پاک کردن لاک از روی فرش

برای پاک کردن لاک روی فرش به چه موادی نیاز داریم؟ ( روش پاک کردن لاک از فرش )

لاک زدن یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که بانوان به آن علاقه وافری دارند البته دختران در سن پایین نیز علاقه خاصی به لاک زدن دارند ولی این کار یکی از کار های سختی است که گاهی امکان دارد در حین لاک زدن یا به واسطه بی احتياطی یا بازیگوشی کودک مایع لاک بر روی سطوح مختلف از جمله فرش بریزد و این کار را سخت تر خواهد کرد.

روش هایی برای پاک کردن لاک ناخن از روی فرش وجود دارد که نتیجه های مثبتی نیز داشته اند. در این مقاله به طور کلی قصد داریم روش هایی را که برای پاک کردن لاک از روی فرش مناسب است را به صورت کامل برایتان شرح دهیم تا بتوانید به راحتی اقدام به پاک کردن لاک ناخن از روی فرش کنید. پس اگر تمایل دارید روش های پاک کردن لاک از روی فرش را بدانید ادامه مطالب را که می‌تواند برایتان مفید باشد را از دست ندهید.

 

3 روش پاک کردن لاک از روی فرش

ریختن لاک بر روی سطوح یکی از عذاب آور ترین مشکلاتی است که در حین لاک زدن برای افراد پیش می‌آید که با ریختن و خشک شدن لاک بر روی فرش این حس عذاب می‌تواند بيشتر شود، البته پاک کردن لاک از فرش می‌تواند سخت تر و دشوار تر باشد. شاید پس از ریختن لاک بر روی فرش به فکر این بیفتید که فرش ها را به قالی شویی بفرستید و شاید هم به دنبال راه حلی راحت تر، ساده تر و صد البته کم هزینه تر باشید که بتوانید به کمک این روش ها اقدام به ازبین بردن لاک روی فرش در خانه کنید.

پاک کردن لاک از فرش که مدت ها از ایجاد آن می گذرد می‌تواند نسبت به پاک کردن لاک خیس از روی فرش سخت تر باشد ولی جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که کار غیر ممکنی نیست و روش ها و راهکارهایی نیز برای آن وجود دارد، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش با آب و صابون، با الکل صنعتی و با سرکه سفید اشاره کرد که اگر با دقت مراحل گفته شده را انجام دهید در نهایت می‌توانید لاک خشک شده را از روی فرش پاک کنید.

 

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

 

1- روش پاک کردن لاک روی فرش با آب و صابون : 

این روش می تواند به عنوان اولین روش خانگی که برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش از آن استفاده می کنند اشاره کرد. قبل از شروع سعی کنید تا جایی که امکان دارد با ابزاری چون قاشق، چاقو و یا میخ لاک های خشک را جدا کنید و در نهایت با جارو برقی پرز ها و مواد اضافی را از روی فرش جمع کنید. همچنین از این روش پاک کردن رنگ روی لباس هم استفاده می‌شود. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید اگر از نظافتچی منزل تهران استفاده می کنید نیز می‌توانید از او بخواید به این روش فرش را تمیز کند :

  • در مرحله اول سطل کوچکی را پر از آب کنید و صابون را در آب بریزید به جای صابون می‌توانید از پودر های شوینده که حاوی صابون هم استفاده کنید. مقدار ۲ الی ۳ قاشق پودر کافی است اگر از صابون استفاده می‌کنید بهتر است آب شما کمی نرم باشد.
  • در مرحله بعد یک اسفنج تمیز تهیه کنید و در آب و محلول صابون بزنید تا اسفنج کاملا حاوی محلول شود. آب اضافی را از اسفنج بگیرید و به آرامی بر روی محلی که لاک ریخته است بکشید.
  • این عمل را تا جایی که لاک خشک از روی فرش پاک شود و از بین برود ادامه دهید و در نهایت با حرارت سشوار می‌توانید محلی را که مرطوب شده است را خشک کنید.

 

برای دریافت خدمات نظافت منزل با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

2- ازبین بردن لاک روی فرش با الکل صنعتی :

یکی از دیگر روش هایی که برای پاک کردن لاک از روی فرش موثر است می‎‌‌‌توان به الکل صنعتی اشاره کرد الکل صنعتی ماده‌ی موثری در از بین بردن لکه‌ها است که برای پاک کردن شمع از روی پارچه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. الکل به دلیل اینکه حاوی مواد پاک کننده است می‌تواند برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش مناسب باشد اگر در خانه الکل صنعتی دارید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا لاک از روی فرش شما پاک شود.

  • اول از همه توجه داشته باشید که نباید الکل صنعتی را بیش از حد بر روی فرش قرار دهید البته الکل نمی‌تواند به فرش شما آسیب برساند.
  • قبل از اینکه از الکل صنعتی استفاده کنید جایی را که لاک ریخته و خشک شده است را با آب ولرم ماساژ دهید.
  • در مرحله بعد با کمک پنبه یا اسفنج مقداری الکل را بر روی لاک خشک شده بکشید و به حالت ماساژ این کار را انجام دهید.
  • در نهایت با پاک شدن لاک خشک کافی است برای از بین بردن بوی الکل دوباره آن قسمت را با آب ولرم پاک کنید.

 

3- پاک کردن لاک از فرش با سرکه سفید :

سرکه سفید یکی از روش های قدیمی و پایه برای پاک کردن لکه چای روی لباس و لکه لاک از فرش است که به جهت وجود سرکه سفید در هر خانه ای بسیار‌ کاربردی و بدون دردسر می‌باشد. از سرکه به دلیل خاصیت لکه بری آن همچنین برای تمیز کردن کابینت ام دی اف هم استفاده می‌شود.

  • مقداری سرکه سفید را بر روی لکه بریزید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • با استفاده از یک مسواک کهنه یا کاردک سعی کنید لاک خشک شده را از بین ببرید.
  • بهتر است برای نتیجه بهتر این مراحل را چند بار انجام دهید.

پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش

 

حتما بخوانید: ترمیم لکه وایتکس

 

پاک کردن لکه لاک خیس از روی فرش

برای پاک کردن لاک روی فرش این روز ها به یکی از مشکلات رایج بانوان خانه دار تبدیل شده است. پاک کردن لاک ناخن به صورت خیس از روی فرش کار راحتی است که کافی است پس از ریختن لاک بر روی فرش خونسردی خود را حفظ کنید.
از روش های مختلفی در خانه می‌توانید برای پاک کردن لاک از روی فرش استفاده کنید از جمله این روش ها می‌توان به استفاده از یخ، استفاده از آب سرد، استفاده از شوینده، انواع اسپری مو و… اشاره کرد. در ادامه روشی ساده را برای پاک کردن لاک خیس از روی فرش شرح خواهیم داد‌.

  1.  لاک‌ را با قاشق از روی فرش بردارید: سعی کنید یک قاشقی را که اندازه لکه لاک است را انتخاب کنید و با استفاده از قاشق لاکی را که بر روی فرش ریخته است را بردارید و برای این کار پس از برداشتن لاک قاشق را کاملا تمیز کرده و مجدد این عمل را انجام دهید.
  2. باقی مانده لاک را از روی فرش با پارچه جذب کنید: پس از برداشتن لاک با قاشق سعی کنید از یک پارچه تمیز استفاده کنید و به صورت ضربه ای باقیمانده لاک را پاک کنید. هر دفعه پس از هر ضربه سعی کنید از قسمت های تمیز پارچه استفاده کنید تا از پخش شدن بیشتر لاک جلوگیری شود‌.
  3.  از تمیز کننده مناسب استفاده کنید: شوینده های مختلفی برای پاک کردن لاک ناخن از روی فرش وجود دارد از جمله می‌توان از الکل، اسپری مو، شوینده های لباس و.. استفاده کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از وایتکس برای پاک کردن لاک از روی فرش استفاده نکنید چون به فرش شما آسیب می‌رساند.
  4. پاک کننده را به صورت ماساژ بر روی فرش بکشید: مواد شوینده را روی کمی اسفنجی یا پنبه بریزید و به حالت ماساژ روی لکه بکشید تا زمانی که لکه کاملا پاک شود. این عمل را چند بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در نهایت فرش شما عاری از هر گونه لاکی خواهد بود.

 

برای دریافت خدمات پرستار سالمند سالم با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید