تميز كردن سراميك كف

تمیزکردن کاشی و سرامیک ( روش تميز كردن سراميك كف آشپزخانه و خانه )

رعایت بهداشت در هر خانه ای از واجبات است که باید راهکارهای مختلفی را برای این کار استفاده کرد. با این حال کاشی و سرامیک جزو مواردی هستند که سریعا کثیف می‌شوند و باید تمیزکردن کاشی و سرامیک به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود. به همین علت در این مطلب به صورت کامل  پاسخ سوال سرامیک کف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ را شرح خواهیم داد پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

تمیز کردن کاشی و سرامیک

با توجه به اینکه به اینکه تميز كردن سراميک اشپزخانه باید با روش های اصولی صورت بگیرد، حتما باید راه‌ های مختلف انجام این کار را یاد بگیرید. در حال حاضر مواد مختلفی برای این کار وجود دارد که شما می توانید از هر کدام آن ها به صورت جداگانه استفاده کنید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، برخی از مواد پاک کننده کاشی و سرامیک را در ادامه معرفی می کنیم :

  • سرکه
  • جوش شیرین
  • مایع سفید کننده
  • جرم‌ گیر

 

گام به گام تميز كردن سراميك اشپزخانه و خانه

 

تميز كردن سراميك با جوش شيرين

 

با توجه به اینکه پاک کردن کاشی و سرامیک یکی از مهم ترین نکات خانه داری تمیزکاری است، حتما باید در اجرای آن نهایت دقت ممکن را داشته باشید. برای اینکه نظافت به درستی صورت بگیرد، باید به خوبی آن را مرحله بندی کنید تا همه کارها به بهترین نحو ممکن پیش برود در واقع این نکته طلایی شرکت هایی است که سرویس خدمات نظافت منزل ارائه می دهند. از همین رو در ادامه مراحل مختلف انجام این کار را برای شما شرح خواهیم داد پس به این موارد توجه کنید.

 

 

* کاشی و سرامیک را جارو بزنید

اولین قدمی که باید در تمیز کردن سرامیک کف بردارید حتی در نظافت راه پله بردارید این است که آن را جارو بزنید. به طور طبیعی روی سرامیک آلودگی و ذرات مختلف قرار می‌گیرد که در مرحله ابتدایی باید آن ها جارو شوند. برای این کار می توانید از جارو معمولی یا جارو برقی استفاده کنید. انتخاب این دو مورد دقیقا بر اساس نظر شخصی شماست که بر این اساس بهترین تصمیم ممکن را خواهید گرفت.

در حالت کلی جاروبرقی می تواند عملکرد بهتری در تمیزکردن کاشی و سرامیک داشته باشد زیرا ریزترین مواد را هم تمیز می کند. پس در مرحله ابتدائی جاروی خود را روشن کرده و مرحله اول پاکسازی را انجام دهید. انجام این کار باعث می شود که در مراحل بعدی پاکسازی نیز کار آسان تری در پیش داشته باشید.

 

برای اطلاع از خدمات نظافت راه پله مناسب تمامی ساختمان های مسکونی و اداری با ما تماس بگیرید.

02144831500
02144831700

 

* آماده سازی محلول پاک کننده

بعد از اینکه جارو زدن به اتمام رسید، نوبت به آماده سازی شوینده می رسد. در بسیاری از موارد شما ماده شوینده را به صورت آماده در اختیار دارید. با این حال بهتر است که یک ترکیب مناسب ایجاد کنید تا قدرت شویندگی بیشتری در اختیار داشته باشید. به طور مثال استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب داغ می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد از این ترکیب برای تميز كردن اجاق گاز استيل سوخته  نیز می توانید استفاده نمایید. از همین رو به شما توصیه می شود که حتما از بهترین شوینده ها برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید. بعد از اینکه شوینده مورد نظر خود را آماده کردید، می توانید شروع به تی زدن کنید تا آلودگی ها شروع به پاک شدن کنند.

در صورتی که نیاز به استخدام خدمتکار شبانه روزی دارید می توانید از خدمات آچارتمان استفاده نمایید.

 

* تی کشی کاشی و سرامیک

 

تميز كردن سراميك اشپزخانه

فرایند تی کشی یکی از مهم ترین بخش های تمیزکردن کاشی و سرامیک است که باید در نهایت دقت ممکن انجام شود. در صورتی که محدوده مورد نظر شما کم است، می توانید که از دستمال نیز برای تمیز کردن سرامیک خانه استفاده کنید. با این حال در اکثر مواقع استفاده از تی پیشنهاد می شود. تی کشی باید به صورت منظم و قسمت به قسمت انجام شود.

برای اینکه شستشو به درستی انجام شود حتما از تی باکیفیت برای این کار بهره ببرید. خوشبختانه با انجام این کار بخش زیادی از آلودگی های سطح کاشی و سرامیک از آن جدا خواهد شد. در هنگام استفاده از تی قسمت‌هایی که بیشتر کثیف هستند باید با شدت بالاتری شستشو داده شوند.

 

حتما بخوانید: افسردگی در سالمندان

 

* آبکشی کردن کاشی و سرامیک

بعد از اینکه شما تمام سطوح کاشی و سرامیک را شستشو دادید، باید به فکر آبکشی کردن آن باشید. در واقع مرحله آبکشی باید با دقت بالایی انجام شود تا هیچ گونه آلودگی بر روی زمین باقی نماند. تميز كردن سراميك اشپزخانه نسبت به سایر قسمت‌ های خانه سخت تر است زیرا این قسمت معمولا بیشتر کثیف می شود.

به همین علت شستشو و آبکشی و تميز كردن سراميك اشپزخانه باید با جدیت بیشتری دنبال شود. شما باید آب تمیز را بر روی سرامیک و کاشی بگیرید تا کف مواد شوینده به صورت کامل برود. برای انجام راحت تر این کار می توان از شیلنگ استفاده کرد که شرایط ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

 

* خشک کردن سرامیک و کاشی

بعد از اینکه آبکشی سرامیک به اتمام رسید، نوبت به خشک کردن سطوح می رسد که باید آن را جدی بگیرید. اگر آب بر روی کاشی و سرامیک بماند، ممکن است که لک های مختلفی را بر روی آن ایجاد کند.

به همین علت اگر دوست دارید که سطح مورد نظر برق بزند، باید برای خشک کردن آن نیز برنامه مناسبی داشته باشید. برای این کار می توان از یک تی نخی خشک استفاده کرد. تی نخی می تواند رطوبت موجود بر روی کاشی را به خوبی جذب کند. فراموش نکنید که خشک سازی بخش مهمی از تمیز کردن سرامیک است که باید برای آن برنامه داشته باشید.

 

* تمیز کردن بندکشی های کاشی و سرامیک

بعد از اینکه شما تميز كردن سراميک كف خانه را به اتمام رساندید، این احتمال وجود دارد که بندهای کاشی همچنان دارای آلودگی باشند. معمولا بندها جای مناسبی برای جمع شدن آلودگی ها هستند.

به همین علت در مرحله پایانی باید به سراغ پاکسازی بندکشی ها بروید. برای پاک کردن این قسمت می‌ توان از ۳ درصد هیدروژن پراکسید همراه با محلول آب استفاده کرد. فقط کافی است که این ترکیب را بر روی محل بندکشی اسپری کنید تا تمامی کثیفی‌ها را به صورت کامل نابود سازد. بهتر است که این محلول حدود نیم ساعت باقی بماند سپس برای شستن آن دست به کار شوید. یکی از کاربرد بخارشوی تمیز کردن درز و کاشی ها است اگر این وسیله را در خانه دارید می توانید از ان استفاده نمایید.

 

تميز كردن سراميك با جوش شيرين

امروزه راه های زیادی برای پاکسازی کاشی و سرامیک وجود دارد که باید از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی از مواد طبیعی همچون سرکه و جوش شیرین در این مورد بسیار موثر هستند. تجربه نشان داده است که ترکیب سرکه و جوش شیرین می تواند به درستی معجزه کند. این ترکیب بی نظیر طبیعی می تواند هر نوع لکه را از روی کاشی بردارد.

تميز كردن سراميک با جوش شيرين روشی است که بسیاری از زنان خانه‌ دار به صورت ویژه از آن استفاده می کنند از این روش برای پاک کردن لکه چای روی فرش نیز می توان استفاده کرد. شما می توانید این محلول را به سرامیک اضافه کرده و با آن تی بکشید. به طور قطع با انجام این کار متوجه خواهید شد که این روش تا چه اندازه مثمر ثمر است. در آخر نیز باید مراحل مربوط به آبکشی کاشی ها به صورت حرفه ای انجام شود. استفاده از مواد طبیعی سابقه بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از این شیوه عالی بهره برده اند. بنابراین بهتر است که شما هم از این شیوه عالی به سود خود استفاده کنید تا به چیزی که می‌خواهید برسید.

 

 

 

اسپری تمیز کردن کاشی و سرامیک

امروزه مواد شوینده زیادی برای پاک کردن کاشی و سرامیک وجود دارد که هر کدام آن‌ ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. به همین علت شاهد آن هستیم که افراد زیادی از شوینده های مختلف استفاده می کنند تا بتوانند لکه ها را پاک کنند.

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین یکی از این راه‌ها است. در واقع برای انتخاب نوع شوینده اول باید لکه و آلودگی موجود بر روی کاشی را بررسی کنیم. به طور مثال اگر چربی بر روی کاشی قرار گرفته باشد، پاک کردن آن با شوینده معمولی کار سختی خواهد بود. اما استفاده از این روش برای نظافت محل کار می تواند مفید باشد.

به همین علت در چنین موارد بیشتر جرم گیر پیشنهاد می شود. در حالت کلی این شما هستید که باید گزینه های مختلف را بررسی کرده و با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنید. پاک کردن لکه ها با شیوه های مختلف برای شما امکانپذیر است پس از این جهت نگرانی به خود راه ندهید.

 

برای تميز كردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی چه کنیم؟

 

تمیز کردن سرامیک

به طور قطع تميز كردن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی با سایر قسمت های خانه متفاوت است. از آنجایی که میزان آلودگی در این بخش بیشتر است، باید از شوینده های بهتری استفاده نمود. در صورتی که لک های قوی و ماندگار بر روی کاشی و سرامیک وجود دارد می توان از جوهر نمک استفاده کرد. همچنین برخی از افراد نیز استفاده از ترکیب سرکه، بوره و آمونیاک را پیشنهاد می دهند. در هر حال این شما هستید که باید تصمیم مهم را در این زمینه بگیرید. شستن سرویس بهداشتی با شوینده های قوی سبب می شود تا همیشه نظافت این قسمت در بهترین حالت ممکن باشد.

 

حتما بخوانید: کاربرد بخارشو

 

سخن پایانی

تمیز کردن سرامیک و کاشی روش های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. به همین جهت شما می توانید که از مواد مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید. در صورتی که انجام دادن این کار برای شما سخت است، می‌ توانید که از خدمات نظافت بهره ببرید. تمامی مراحل مهم پاکسازی کاشی و سرامیک در این مطلب برای شما بیان شد. امیدواریم که با این اطلاعات بتوانید از شر هر لکه ای به خلاص شوید و محیط پاکیزه ای داشته باشید.

برای درخواست خدمات نظافت محل کار به صورت حرفه ای و بدون ایجاد مزاحمت برای کارکنان با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید