پاک كردن لكه چربی از لباس

از بین بردن لکه چربی روی لباس با سرکه + جوش شیرین + نوشابه و…

لکه های چربی معمولا جز سخت ترین لکه ها می باشند که هنگام شستشوی لباس خانم های خانه دار را بسیار اذیت می کنند زیرا چربی به بافت پارچه نفوذ میکند و همین امر پاک کردن آن را دشوار می کند.

به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن روش های پاک کردن لکه چربی از روی لباس هستند. بهتر است بدانید که روش های زیادی برای پاک کردن این گونه از لکه ها وجود دارد.

البته برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس ابتدا باید به جنس پارچه توجه کنید معمولا پاک کردن پارچه های نخی و نازک دشوار تر است زیرا ممکن است هنگام پاک کردن به بافت پارچه آسیب برسد و لباس خراب شود بنابراین باید هنگام پاک کردن این گونه از لباس ها دقت بیشتری داشته باشید.

 

روش های از بین بردن لکه چربی از روی لباس

برای از بین بردن لکه های که بر اثر چربی و روغن بر روی لباس ایجاد شده اند روش های زیادی وجود دارد که که ما در این جا با برخی از آن ها آشنا می شویم.

 

 

پاك كردن لكه چربی از لباس با استفاده از پودر بچه

در این روش ابتدا برای جلوگیری از پخش لکه باید بلافاصله تمام چربی موجود بر روی لباس را با استفاده از دستمال کاغذی بگیرید سپس روی لکه را به طور کامل با پودر بچه بپوشانید.

بعد از چند دقیقه می توانید پودر را با استفاده از یک قاشق به گونه ای که به قسمت های دیگر پارچه نفوذ نکند بردارید. حال باید درون یک ظرف مایع ظرفشویی ریخته و به همراه آب خوب مخلوط کنید تا کف کند سپس لباس را درون آن قرار دهید و با استفاده از یک مسواک روی لکه را به خوبی بسابید.

اگر در این صورت باز هم آثاری از لکه را بر روی پارچه مشاهده کردید می توانید بعد از خشک شدن لباس دوباره این عملیات را تکرار کنید. برای خشک کردن لباس بهتر است آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.

جهت انجام خدمات منزل از جمله تمیزکاری، پذیرایی و… خدمتکار منزل بهترین گزینه است.

 

پاك كردن لكه چربی از لباس با پودر بچه

 

از بین بردن لکه روغن روی لباس با استفاده از صابون

یکی دیگر از موادی که برای پاک کردن لکه های چربی به خوبی عمل می کند صابون است برای این کار می توانید از انواع صابون که شامل: صابون دست و صورت، صابون بدن، صابون بچه و صابون های مخصوص لباس هستند استفاده کنید.

در این روش باید ابتدا صابون را رنده کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به خوبی نرم شود سپس روی لکه را با استفاده از آن به خوبی بپوشانید و بعد از چند دقیقه برای پاک کردن لکه از یک مسواک استفاده کنید.

حال لباس را با استفاده از مواد شوینده به طور کامل بشویید و در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود.
 

از بین بردن لکه چربی با سرکه

سرکه یکی از قوی ترین پاک کننده های طبیعی می باشد که برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس و همچنین لکه های سوختگی نیز کاربرد زیادی دارد. نحوه تميز كردن قابلمه سوخته روحی را در مقاله ای دیگر توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

برای استفاده از سرکه باید ابتدا سرکه و آب را به نسبت یک به دو با هم مخلوط کنید و لباس لکه دار شده را به مدت ۱۰دقیقه درون آن قرار دهید سپس روی لکه را به آرامی مالش دهید تا آثار آن به طور کامل محو شود.

بعد از این کار با استفاده از شامپو لباس را یک دور به صورت کامل بشویید و پهن کنید تا خشک شود. در صورتیکه دوباره آثاری از لکه را مشاهده کردید می توانید چند قطره سرکه را بر روی آن بریزید و بعد از ۱۰دقیقه با مسواک اقدام به پاک کردن لکه کنید تا به خوبی محو شود.

 

 

 

از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین

 

از بین بردن لکه روغن روی لباس با جوش شیرین

از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین هنگامی به کار می رود که لکه هنوز خشک نشده است. می توانید روی آن را با جوش شیرین به طور کامل بپوشانید تا جوش شیرین با نفوذ به بافت پارچه و جذب کردن چربی لکه را از بین ببرید. البته از جوش شیرین استفاده های دیگری نیز می‌شوذ، به طور مثال جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن کاشی و سرامیک با جوش شيرين کلیک کنید.

البته اگر لکه خشک شده است نی توانید جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و روی لکه را به خوبی با استفاده از آن بپوشانید سپس بعد از چند دقیقه با استفاده از دست با مسواک شروع به شستن لکه کنید این کار را تا زمانی که لکه به خوبی پاک نشده است ادامه دهید. سپس با استفاده از روشی که بر روی لباس برای شستشوی آن ذکر شده است اقدام به شستن آن کنید.

 

نحوه پاک کردن لکه چای روی فرش را پاک کنیم؟ در مقالات دیگر به این موضوع و ترفندهایی که باید بدانید پرداخته ایم.

 

پاك كردن لكه روغن از لباس با نوشابه

شاید باور این که نوشابه می تواند در خانه داری بسیار پرکاربرد باشد برای شما سخت باشد. اما بهتر است بدانید که با استفاده از نوشابه نیز می توان لکه های روغن و چربی را به خوبی از روی لباس پاک کرد‌.

برای از بین بردن لکه چربی با نوشابه باید لباس را به طور کامل به مدت چند ساعت درون نوشابه بخیسانید سپس روی لکه را به خوبی بیابید تا محو شود. حال می توانید با استفاده از پودر لباس شویی لباس را بشوید و پهن کنید تا خشک شود. از نوشابه می توانید برای براق كردن ظروف برنجی نیز استفاده نمایید.

 

 

پاک کردن لکه چربی با استفاده از ژل آلوئه ورا

برای این کار می توانید یک تکه ژل آلوئه ورا را از برگ آن برش دهید یا از ژل های آماده در بازار استفاده کنید بعد از این که روی لکه را به مدت چند ساعت با آلوئه ورا پوشاندید می توانید لباس را درون لباس شویی بیندازید تا بخوبی آن را بشوید با این کار لکه چربی نیز به خوبی از روی لباس پاک می شود.

 

از بین بردن لکه روغن با نمک

یکی از راه های از بین بردن لکه روغن با نمک می باشد. از ترکیب نمک و الکل یا نمک و لکه بر برای انجام این کار می توانید استفاده نمایید. ابتد نمک را بر روی لکه چربی روی لباس قرار دهید سپس لکه بر را بر روی آن پخش کنید.

 

حتما بخوانید: مادریار چیست

 

پاک کردن لکه چربی با استفاده از گچ

 

از بین بردن لکه چربی روی لباس

گچ سفید ساده با نفوذ به الیاف پارچه و جذب چربی به راحتی می تواند لکه های چربی را از روی لباس پاک کند.

برای پاک کردن لکه چربی از روی لباس می توانید روی لکه را تا زمانی که خشک نشده است به خوبی با گچ بپوشانید سپس بعد از چند دقیقه که به خوبی متوجه شدید گچ به الیاف لباس نفوذ کرده است و لکه خشک شده است اقدام به پاک کردن گچ از روی لباس کنید.

این روش برای افرادی مناسب است که وقت کافی برای شستشو و پاک کردن لباس ندارند. زیرا بعد از این کار لک به خوبی پاک می شود. و شما می توانید در اولین فرصت لباس خود را بشوید.

 

نکات و تکنیک های مراقبت از نوزاد کدامند؟ در مقالات دیگری در ای باره به طور کامل توضیح داده ایم.

 

 از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

در زیر مجموعه ای از نکات مهم را ارائه می دهیم که باید به آنها توجه کنید تا راه از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس را بدانید :

1. استفاده از آب اکسیژنه : با قرار دادن آب اکسیژنه بر روی لکه چربی و نگه داشتن آن برای چند دقیقه پاك كردن لكه کهنه روغن از لباس را انجام می دهید.

2. استفاده از پاک کننده غلیظ : با استفاده از پاک کننده قوی، می‌توانید لکه چربی کهنه را از لباس پاک کنید.

3. استفاده از سفید کننده : با استفاده از مایع سفید کننده، می‌توانید لکه چربی قدیمی را از روی لباس پاک کنید.

4. استفاده از آب گرم و صابون : یکی از راه های پاک کردن لکه چربی قدیمی استفاده از آب گرم و صابو می باشد.

5. استفاده از مواد خانگی : با استفاده از مواد خانگی مانند سرکه، جوش شیرین و… می‌توانید لکه چربی کهنه را از لباس پاک کنید.

 

برای درخواست خدمات نظافت محل کار تهران به صورت حرفه ای و بدون ایجاد مزاحمت برای کارکنان با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید