روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

براق و تميز كردن سينک ظرفشويی ( چگونه سینک ظرفشویی را براق کنیم؟⚡ )

تمیز کردن سینک ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سینک یکی از پرکاربردترین فضاهای منزل است. بنابراین پاسخ به این سوال که چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم برای همه ما بسیار مهم است. بسیاری از افراد دوست دارند یک سینک براق و بدون رسوب آهک داشته باشند. اغلب اوقات، حتی با تلاش زیاد، نمی توانیم سینک های کاملا براقی داشته باشیم.

اگر سینک به طور مرتب در آشپزخانه ما تمیز نشود، احتمالاً به تدریج زرد می شود، تیره می شود یا لکه های دائمی ظاهر می شود. علاوه بر این، وقتی میکروب ها در سینک ها تکثیر می شوند، محیطی منفی برای سلامتی شما ایجاد می شود. علاوه بر این، به عنوان یک تصور، هنگامی که سینک در یک خانه تمیز است، آن خانه مکانی تمیز تصور می شود. به همین دلیل تمیز کردن سینک بسیار مهم است.

سینک ظرفشویی استیل را چگونه تمیز کنیم؟

چگونه سینک استیل را تمیز کنیم؟

سینک های استیل با گذشت زمان ظاهری قدیمی و کدر به خود می گیرند، زیرا دارای ماده ای هستند که لکه های آب را نشان می دهد. بنابراین سوالاتی در مورد نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی مواجه می شوید :

1- برای این کار ابتدا آب را در کتری بجوشانید و 1 و 2 دقیقه صبر کنید.

2- سپس برس تمیز کننده را در یک دست و کاسه آب را در دست دیگر بگیرید و در حین ریختن آب، برس را روی سینک بکشید تا سینک پاک شود. البته وقتی این فرآیند را تمام کنید، همه لکه ها از بین نمی روند. با این حال، بیشتر لکه ها از بین می روند و کثیفی که از بین نمی رود با اثر آب داغ نرم می شود.

3- سپس سرکه، جوش شیرین و آب لیمو را در همان کاسه مخلوط کنید.

4- سپس برای تمیز کردن سینک استیل، این مخلوط را با کمک یک برس تمیز در سینک پخش کرده و به آرامی مالش دهید. از آنجایی که جوش شیرین می تواند سینک را خراش دهد، در این مرحله هنگام استفاده از برس را به صورت تند و با شدت انجام ندهید.

5- پس از پخش کردن مخلوط در تمام نقاط لکه دار، اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند. با این حال، اجازه ندهید کاملا خشک شود. سپس کل سینک را بشویید و فرآیند تمیز کردن را به پایان برسانید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات استخدام خدمتکار شخصی و وظایف آن از صفحات دیگر آچارتمان استفاده نمایید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 شیرها و گوشه ها را تمیز کنید

شیر آب یکی از قسمت های سینک است که بیشترین آلودگی را در خود جای داده است و تمیز کردن شیرآلات یکی از مهم ترین بخش ها برای رفع آلودگی سینک می باشد. برای تمیز کردن موثر سینک و از بین بردن میکروب ها، از آب و سرکه سفید استفاده کنید.

برای درخشندگی سینک خود، یک بطری اسپری را با مقدار مساوی سرکه و آب پر کنید و با استفاده از آن بخش های مختلف سینک را تمیز کنید. سرکه سفید یک ضدعفونی کننده طبیعی است که به طور موثری میکروب ها را از بین می برد. برای سطوحی که استفاده از سرکه مناسب نیست، از مخلوط آب گرم و صابون مایع استفاده کنید. از سرکه برای از بین بردن بوی بد یخچال هم استفاده می‌شود در مقالات دیگر به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

 

حتما بخوانید: تميز كردن گاز استيل

 

 

با لکه آب روی سینک ظرفشویی چه کنیم؟

برای از بین بردن لکه های آب بر روی سینک ابتدا سینک ظرفشویی را به خوبی شست و شو دهید.

در مرحله بعدی یک دستمال را به محلول سرکه سفید یا الکل آغشته نمایید و اجازه دهید بر روی لکه های سخت آب بگذارید و چند دقیقه اجازه دهید دستمال بر روی لکه ها بماند تا بتواند لکه های سخت آب را در خود حل کند.

در مرحله سوم استفاده از وایتکس و ژل تمیز کننده برای از بین بردن باقی لکه های سخت به جای مانده.

نکته! فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده سینک ظرفشویی را با یک دستمال به خوبی خشک نمایید تا لکه های سخت مجددا ایجاد نشوند.

چگونه سینک سنگی را تمیز کنیم؟

 

تمیز کردن سینک چینی

اگرچه سنگ مرمر یک ماده بادوام است، سینک های مرمر اگر مرتبا تمیز نشوند ممکن است زرد شوند. علاوه بر این، فرآیند تمیز کردن سینک مرمر آسان نیست. بنابراین منطقی است که سینک مرمری خود را در فواصل زمانی کوتاه تمیز کنید. شما نباید صبر کنید تا سینک مرمری شما بسیار کثیف شود. در صورت لک شدن سینک مرمر، استفاده از سفید کننده حاوی آمونیاک توصیه می شود.

این روش به خصوص روی سیگار، قهوه و سایر لکه های سخت موثر است. از این نظر، سفید کننده را داخل سینک بریزید و با یک اسفنج نرم آن را بمالید. پس از این فرآیند، نباید فراموش کنید که سینک خود را کاملاً بشویید. به این ترتیب فرآیندهای تمیز کردن سینک مرمر نتایج موثری را به همراه دارد.

 

حتما بخوانید: تمیز کردن پارکت

 

چگونه سینک ظرفشویی را براق کنیم؟

 

مواد تمیز کننده سینک

علاوه بر این سوال که چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم، محصولاتی که سینک را به بهترین شکل تمیز می کنند نیز حائز اهمیت هستند.

— می توانید سینک را با استفاده از مواد شوینده و یک اسفنج ظرفشویی معمولی به همراه پاشیدن نمک روی آن تمیز کنید.

— همچنین می توانید پس از استفاده از مقدار کمی خمیر دندان روی اسفنج، سینک را با این اسفنج تمیز کنید.

— روش دیگر، مخلوط جرم گیر و سفید کننده است.  1 فنجان سفید کننده را در 2 فنجان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید. سفید کننده را روی اسفنج مرطوب شده با آب بریزید و روی سینک بمالید.

سفید کننده همچنین می تواند در تمیز کردن سینک شما بدون مخلوط کردن آن با سایر محصولات موثر باشد. برای این کار سفید کننده را روی سینک بریزید و آن را با اسفنج پخش کنید. پس از 10 دقیقه صبر کردن، آن را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید. به این ترتیب خواهید دید که لکه ها کاملا از بین رفته اند.

 

 

نحوه باز کردن سینک ظرفشویی

قبل از تمرکز روی تمیز کردن سینک باید به لوله ها توجه ویژه ای داشته باشیم. و این است که گاهی اوقات لوله ها عامل اصلی بوی بد سینک هستند. دو دلیل وجود دارد که بوی بد در لوله ها ظاهر می شود. اول، تجمع غذا در زهکشی است. اگر اجازه دهیم باقی مانده غذاها و روغن به لوله ها بچسبد، در نهایت خراب می شود و بوی بدی می دهد. دوم، بوهایی که از فاضلاب بلند می شود.

بنابراین، اگر سینک گرفتگی دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گرفتگی لوله ها را باز کنید و از شر بوی بد خلاص شوید که برای این کار می توانید از پاک کننده های شیمیایی یا مواد طبیعی استفاده کنید. اگر این مسیر دوم را انتخاب کنید، می توانید از سه راه حل مختلف استفاده کنید:

 

حتما بخوانید: رفع بوی بد فاضلاب

 

-آب جوش

یک قابلمه را با آب بجوشانید.

به آرامی در آبکش بریزید و پنج دقیقه صبر کنید.

شیر آب را با آب سرد باز کنید. با این حرکت کوچک می توانیم چربی ها را از بین ببریم.

-سرکه سفید

مقدار کمی سرکه سفید را در زهکشی بریزید.

اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند.

با آب داغ بشویید.

-جوش شیرین و سرکه

نصف فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید.

سپس یک فنجان سرکه را در آبکش بریزید.

اجازه دهید محلول کف کند و سعی کنید چند ساعت بماند.

مقداری آب جوش در زهکشی بریزید تا همه چیز خارج شود.

تمیز کردن معمولی را با صابون مایع یا جوش شیرین انجام دهید!

با کمک یک برس و مخلوطی از آب و صابون مایع، سینک را به خوبی تمیز کنید. این روش را برای چند دقیقه انجام دهید. روی ظریف ترین قسمت های سینک مانند شیرها تاکید کنید.

جایگزین بسیار موثر دیگر استفاده از جوش شیرین مخلوط با آب است این ترکیب همانطور که در از بین بردن سوختگی قابلمه روحی یک محلول کارآمد است در تمیز کردن سینک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید این گزینه دوم را انتخاب کنید، مطمئن شوید که سینک استیل ضد زنگ باشد.

ما با توجه به مطالب به شما راهنمایی می کنیم:

فولاد ضد زنگ : سینک استیل خود را با جوش شیرین، آب و حتی سرکه تمیز کنید .

چینی، مس و گرانیت : از آب گرم مخلوط با صابون مایع برای از بین بردن باکتری های سینک استفاده کنید.

رزین : برای تمیز کردن سینک رزین، به سادگی از یک اسفنج با آب و صابون مایع استفاده می کنیم. سپس فقط باید بشویید و خشک کنید.

 

نظافت سینک در چه فواصل زمانی باید انجام شود؟

تمیز کردن سینک در واقع باید بخشی از روال تمیز کردن روزانه شما باشد. اگر این امکان وجود ندارد، باید حداقل هر 2 روز یک بار انجام شود. علاوه بر این، برای سینک های تمیزتر، ظروف نباید در سینک جمع شوند. اگر ظروف در سینک یا ماشین ظرفشویی رها شوند، میکروب ها به سرعت تکثیر می شوند. اگر امکان شستن فوری ظروف وجود ندارد، بهتر است ظروف را خیس بگذارید تا خشک. اما این نباید بیش از یک شب طول بکشد.

پس از شستن ظروف باید آب داغ داخل سینک ریخته شود. علاوه بر این، آب مصرفی باید تا حد امکان جوشان/گرم باشد. تمیز کردن سینک با این روش از ایجاد بو نیز جلوگیری می کند. به این ترتیب فرآیند تمیز کردن سینک شما آسان تر می شود.

برای درخواست خدمات نظافت محل کار تهران به صورت حرفه ای و بدون ایجاد مزاحمت برای کارکنان با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

به بالا بروید