رسوب زدایی اسپرسو ساز

روش رسوب زدایی اسپرسو ساز + قهوه ساز ( خانگی و در دسترس )

رسوب زدایی اسپرسو ساز یکی از مهم ترین راه ها برای درست کردن یک فنجان قهوه با کیفیت و خوش عطر و مزه است. بسیاری از افراد بعد از مدتی از طعم قهوه ای که با دستگاه اسپرسو ساز خود تهیه می‌کنند راضی نیستند و معتقدند قهوه آن ها طعم و عطر قبل را ندارد.

دلیل اصلی این مسئله جرم و رسوبات جمع شده در داخل دستگاه و بخش های مختلف آن است. به طور معمول برای رسوب زدایی این دستگاه از دو طیف مواد یکی طبیعی و دیگری صنعتی استفاده می‌کنند که در ادامه این روش ها را ذکر کرده و بهترین روش را بررسی خواهیم کرد.

 

روش های رسوب زدایی دستگاه اسپرسو ساز

برای رسوب زدایی اسپرسو ساز روش های متعددی پیشنهاد شده اند که تمامی آن ها به دو روش استفاده از مواد طبیعی و صنعتی تقسیم می‌شوند. از مواد طبیعی بسیاری می‌توان برای جدا کردن رسوب و جرم از این دستگاه استفاده کرد که مهم ترین و در دسترس ترین ان ها موارد ذیل می‌باشند. اگر برای انجام کارهای نظافتی نیاز به یک نیرو جهت کمک دارید می‌توانید با پشتیبانان شرکت نظافت منزل غرب تهران  آچارتمان تماس بگیرید.

برای استخدام نظافتچی با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • رسوب زدایی دستگاه اسپرسو ساز با کمک لیمو ترش

آب لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی یکی از مواد تمیز کننده خانگی می باشد که در جرمگیری ماشین ظرفشویی نیز کاربرد دارد در روش رسوب زدایی اسپرسو ساز با لیموترش بهتر است ابتدا باقی مانده قهوه که بر دیواره های پارچ اصلی دستگاه وجود دارند را تمیز کرد. سپس آب یک یا دو عدد لیمو ترش تازه را گرفته و با نصف فنجان آب مخلوط کرده و درون پارچ به مدت یک ربع ساعت ریخته. بعد از آن لازم است فیلتر تمیز را درون دستگاه قرار داده و قهوه ساز را روشن کرد. در واقع با این کار فرایند دم کردن قهوه اما با ترکیب آب لیموی تازه و آب انجام می‌گیرد. بعد از اتمام پروسه دم کردن قهوه باید محلول لیمو ترش و آب را خالی کرد و مجددا پارچ را با آب آشامیدنی پر نمود.

حال برای نهایی شدن رسوب زدایی قهوه ساز باید دستگاه را روشن کرده و اجازه داد فرایند دم کردن قهوه این بار با آب خالی صورت بگیرد. این کار در جهت رفع طعم آبلیمو از دستگاه ضروری است. حال باید به کمک یک اسفنج توری و پارچه دستگاه را به خوبی تمیز کرد. همچنین بخش هایی از دستگاه که قابل جدا شدن هستند را با یک شوینده مناسب و اسفنج کاملا شست و شو داده و بعد از خشک شدن دوباره بر روی دستگاه وصل نمود.

 

رسوب زدایی قهوه ساز

 

  • رسوب زدایی اسپرسو ساز با کمک سرکه

روش رسوب زدایی اسپرسو ساز با سرکه یکی از کاربردی ترین روش ها است که برای انجام آن بهتر است ابتدا دستگاه را از‌ باقیمانده های قهوه پاکسازی کرد. سپس فیلتر قدیمی آن را خارج کرده و دور انداخت. در مرحله بعد بهتر است سبد قهوه را با آب گرم به خوبی شست و شو داد. سپس باید یک لیوان سرکه سفید را به همراه دو لیوان آب مخلوط کرده و آن را درون مخزن دستگاه ریخته و در مرحله بعد باید دستگاه روشن شده و فرایند تهیه قهوه اغاز شود. با این کار محلول سرکه و آب گرم که یک محلول بسیار قدرتمند است به تمام بخش های دستگاه نفوذ کرده و هر نوع جرم حتی سر سخت ترین آن ها را از بین می‌برد.

در اقدام بعدی جهت رسوب زدایی قهوه ساز با سرکه لازم است دستگاه را مجددا روشن کرده تا محلول و جرم های شکسته و خرد شده از آن خارج شوند. سپس دستگاه را خاموش کرده و تمام قسمت های دستگاه را با آب گرم و شوینده تمیز می‌کنید.

در نهایت نیز برای رفع بوی تند سرکه باید دستگاه را مجددا با آب روشن کرده تا مراحل تولید قهوه با اب خالی انجام شوند. سپس برای بار دوم تمام بخش های قابل تفکیک دستگاه را با آب گرم و شوینده مناسب شست و شو داده و بعد از خشک شدن آن ها را در جای خود قرار می‌دهیم. از این محلول در تمیز کردن پشت قابلمه هم استفاده می‌شود.

 

 

  • رسوب زدایی اسپرسو ساز با جوش شیرین

مراحل روش رسوب زدایی اسپرسو ساز با جوش شیرین دقیقا مانند رسوب زدایی با سرکه و آب لیمو است. بنابراین در اولین اقدام باید مقدار یک قاشق جوش شیرین را در دو فنجان آب مخلوط کرده و آن را درون دستگاه قرار دهید.

سپس دستگاه را روشن کرده تا مراحل تولید قهوه، اما نه با قهوه بلکه با محلول آب و جوش شیرین انجام بگیرند. بعد از اتمام این مراحل باید تمام قسمت های دستگاه را از هم جدا کرده و آن ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی کاملا شست و شو دارد.

در نهایت نیز مجددا درون مخزن اسپرسو ساز را با آب پر کرده و بعد از روشن کردن دستگاه اجازه می‌دهیم تا پروسه تولید قهوه با آب خالی انجام شود. این عمل را باید آنقدر انجام داد تا تمامی ذرات جوش شیرین از دستگاه خارج شوند. این محلول شگفت انگیز در تمیز کردن هود آشپزخانه نیز کاربرد دارد.

 

روش صنعتی برای رسوب زدایی قهوه ساز

 

تمیز کردن قهوه ساز

 

استفاده از قرص جرمگیر یا قرص دسیکیل از جمله روش های صنعتی برای رسوب زدایی اسپرسو ساز است. قرص جرم گیر مخصوص دستگاه اسپرسوساز یکی از قوی ترین مواد صنعتی که می‌توان از آن استفاده کرد. این قرص را می‌توان به همراه دو فنجان آب در مخزن دستگاه ریخته و سپس دستگاه را روشن کرد.

در این روش نیز باید به دستگاه اجازه داد مطابق با دستورالعمل تعبیه شده در آن جهت تولید قهوه کار کند. سپس آن را خاموش کرده و تمام بخش های آن را با آب و مایع ظرفشویی تمیز می‌کنیم. در نهایت نیز بهتر است چندین مرتبه دستگاه را به همراه آب خالی روشن کرد تا بو و ذرات قرص تماما از دستگاه خارج شوند.

 

 

هر چند مدت یکبار باید اسپرسو ساز را رسوب زدایی کرد؟

اگر هر روز و به صورت مداوم از دستگاه قهوه ساز استفاده می‌کنید بهتر است رسوب زدایی اسپرسوساز را صورت ماهانه انجام دهید. البته لازم است هر بار بعد از درست کردن قهوه و اتمام کار دستگاه آن را به کمک مایع ظرفشویی به خوبی تمیز کرد. همچنین لازم است هر بار فیلتر اسپرسو ساز را از دستگاه جدا کرده و به خوبی تمیز کرد. به این ترتیب در زمان جرم زدایی با جرم و رسوبات سرسخت و غیر قابل حذف روبه رو نخواهید شد.

 

دلیل رسوب گذاری اسپرسو ساز چیست؟

 

رسوب قهوه ساز

 

پیش از ذکر روش های متعدد رسوب زدایی قهوه ساز بهتر است با دلیل ایجاد جرم و رسوب در این دستگاه آشنا شد. همان طور که می‌دانید دستگاه اسپرسو ساز به طور مداوم با آب و پودر قهوه در تماس است. آب ریخته شده درون دستگاه به وسیله المنت های آن گرم می‌شوند و بعد از عبور از مسیرهای تعیین شده به مخزن اصلی وارد شده و با پودر قهوه مخلوط می‌شود. در واقع همین امر یعنی فرایند گرم شدن آب و عبور آن از مسیرهای مختلف دستگاه دلیل اصلی رسوب گذاری می‌باشد اگر از نیروی خدمتکار منزل استفاده می کنید یا خود فرآیند تهیه اسپرسو را بر عهده میگیرید بهتر است از آب جوشیده برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.

 

 

دلایل رسوب زدایی اسپرسو ساز

دلیل اول که مهم ترین دلیل برای رسوب زدایی اسپرسو ساز است بهرمند شدن از یک قهوه خوشمزه و خوش عطر و با حفظ خواص آن است. اما جدای از این دلایل دیگری برای انجام این کار وجود دارند که عبارتند از:

  • جلوگیری از خرابی دستگاه و صرف هزینه های تعمیر و یا خرید یک دستگاه جدید
  • طولانی تر کردن طول عمر مفید دستگاه
  • پیشگیری از بروز مشکلات جسمانی به دلیل مصرف قهوه که با دانه های رسوب دستگاه مخلوط شده است.

جمع بندی

همان طور که ملاحظه فرمودید رسوب زدایی اسپرسوساز در عین اهمیت بالا بسیار آسان و بدون دردسر است. هر چند بسیاری از افراد روش های صنعتی را برای این منظور ترجیح می‌دهند. با این حال بهترین و ایمن ترین روش، استفاده از مواد طبیعی مانند آبلیمو، سرکه و جوش شیرین هستند. زیرا این مواد کوچکترین آسیبی به ساختار دستگاه وارد نمی‌کنند. بنابراین هرچند بار که نیاز باشد می‌توان از آن ها استفاده کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید