هزینه نظافت منزل در سال 1402 ( عوامل موثر در قیمت نظافت ساختمان )

در تعیین هزینه نظافت منزل در سال 1402 عوامل مختلفی نقش دارد. شرایط کار و تعداد ساعات خدمات اصلی‌ترین این عوامل هستند که با توجه به هزینه‌های جاری و عمومی گاهی درگیر حاشیه‌هایی ازجمله هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود که برای اکثر افراد خدمات‌گیرنده قابل قبول نیست. شرکت‌های حرفه‌ای ارائه خدمات نظافتی منازل برای با به حداقل رساندن تأثیر عوامل حاشیه‌ای در قیمت نظافت منزل، سازوکار دقیقی طراحی کرده‌اند که می‌تواند کل هزینه‌ها را کاهش داده و کارایی این فرآیند را بیشتر کند.

ثبت آنلاین یا تلفنی درخواست، مشخص بودن تعرفه‌ها به‌طور دقیق، اختصاص و ارسال نیروها در زمان مورد نظر درخواست‌کنندگان فقط برخی از این سازوکار ارائه شده توسط شرکت‌های خدماتی معتبر هستند که مشکلات مرسوم در زمینه نظافت منازل را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهد.

 

عوامل مؤثر بر قیمت نظافت منزل

قیمت نظافت منزل 1401

 

• تعداد ساعت‌های نظافت منزل

اینکه نظافت منزل ساعتی چقدر است تعیین کننده قیمت نهایی خدمات ارائه شده به شما خواهد بود. قیمت خدمات نظافت منازل در همه شرکت خدمات نظافتی  به‌طور ساعتی محاسبه می‌شود و به همین دلیل مهم‌ترین عاملی که هزینه نظافت منزل در سال 1402 را تعیین می‌کند، این آیتم است. طبیعتاً میزان کار مورد انتظار از نیروها هم در تعیین این ساعات مؤثر است و هرچه تعداد ساعات کاری بیشتر باشد، هزینه خدمات نظافتی هم بالا می‌رود.

• خدمات ارائه شده

خدمات نظافت منزل تهران به دو دسته عمومی و خاص تقسیم می‌شوند. قیمت‌ها معمولاً در مورد خدمات عمومی که شامل کارهایی مانند شستشو سطوح مختلف و جارو کردن و گردگیری می‌شود با توجه به نرخ‌های اتحادیه یا نرخ‌های پیش‌تر اعلام شده از سوی مرکز خدماتی مشخص می‌شود، اما در مورد خدمات خاص‌تری مانند شستشو سطوح و وسایل مختلف با ابزار یا متریال خاص، شستشو ماشین، تغییر چیدمان وسایل و… توافق طرفین تعیین کننده قیمت نظافت منزل خواهد بود.

• مواد شوینده و ابزارآلات نظافت

در هر فرآیند نظافت منزل میزان استفاده از مواد شوینده و وسایل مخصوص نظافت و همین‌طور نوع آن‌ها متفاوت است. هزینه‌های مربوط به این موارد چه در صورت ارائه توسط شرکت‌های خدماتی و چه در صورت تهیه توسط خود افراد را باید به قیمت خدمات نظافتی اضافه کرد. برخی از کاربران دوست دارند از مواد و وسایل ویژه‌تری استفاده کنند که طبیعتاً هزینه‌ها را بالاتر می‌برد.

 

بیشتر بخوانید: مادریار چیست

 

 

• متراژ و تعداد اتاق‌های منازل

 

قیمت نظافت منزل

متراژ و محیط بزرگ‌تر میزان کارهای مربوط به نظافت را بالا می‌برد و مسلماً بر روی تعداد ساعات استفاده از خدمات نظافتی منازل هم تأثیرگذار است؛ پس برای محاسبه قیمت نظافت منزل در سال 1402 باید در نظر گرفته شود.

• جنسیت نیروهای خدماتی

از سوی اغلب شرکت‌های خدماتی قیمت خدمات نیروهای مرد و زن متفاوت اعلام می‌شود. نیروهای زن معمولاً دقت، ظرافت و تجربه بالاتری در امور نظافتی دارند و به همین دلیل هم هزینه به کار گرفتن آن‌ها بالاتر از نیروهای مرد است.

• زمان انجام خدمات

قیمت‌های مشخص‌شده برای کارهای خدماتی نظافت معمولاً بر اساس ساعات اداری و مرسوم در طول روز مشخص شده است. در گاهی از مواقع افراد به این خدمات در ساعاتی غیر از ساعات اداری و مثلاً در شب نیاز دارند که به دلیل سختی‌هایی که کار در این ساعات برای نیروهای خدماتی دارد، هزینه نظافت منازل بالاتر می‌رود.

• موارد خاص

طبق روال و روش‌های مرسوم تعیین تعرفه نظافت منازل، هزینه مواردی مانند تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی، راه‌پله‌ها و پاگردها، پشت بام و… به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود و ربطی به هزینه‌های کلی ندارد.

همه چیز در مورد نظافت ادارات را در صفحه دیگر ما بخوانید.

هزینه نظافت منزل برای تمیز کردن چه بخش‌هایی استفاده می‌شود؟

 

قیمت نظافت منزل به چه عواملی بستگی دارد

اگر از بیشتر مراکز خدماتی این سؤال پرسیده شود که قیمت نظافت منزل تهران چقدر است، جواب بعد از مشخص شدن نوع خدمات درخواستی و اصولاً هر عاملی که می‌تواند در قیمت‌گذاری خدمات نظافتی منازل مؤثر باشد، داده می‌شود. به‌صورت کلی و در حالات مرسوم برای نظافت منزل که شامل نظافت یک آپارتمان با متراژ کوچک تا متوسط می‌شود، بسته عادی خدمات شامل ارسال یک نیروی نظافتی به مدت ۴ ساعت پیشنهاد می‌شود. هر نفر نیروی خدماتی با دریافت نُرم قیمت نظافت منزل در سال 1402 موارد زیر را برای همه درخواست‌کنندگان انجام می‌دهد:

  • آشپزخانه و کابینت‌ها
  • نظافت اتاق خواب
  • نظافت سرویس بهداشتی و حمام
  • نظافت سالن پذیرایی

موارد ذکر شده اصلی‌تری مواردی هستند که اکثر افراد از خدمات نظافتی منزل انتظار دارند و به همین دلیل اکثر نیازها را هم برآورده می‌کند. درصورتی‌که نیازها متفاوت باشد روش تعیین قیمت خدمات با توجه به شرایط تغییر می‌کند و هزینه خدمات بیشتر به هزینه‌های کلی بر اساس ساعت یا مورد اضافه می‌شود. برخی از این خدمات قابل ارائه شامل موارد زیر می‌شود:

  • نظافت راه‌پله‌ها و پاگردها
  • نظافت سرویس‌های بهداشتی دیگر
  • نظافت و شستشو دیوارها
  • نظافت حیاط
  • تمیز کردن پشت بام

سایر امور جانبی نظافت که برای نیروی خدماتی قابل انجام است

 

 

قیمت نظافت ساختمان چگونه تعیین می شود؟

تعیین هزینه در نظافت مشاعات ساختمان به میزان طبقه های ساختمان، گستردگی پارکینگ، وجود حیاط و یا نبود آن بستگی دارد. ساختمان هایی که نیاز به شیشه شویی از بیرون و تجهیزات اینکار دارند از خدمات نظافتی که برای ساختمان ارائه می شود جدا است.

 

چطور با بهترین قیمت نظافت برای منزل انجام دهم؟

 

قیمت نظافت منزل ساعتی چنده

استفاده از خدمات منزل به‌خودی‌خود و با توجه به ارتباط‌گیری و ثبت سفارش راحت و تبحر نیروهای خدماتی، نرخ نظافت منزل ساعتی را پایین می‌آورد. نحوه صحیح و به‌اندازه استفاده از مواد شوینده و وسایل و ابراز آلات مخصوص نظافت منزل هم از عواملی است که خدمات منزل را با بهترین قیمت به سرانجام می‌رساند. جدا از این موارد کلی خود افراد هم می‌توانند با انجام کارهای زیر با بهترین نتیجه و قیمت از خدمات نظافت منزل استفاده کنند.

۱- فراهم سازی شرایط و مقدمات کار :

جدا از این‌که نظافت منزل ساعتی چقدر است، مهیا کردن شرایط کار در نظافت منزل توسط خود افراد می‌تواند هزینه کلی آن را کاهش دهد. مواردی مانند: جمع‌آوری وسایل اضافه، دم دست گذاشتن تجهیزات لازم مانند چهارپایه یا پله و… ازجمله این اقدامات هستند.

۲- تهیه لیست دقیق و ترتیب کارها :

در طی روند همه کارها ممکن است برخی از موارد فراموش شود یا به دلیل رعایت نکردن ترتیبات درست عملی نشود. نظافت منزل هم از این قاعده جدا نیست و برای مواجه نشدن با این مشکل و بالا نبردن بی‌مورد قیمت نظافت منزل، بهتر است تهیه لیست کارها جدی گرفته شود.

۳- انتخاب بهترین شرکت خدماتی :

در طی یک روند نظافتی مناسب کیفیت و نتیجه کار را نیروهای خدماتی مشخص می‌کنند و تنها درصورتی‌که تحت نظر و سازمان‌دهی یک شرکت خدماتی باسابقه و تخصصی فعالیت کنند می‌توانند رضایت خاطر را برای شما به‌همراه بیاورند. رعایت نکات بهداشتی و امنیتی منازل و توجه به بیمه حوادث و کارت سلامت نیروها هم همیشه مورد توجه بهترین شرکت‌های خدماتی است و خدمات این مراکز از این نظر هم باید سنجیده شود. این ویژگی‌ها اگر در کنار ارائه مناسب‌ترین قیمت نظافت منزل در سال 1402 باشد، به مرکز خدماتی اعتبار می‌دهد و می‌تواند انتخاب درستی هم باشد.

4 دیدگاه دربارهٔ «هزینه نظافت منزل در سال 1402 ( عوامل موثر در قیمت نظافت ساختمان )»

  1. سلام قیمت نظافت منزل ساعتی محاسبه میشه یا روزانه و هزینه اش چقدره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرماید

    1. سلام هزینه نظافت منزل بستگی به نوع آپارتمان و خدماتی که ارائه می شود داره لطفا با شماره تماس کارشناسان آچارتمان تماس بگیرید تا اطلاعات کامل رو در اختیارتون قرار بدن

  2. سلام وقتتون بخیر میشه راهنمایی کنید چه طوری می تونم بهترین قیمت نظافت منزل تهران رو پیدا کنم؟

    1. پشتیبان سایت

      درود بر شما برای پیدا کردن بهترین قیمت باید با شرکت های مختلف تماس بگیرید میزان مخاطب و قیمت ارائه خدماتشون رو بپرسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید