدیمی بیشتر استفاده نمایید. همچنین به دلیل رنگ دهی کفش از حوله های سفید خودداری کنید.

تمیز کردن سینک در خانه با چه موادی انجام می شود؟ در یک مقاله تمام چیزی که برای برق انداختن سینک نیاز دارید را بررسی کرده ایم.

 

4) تنظیمات دستگاه لباسشویی

هر دستگاهی برنامه، درجه و تنظیمات متناسب به خود را دارد. علاوه بر آن هر دستگاه برای هر جنس پاپوشی باید برنامه متناسب به آن جنس را اجرا کنید. برخی از پاپوش ها اصلاً با شوینده های پودری و پودر صابون تمیز نمی شوند. بیشتر سعی نمایید از شوینده مایع برای این کار استفاده کنید. در تنظیم برنامه آب سرد یا ولرم را فراموش نکنید. چرا که آب سرد از تغییر رنگ پاپوش جلوگیری می کند. آب گرم فرم پاپوش را به هم می ریزد. تنظیم چرخش دستگاه باید حالت ملایم باشد. چرا که در غیر این صورت تعادل لباسشویی از بین می رود.

برای اینکه کفشتان خراب نشود و فرم خود را از دست ندهد باید با دمای مناسب آب شسته شود. در تمامی لباس ها و کفش ها علائم مختلفی برای شستشو درج شده برای آشنایی با مفاهیم این علامت ها مقاله علائم شستشوی لباس را بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: هزینه نظافت منزل

 

بهترین شوینده برای شست و شوی کفش در ماشین لباسشویی

برای شستن کفش در لباسشویی نیازی نیست حتماً مارک یا برند خاصی از شوینده های موجود در بازار را انتخاب کنید. می توان برای شستشوی کفش از هر شوینده یا محلولی استفاده کرد. اما باید دقت شود میزان شوینده استفاده شده باید به میزان لازم باشد. در حقیقت باید آگاه بود استفاده از شوینده زیاد باعث تمیزی بیشتر نمی شود. حتی کف زیاد شوینده، شستشوی کفش را سخت خواهد کرد. در برخی از شوینده ها اگر بیش از اندازه از آن استفاده شود کفش ها رنگ پس می دهند و گاهی کفش سفت نیز می شود.

امکان دارد برخی از شوینده ها به کفش بچسبند. برای جلوگیری از چسبندگی پودر به کفش بهتر است از شوینده های مایع استفاده کنید. قابل توجه است جنس پاپوش به نحوی است که اگر شوینده بسیار قوی استفاده شود بی شک به پاپوش شما آسیب خواهد رسید. در نهایت می توان گفت بهترین شوینده برا پاپوش شوینده مایع است.

روش های از بین بردن رسوب کتری کدامند؟ در مقالات دیگر به طور کامل روش های از بین رسوبات در انواع کتری ها را توضیح داده ایم.

 

برنامه شست شوی کفش در ماشین لباسشویی ال جی

اگر تصمیم دارید برای شستن کفش در ماشین لباسشویی از برند ال جی و سامسونگ استفاده کنید باید دقت نمایید هر کدام از این مارک ها و برند ها برنامه مختص به خود دارند. در دستگاه لباسشویی ال جی می توان از برنامه Sportswear در جهت شستن پاپوش استفاده کرد. همچنین برنامه متناسب برای دستگاه رختشویی سامسونگ، برنامه Outdoor Care تعبیه شده است. در رختشویی ال جی با انتخاب این برنامه تنظیمات دیگری چون درجه حرارت آب و دور چرخش در هنگام خشک کردن را تنظیم می کند. این تنظیمات برای مدل های کتانی و ورزشی بسیار مناسب است. اما اگر کفش شما مشکی است بهتر است درجه حرارت را از ۴۰ درجه کاهش دهید تا رنگ آن حفظ شود. همچنین اگر کفش شما بسیار ظریف و دارای تزیین می باشد دور گردش چرخش را از ۸۰۰ کمتر کنید که با ملایم زیاد آن را بچرخاند.

 

 

گزینه شستن كفش در ماشين لباسشويی سامسونگ

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی

 

حال به همراه کفش چند تیکه حوله قدیمی داخل دستگاه قرار دهید. چرا که کفش سبک است و برای رساندن دستگاه به حد معقول یا وزن استاندارد خود انجام این کار لازم است. سپس برنامه Outdoor Care را اجرا نمایید. جالب است بدانید این برنامه برای مدل های ورزشی، اسکی و کوهنوردی بهترین گزینه است. همچنین گاهی بر روی لیبل کفش اصطلاح hand wash only نوشته شده است.

این برنامه با شستشوی ملایمی که دارد برای شستن کفش در لباسشویی سامسونگ بهترین انتخاب است. همچنین یکی از برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ EASY CARE است که از آن می توانید برای شستن پردهای حریر در لباسشویی و همچنین در شستن پتو با ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

 

حتما بخوانید: تمیز کردن پارکت

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی پاکشوما

قبل شستن هر کفشی حتی شستن کاپشن در ماشین لباسشویی باید لیبل یا برچسب آن را نگاه کنید. امکان دارد روی کفش نوشته باشد شستشو با دست. در این حالت باید دستگاه رختشویی پاکشوما را در برنامه بسیار ملایم تنظیم کرد. برنامه ملایم در پاکشوما همانند شستن لباس با دست عمل می کند. به نحوی که هیچ گونه آسیبی به کفش وارد نخواهد کرد.

 

برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی

با گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی می توانید مدل های چرمی، کتانی و ورزشی را شستشو کنید. با اجرای برنامه هر یک از مدل ها در دستگاه رختشویی ال جی علاوه بر از دست ندادن دوام کفش، پاپوشی تمیز و خوش فرم خواهید داشت. تنها کافی است اصول و برنامه های مناسب هر جنس کفش را رعایت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید