علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی در ( لباسشویی سامسونگ، ال جی و … )

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ماشین های لباسشویی دارند تخلیه نشدن آب آن ها می‌باشد. این امر معمولا باعث می‌شود که لباس ها به خوبی خشک نشوند و همین موضوع باعث ناراحتی خانم های خانه دار می‌شود. بهتر است بدانید علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. شاید بسیاری از شما هنگامی که چنین مشکلی برای ماشین لباسشویی تان پیش می‌آید تصور کنید که ماشین شما برای همیشه خراب شده است. اما این امر نیاز به نگرانی ندارد زیرا علت تخلیه نکردن آب لباسشویی اغلب اوقات موارد جزیی می‌باشند که حتی در خانه نیز می‌توان مشکل را برطرف کرد.

تمامی روش های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی که در ادامه به آن می‌پردازیم در همه مدل های ماشین لباسشویی ( سامسونگ، ال جی، پاکشوما و … ) یکسان است و برای رفع آن می‌توانید خودتان دست به کار شوید.

 

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

معمولا زمانی که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند دو حالت دارد. حالت اول این است که آب به هیچ وجه از ماشین خارج نمی‌شود و حالت دوم آب از ماشین لباسشویی خارج می‌شود ولی هنگام عبور از لوله ممکن است به مشکل بر بخورد. بهتر است بدانید هر کدام از این دو حالت دلایل خاص خود را دارد که ابتدا باید علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی مشخص شود سپس اقدام به درست کردن آن بکنیم. بسیاری از بانوان هنگامی که با عدم تخلیه آب لباسشویی مواجه می‌شوند دیگر به دنبال رفع مشکل نیستند و ترجیح میدهند آن را به تعمیر کار بدهند تا درست کند. اما معمولا بسیاری از مشکلاتی که باعث می‌شوند آب لباسشویی تخلیه نشود به راحتی در خانه حل می‌شوند.

در بسیاری از موارد تشخیص علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شاید دشوار باشد ولی به راحتی بعد از تشخیص می‌توان مشکل را برطرف کرد. بهتر است بدانید اگر لباسشویی شما در حین کار از کار بیفتد و نچرخد و لباس ها هنوز خیس باشند ممکن است گرفتگی پمپ تخلیه اتفاق افتاده باشد که در این صورت باید حتما فیلتر را چک کنید و اقدام به باز کردن پمپ بکنید. اگر برای نظافت آب گرفتگی در منزل نیاز فوری به پرسنل متخصص دارید می توانید از نیروهای آچارتمان استفاده کنید برای نظافتچی منزل تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و راه های رفع آن

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و راه های رفع آن چیست؟ این مشکل مخصوصا در زمان تمیز کاری منزل ( در خواست نیروی نظافت منزل غرب تهران ) که نیاز به شستن وشوی بالایی دارید بسیار مهم می باشد. همانگونه که می‌دانید نمی‌توان یک علت خاص را برای خارج نشدن آب از لباسشویی در نظر گرفت زیرا هر لباسشویی در موقعیت های مختلف به دلایل متفاوتی ممکن است دچار این مشکل شود ما در این جا برخی از این علت ها و راه رفع آنها را بیان کرده ایم.

 

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

 

  • مسدود شدن پمپ تخلیه

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می‌شود آب لباسشویی تخلیه نشود مسدود شدن پمپ تخلیه می باشد. گاهی اوقات اشیایی که بر روی لباس ها قرار دارند مانند دکمه و سنجاق یا در اثر شستن کفش در ماشین لباسشویی ممکن است از فیلتر ماشین لباسشویی عبور کنن و به پمپ آن برسند در این صورت پمپ تخلیه مسدود می‌شود و همین امر موجب می‌شود که آب لباسشویی تخلیه نشود.

هنگامی که آب به خوبی از لباس شویی تخلیه نشود نشانه مسدود بودن پمپ تخلیه می‌باشد. تنها راه حل این مشکل این می‌باشد که پمپ را تمیز کنید و آشغال های موجود در آن را خارج کنید با این کار مشکل انسداد به طور کلی برطرف می‌شود و آب به خوبی تخلیه می‌شود. همه متخصصان تعمیر لباسشویی این عقیده را دارند که تمیز کردن پمپ لباسشویی هرچند وقت یک بار باعث می‌شود که طول عمر لباسشویی بیشتر شود.

 

  • مسدود شدن شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه که شلنگ مخزن پمپ نیز نامیده می‌شود ، عنصری است که در زیر مخزن ماشین لباسشویی شما قرار دارد. برای انتقال آب خروجی از مخزن به پمپ تخلیه استفاده می‌شود . به طور کلی آکاردئونی شکل است، می‌تواند توسط یک جسم خارج مسدود شود. همچنین می‌تواند به سادگی با باقی مانده مواد شوینده مسدود شود. اگر پمپ تخلیه به درستی کار می‌کند و فیلتر تخلیه شما تمیز است ولی باز هم آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌شود احتمالا شیلنگ تخلیه مسدود شده است.

برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم شلنگ ماشین لباسشویی را کاملا جدا کنید. اگر آسیب دید، آن را تعویض کنید. در نهایت، برخی از شیلنگ های تخلیه حاوی یک توپ پلاستیکی هستند در کنار مخزن قرار دارد که به عنوان یک دریچه بدون بازگشت برای تخلیه فاضلاب عمل می‌کند. گاهی اوقات توپ روی لبه شلنگ گیر می‌کند و در نتیجه ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود در این حالت حتما باید شلنگ را کاملا جدا کنید و بعد از برداشتن مانع دوباره وصل کنید.

 

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

 

  • ارتفاع نامناسب لوله تخلیه

معمولا در بسیاری از موارد پیدا کردن یک ارتفاع درست برای تخلیه آب لباسشویی کار دشواری می‌باشد. زیرا در صورتی که ارتفاع زیاد باشد دستگاه توانایی این را ندارد که از طریق شیلنگ آب را تخلیه کند و در صورتی که ارتفاع کم باشد آب تخلیه شده ممکن است بعد از تخلیه آب در داخل شیلنگ باقی بماند و به داخل دیگ لباسشویی برگشت داده شود در هر دوی این موارد آب داخل لباسشویی تخلیه نمی‌شود.

راه حل برطرف کردن این مشکل تنها پیدا کردن ارتفاع مناسب برای لباسشویی می‌باشد تا بتوان آب را به خوبی تخلیه کرد و یا اگر ارتفاع از حد معمول کمتر بود می‌توانید از سینگ کوتاه تری برای تخلیه استفاده کنید.

 

  • خرابی میکروسوئیچ

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی می‌تواند خرابی میکروسوئیچ باشد. شاید حال سوال شما این باشد که میکرو سوئیچ چیست؟ میکرو سوئیچ یک کلید کوچک پلاستیکی می‌باشد که در زیر درب لباسشویی قرار دارد. تا زمانی که درب به خوبی بسته نشود ممکن است این کلید و آب لباسشویی به خوبی کار نکند. توجه کنید در صورتی که صدای این کلید را نمی‌شنوید ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعویض دارد.

بهتر است بدانید اولین کاری که برای پیدا کردن علت تخلیه نشدن آب لباسشویی باید انجام دهید این است که باید درب لباسشویی را به خوبی فشار دهید تا مطمئن شوید که خوب بسته می‌شود و سوئیچ به خوبی کار می‌کند. اگر درب لباسشویی باز بماند به هیچ وجه لباسشویی آبکشی نمی‌کند و آب آن تخلیه نمی‌شود. برای حل این مشکل تنها کاری که باید انجام دهید تعویض سوئیچ می‌باشد. البته توجه داشته باشید برای تخلیه آب لباسشویی به هیچ وجه تا زمانی که به برق وصل است اقدام نکنید.

  • مسدود شدن خرطوم

همانگونه که همه می‌دانید یک شیلنگ خرطومی مانند به لباسشویی وصل می‌باشد که وظیفه آن تخلیه آب لباسشویی می‌باشد. این شیلنگ ممکن است در طول زمان جرم بگیرد و مسدود شود بدون آن که شما متوجه شوید. بنابراین زمانی که ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نکرد حتما این شیلنگ را چک کنید در صورتی که جرم زیادی را به خود جذب کرده بود می‌توانید آن را جدا کنید و داخل آن مواد جرم گیر بریزد تا به خوبی تمیز شود.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

 

  • قرار دادن نامناسب لباس ها در دیگ لباسشویی

گاهی اوقات علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به دلایلی می‌باشد که شما حتی به آن ها فکر هم نمی‌کنید. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود قرار دادن بیش از حد مجاز لباس در لباسشویی می باشد این موضوع مخصوصا در شستن پتو با ماشین لباسشویی یا سایر لباس های زمستانی سنگین ایجاد می شود.

دلیل دیگر رعایت نکردن مساوات برای قرار دادن لباس ها در همه قسمت های لباسشویی می‌باشد. برای مثال اگر در یک قسمت لباس زیاد باشد و در قسمت دیگر لباس کم ممکن است لباسشویی نتواند به خوبی بچرخد و آب را تخلیه کند. بنابراین زمانی که لباسشویی آب را به خوبی تخلیه نکرد می‌توانید لباس های داخل دیگ را بچرخانید تا آب به خوبی تخلیه شود.

 

حتما بخوانید: روش رسوب زدایی اسپرسو ساز
  • پیچ خوردن شیلنگ تخلیه

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود پیچ خوردن شیلنگ تخلیه می‌باشد. در این صورت آب داخل لباسشویی به هیچ وجه خارج نمی‌شود. در این صورت حتما شیلنگ تخلیه را چک کنید و اگر دچار پیچ خوردگی شده بود آن را باز کنید.

 

برای دریافت خدمات نظافتچی ساختمان در تهران با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید