روش های خانگی برای پاك كردن لكه خون از لباس

لکه خون روی لباس چگونه پاک می شود؟ ( روش از بین بردن لکه خون روی لباس )

یکی از هولناک ترین صحنه ها مشاهده لکه خون روی لباس، مبل و یا سطوح دیگر است. در مواجهه با این قبیل لکه ها باید در اسرع وقت و به روشی مناسب اقدام به پاک کردن آن کنیم چرا که در صورتی که لکه موردنظر خشک شود عمل پاک كردن لكه خون از لباس دشوارتر از حالت عادی خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم به روش های پاک كردن لكه خون از لباس اشاره نماییم؛ روش هایی که در عین سادگی با مواد و ترکیبات در دسترس در منزل قابل انجام است. پس اگر لباس شما نیز آلوده به لکه خون شده است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

 

روش های خانگی از بین بردن لکه خون روی لباس

خوشبختانه تمیز کردن و پاک كردن خون از لباس امری بسیار آسان است. کافی است در مواجهه با این نوع لکه خونسردی خود را حفظ کنید و در اسرع زمان یکی از روش های ذیل را برای پاک كردن لكه خون از لباس، فرش و یا ملحفه و رختخواب و… پیش بگیرید اگر برای انجام این کار نیاز به یک خدمتکار دارید می‌توانید برای استخدام خدمتکار منزل در تهران با کارشناسان آچارتمان تماس بگیرید :

 

برای اسخدام خدمتکار منزل در تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • پاک کردن لکه خون روی لباس با استفاده از سرکه

یکی از محلول های بسیار کاربردی در خانه که برای نظافت و پاکیزی کاربرد دارد، سرکه می‌باشد. از سرکه در تمیز کردن فرش در منزل، ظروف و حتی از بین بردن لکه خون از لباس نیز استفاده می‌شود در صورت مشاهده لکه خون قبل از خشک شدن آن چند قطره سرکه سفید را روی موضع دارای لکه خون بریزد و به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید.

 و بعد با دستمالی نخی محل مورد نظر را به خوبی پاک کنید. اگر لکه خون کمرنگ تر نشده بود می‌توانید دو الی سه قطره دیگر سرکه سفید را نیز بیفزایید تا لکه بسیار کم رنگ تر از قبل گردد و سپس لباس یا ملحفه مورد نظر را با مقداری مواد شوینده معمول (که بهتر است حالت صابونی داشته باشد) و آب سرد بشویید.

نکته: دقت داشته باشید در تمام روش های خانگی که برای شستشوی لکه های خون از لباس استفاده می‌کنیم نباید از آب گرم استفاده شود. استفاده از آب گرم سبب تثبیت بیشتر لکه خون خواهد شد و پاک کردن آن را بسیار دشوار می‌نماید. این مشکل در هنگام پاک کردن لکه لاک نیز دیده می شود به همین دلیل پیشنهاد می شود برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش که به تازگی ایجاد شده از آب سرد استفاده نمایید.

 

روش های خانگی از بین بردن لکه خون روی لباس

 

  • با استفاده از هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یکی از پاک کننده های قوی است که دارای خاصیت اکسیدگی قوی می‌باشد و به همین دلیل به عنوان سفید کننده و لکه بری قوی در اکثر خشکشویی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 هیدروژن پراکسید یکی از بهترین پاک کننده های انواعی از لکه ها نظیر لکه خون و قهوه و مواد خوراکی و نوشیدنی های رنگی می‌باشد.

 برای استفاده از محلول هیدروژن پراکسید برای پاک کردن لکه خون از لباس، پنبه ای را به محلول هیدروژن پراکسید آغشته کرده و روی لکه قرار دهید. سپس پارچه و پنبه آغشته به هیدروژن پراکسید را در جایی کاملا تاریک قرار دهید. چرا که هیدروژن پراکسید در مجاورت نور تجزیه می‌شود و در نتیجه نمی‌تواند تاثیر زیادی بر لکه بری داشته باشد.

 بعد از 5 الی 10 دقیقه لکه کاملا از بین می‌رود و می‌توانید با پارچه ای نخی یا اسفنج محل لکه خون را به طور کامل تر پاک کنید.

 

  • با استفاده از محلول هیدروکسید آمونیاک

پاك كردن خون از لباس

شما می‌توانید از محلول هیدروکسید آمونیاک نیز برای از بین بردن لکه خون روی لباس، لکه های خونی وسیع یا خشک شده استفاده کنید. محلول هیدروکسید آمونیاک را با کمی آب رقیق کنید و بعد پارچه را به مدت 3 الی 5 دقیقه در محلول قرار دهید و مراقب باشید محلول هیدروکسید آمونیاک موجب پوسیدگی الیاف پارچه مورد نظر نشود. بعد از لکه بری پارچه را به خوبی بشویید و در آفتاب غیر مستقیم خشک کنید.

  • پاک کردن خون از لباس با استفاده از نمک

 یکی از آسانترین و در دسترس ترین ترکیبات موجود برای نظافت استفاده از نمک است. از این محلول برای پاک کردن رنگ از روی لباس، تمیز کردن فرش و حتی پاک کردن خون از روی لباس استفاده می‌شود. در صورت مشاهده لکه خون بلافاصله پیش از خشک شدن آن مقداری نمک را روی لکه بریزد و اجازه دهید نمک لکه را به خود جذب کند. و در انتها لکه خون بدون زحمت زیاد پاک می‌شود. در صورتی که لکه خشک شده بود مقداری نمک و اب را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری در آید و در انتها خمیر نمکی حاصل را روی لکه قرار دهید و بعد با دستمال نخی مرطوبی آن را محو نمایید.

 

  • پاک كردن خون از لباس با استفاده از جوش شیرین

گاهی لکه خون بر روی لباس های مهم ما ایجاد شده است و لذا مایل به استفاده از ترکیبات شیمیایی قوی برای پاک کردن خون از لباس نمی‌باشیم و در نتیجه به دنبال روشی ایمن هستیم. در این شرایط توصیه می‌شود که از جوش شیرین که تاکنون نیز در مورد روش تميز كردن مبل در خانه صحبت کرده ایم استفاده نماییم ابتدا مقداری جوش شیرین را با میزان معینی اب مخلوط کنید تا به حالت خمیری در آید.

سپس آن را بر روی لباس خود قرار دهید و نیم ساعت صبر کنید تا لکه خون کم رنگ تر شود. این روش کمی زمانبر بوده اما روشی ایمن است و به الیاف پارچه اسیبی وارد نخواهد کرد. بنابراین در صورتی که با یکی بار استفاده از خمیر جوش شیرین نتیجه مطلوبی حاصل نشد دلسرد نشوید و این کار را دو الی سه بار دیگر تکرار کنید.

 

  • پاك كردن لكه خون از لباس با نشاسته ذرت

از بین بردن لکه خون روی لباس

یکی از روش های مفید که برای پاک کردن لکه خون از لباس به کار برده میشد، استفاده از نشاسته ذرت است. خبر مسرت بخش اینکه نشاسته ذرت برای از بین بردن لکه خون خشک شده نیز کاربرد دارد.

 شما می‌توانید برای استفاده از این ترکیب مفید مقداری آب را با نشاسته ذرت مخلوط کنید. تا به حالت خمیری در آید. سپس خمیر حاصل را به مدت 40 دقیقه روی لکه خونی قرار دهید و اجازه دهید خمیر زیر نور خورشید به خوبی خشک شود. سپس با دستمالی مرطوبی با استفاده از یک فرچه خمیر نشاسته ذرت را از روی لباس بزدایید.

 در صورتی که هنوز لکه ماندگار بود می‌توانید این روش را چند بار نیز انجام دهید.

 

برای دریافت نظافت منزل در تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

  • پاک كردن خون از لباس با استفاده از آب سرد

آب سرد بهترین گزینه برای محو کردن لکه های سمج خون است. لذا در مواجهه با لکه های خونی ابتدا لباس و لکه مورد نظر را چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید یا برای جلوگیری از هدر شدن آب در ظرف مناسبی مقداری آب سرد و یخ قرار دهید و لباس مورد نظر را 1 الی 2 ساعت در آن محلول قرار دهید.

 و سپس آن را با صابون جامد مناسبی به آرامی بشویید. استفاده از صابون مایع نیز بلامانع است ولی تجربه نشان داده است که مالش مقاری صابون جامد سبب تاثیرات خارق العاده ای بر نتیجه کار خواهد شد. برای انجام این کار می توانید از متخصصان نظافت منزل در تهران نیز کمک بگیرید این افراد بهترین راه های نظافتی را برای منزل در اختیار دارند و به همین منظور آموزش دیده اند. از یخ همچنین برای ترمیم فرش نیز استفاده می شود که در مقاله‌ی ” ترمیم فرش سوخته با زغال ” به طور کامل به آن پرداخته ایم.

 

 

نوشابه فقط یک نوشیدنی نیست!

 

شاید اگر بدانید که نوشابه صرفا یک نوشیدنی معمولی نیست کمی تعجب کنید شما می‌توانید از نوشابه برای پاک کردن خون از لباس و همچنین از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس نیز استفاده کنید برای این منظور ابتدا لباس مورد نظر خود را در تشت کوچکی قرار داده و روی آن یک بطری نوشابه بریزید و 24 ساعت به آن زمان بدهید تا تاثیرات خود را در لکه بری داشته باشد سپس لباس را خارج کرده و به طور معمول با شوینده بشویید و خشک کنید.

 در این مطلب به مهم ترین روش ها برای پاک كردن لكه خون از لباس اشاره شد. در صورتی که در انتخاب روش مناسب برای پاک کردن لکه های خونی تردید دارید می‌توانید لباس خود را به خشکشویی مورد اعتماد و با سابقه ای بسپارید تا هم نگران خراب شدن لباس خود نباشید و هم در زمان صرفه جویی کرده باشید .

به بالا بروید