نحوه تميز كردن گاز استيل

تميز كردن اجاق گاز استيل سوخته (راه های پاک کردن چدن + تميز كردن استيل سوخته گاز )

در بحث نظافت تجهیزات آشپزخانه، تتميز كردن اجاق گاز استيل سوخته یکی از مهم­ترین موارد برشمرده می‌شود. البته اگر حجم لک و کثیفیِ موجود بر روی آن زیاد نباشند، آنگاه به‌ راحتی و با کمک مایع­ ظرفشویی یا کمی کرم‌پودر شوینده و آب، می­توان از شر آنان خلاص شد! اما گاهی از اوقات، لکه­ ها به سادگی قابل پاک شدن نیستند! مخصوصا اگر لکه‌ها قدیمی باشند.

در چنین شرایطی، می‌­توان از موادی هم‌چون خمیر جوش­‌شیرین و یا لکه ­بر­های مخصوصِ گاز استیل جهت تميز كردن اجاق گاز استيل استفاده نمود. ما نیز در این مطلب، جهت آگاهی شما عزیزان، نحوه تمیز کردن گاز استیل را بیان می‌کنیم:

 

نحوه تميز كردن اجاق گاز استيل

 

برای آن که موفق به تميز كردن اجاق گاز استيل خود شوید، راه­های زیادی پیش رویتان قرار دارند اما پیشنهاد ما این است که کار را خیلی برای خود سخت نکنید! به عبارت دیگر، در ابتدا به سراغ راه‌حل‌های ساده‌­تر بروید و بسته به میزان لک جاگرفته بر روی گاز استیل خود، یک روش را انتخاب کنید تا هر چه سریع‌­تر، موفق به برطرف ساختنِ تمامی لک و کثیفی‌­ها شوید. در این صورت، به خوبی با نحوه تمیز کردن گاز استیل آشنایی یافته و به دغدغه­‌هایتان در این باره، پایان خواهید داد. اگر با ترفندهای نظافتی آشنا نیستید می توانید از خدمتکار منزل استفاده نمایید برای استخدام خدمتکار منزل شهرک غرب و یا سایر مناطق تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

جهت اطلاع از خدمات استخدام خدمتکار در شهرک غرب و سایر مناطق تهران و ثبت سفارش با کارشناسان مجموعه آچارتمان در ارتباط باشید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

1 ) نحوه تمیز کردن اجاق گاز استیل با آب و مایع ظرفشویی

 

جهت از بین بردن لکه­‌های سطحی اجاق گاز، می­توانید دو یا سه فنجان آب گرم را در درون یک ظرف بریزید و سپس چند قطره مایع ظرفشویی را هم به آن اضافه نمایید. اسفنج و یا اسکاجی را در آن غوطه‌­ور نموده و در مرحله بعد، آن را هم­سو با شیار­های سطح گاز، به آرامی حرکت دهید. (منظور از شیار­های سطح گاز استیل، جهت­ گیری رگه­‌هایی می‌باشد که بر روی سطح آن جای گرفته­‌اند. اگر از نزدیک و با اعمال دقت کافی به سطح گازتان نگاه کنید، آنگاه این شیار­ها را هم تشخیص خواهید داد. البته که جهت­‌گیری این شیار­ها ممکن است از بالا به پایین، از چپ به راست و یا به صورت مورب باشند.)

 

 

2) تميز كردن گاز استيل سوخته با جوش­‌شیرین

بسیاری از افراد به محض برخورد با لکه‌­های قدیمی و سرسخت، به جانِ گاز استیل افتاده و سعی در تمیز ساختنِ آن با همان روشِ نخسین دارند! در صورتی که با چنین کاری، تنها باعث اتلاف وقت و انرژی خود شده‌­اند. توجه داشته باشید لکه‌­هایی که طی مدت زمانی طولانی بر روی سطوح مختلف گاز استیل جا گرفته‌­اند، به راحتی قابل پاک شدن نیستند و برای از بین بردنِ آنان، باید روش­‌های متفاوتی را به کار گرفت. یکی از روش‌های کارآمد در تميز كردن گاز استيل سوخته و دارای لکه‌های قدیمی، استفاده از جوش شیرین است.

مقداری برابر از جوش شیرین و آب را با هم مخلوط نمایید تا ترکیبی خمیر مانند حاصل شود. آنگاه مقداری از ترکیب را بر روی بُرسی نرم و یا پارچه‌­ای از جنس کتان بریزید و با استفاده از آن، محلول را هم­سو با شیار­های سطح گاز خود بر روی لکه­‌ها بکشید. اگر این محلول در حین تميز كردن گاز استيل سوخته بر روی سرامیک ریخت نگران نباشید زیرا این محلول یک پاک کننده حرفه ای برای تمیز کردن کاشی و سرامیک کف می باشد.

 

3 ) تميز كردن استيل سوخته گاز با ترکیبِ دو محلول روغن و سرکه

 

تميز كردن اجاق گاز استيل

یکی دیگر از روش‌های کارآمد در تمیز کردن اجاق گاز استیل، استفاده از محلول روغن و سرکه است. سرکه را در بطری اسپری ریخته و سطح گاز استیل را کاملا به آن آغشته سازید. آنگاه پارچه­‌ای نرم و یا اسفنج را هم­سو با شیار­ها، روی سطح گاز کشیده و سرکه را به آرامی از روی آن پاک کنید. پارچه نرمی را هم به اندکی روغن آغشته ساخته و هم سو با شیار­ها بر روی سطح گاز بکشید. با این روش، به راحتی از شرِ تمامی لکه‌­های جا گرفته بر روی گاز استیل خود رهایی خواهید یافت.

 

4 ) استفاده از لکه بر­های مخصوص تميز كردن اجاق گاز استيل

اگر تمامی روش‌­های ذکر شده را به کار بردید اما باز هم شاهد وجود لکه­‌هایی بر روی گاز خود هستید، از لکه‌­بر­های مخصوص گاز استیل استفاده نمایید. تولید­کنندگان هر یک از این لکه بر­ها، شیوه به خصوصی را برای تولید محصول خود به کار گرفته­‌اند. به همین دلیل ممکن است که طریقه استفاده از آنان نیز با دیگری، تفاوت­‌هایی را داشته باشد! بنابراین توصیه می­‌کنیم حتما قبل از استفاده از لکه­‌بر­های مخصوص گاز استیل، راهنمای آن که شامل توضیحاتی در رابطه با نحوه پاک کردن گاز استیل می‌­باشد را مطالعه نمایید.

 

 

نکات مهم در پاک کردن گاز استیل

 

تميز كردن اجاق گاز استيل

علاوه بر روش‌های ذکر شده، توجه به یک سری نکات می‌تواند شما را در نگهداری هر چه بهتر و تمیز کردن اجاق گاز استیل یاری دهد. در صورتی که نیاز به پرسنل برای نظافت منزل دارید می توانید برای اطلاع از قیمت نظافت منزل به صفحات دیگر ما مراجعه نمایید.

 

 

از مطالعه راهنمای استفاده از گاز استیل خود غافل نشوید.

پیش از آن که روشی را جهت از بین بردنِ لکه­‌های جا گرفته بر روی گاز استیل اتخاذ کنید، حتما راهنمای استفاده از آن را هم مطالعه نمایید. بعضی از تولید­کنندگان، به ذکر توضیحاتی در رابطه با محصول خود پرداخته و توصیه‌­هایی را هم مبنی بر چگونگیِ تمیز کردن گاز استیل ارائه داده‌­اند که توجهِ به آنان، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

 

خشک کردن سطح اجاق گاز

بعد از آن که پروسه تميز كردن استيل سوخته گاز را به اتمام رساندید، آنگاه نوبت به خشک کردنِ آن می‌رسد. برای این کار، باید از پارچه کتان و یا اسفنج استفاده کنید. البته در هنگام خشک کردن، حتما پارچه و یا اسفنج خود را همسو با شیار­های سطح گاز حرکت دهید. اگر در محل کار ( نظافت محل کار تهران ) خود هستید و می خواهید گاز را تمیز کنید و امکان خشک کردن وجود ندارد اجازه دهید تا گاز خودش به خوبی خشک شود.

 

تميز كردن اجاق گاز استيل سوخته

 

تميز كردن گاز استيل سوخته

 

یکی از علل شایع کثیف شدن اجاق‌های گاز، سوختگی مواد غذایی ریخته شده بر روی صفحه‌ی گاز و به‌خصوص سر رفتن شیر است؛ برای پاک کردن این لکه‌ها و تميز كردن اجاق گاز استيل سوخته کافیست تا ابتدا پارچه‌ای خیس را بر روی آن قرار دهیم تا لکه‌ی مذکور نرم شود و سپس با استفاده از جوش شیرین به‌سادگی می‌توانید آن را از بین ببرید. اگر در کنار تمیز کردن اجاق گاز برای تمیز کردن شیرآلاتخود نیز نگرانید در مطلب دیگری با عنوان تميز كردن شيرآلات با جوش شیرین به طور کامل روش های مختلف تمیز کردن شیر آلات را توضیح داده ایم.

 

رفع سیاهی صفحه‌ی گاز استیل

سیاه شدن صفحه‌ گاز استیل نیز یکی از موارد دیگری است که ظاهر آن را دچار مشکل می‌کند، استفاده از ترکیب الکل و آب مقطر برای این منظور بسیار کارآمد خواهد بود.

 

نحوه مراقبت از نوزاد تازه متولد شده را به طور کامل در مقالات دیگر به همراه توصیه های مفید و کاربردی توضیح داده ایم.

 

 تمیز کردن چدن گاز استیل

 

تميز كردن گاز استيل

 

چدن‌ها با توجه به اینکه محل انتشار شعله و قرارگیری ظروف پخت‌وپز هستند، دائما در معرض ریختن مواد غذایی مختلف و ایجاد لکه هستند. برای تميز كردن چدن گاز، آن‌ها را جدا کرده و درون ظرفی حاوی آب و مایع ظرفشویی خیس دهید و سپس با اسکاچ تمیز نمایید. اما اگر چربی چدن‌ها از این طریق برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک‌بار از آمونیاک رقیق شده برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید.

 

جمع بندی

در انتهای بحث نحوه پاک کردن گاز استیل، چنین می­‌توان گفت که تمام سعی خود را به کار بگیرید تا با روندی منظم، اقدام به تمیز کردن گاز استیل نمایید و اگر ذرات غذا و یا روغن بر روی گاز ریخت، بلافاصله بعد از خنک شدنش آن را پاک نمایید. در غیر این صورت، ماندگاری و تداوم لکه­‌ها نیز بالاتر خواهد رفت و تمیز کردن آن نیز بسیار دشوار خواهد شد. علاوه بر این مسئله، در هنگام انتخاب راهکار مناسب، به میزان لک و کثیفی­‌های موجود بر روی آن نیز توجه کافی داشته باشید.

برای دریافت انواع خدمات پرستاری در منزل با پشتیبانان ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

به بالا بروید