پاک کردن رنگ از روی لباس

پاک کردن رنگ از روی لباس ( پاک كردن رنگ روغن خشک شده از روی لباس )

اگر می‌خواهید آلودگی لباس را خودتان پاک کنید، بهتر است زمان پاک کردن لکه رنگ از لباس را به تاخیر نیندازید. سعی کنید ظرف چند ساعت بعد از ظاهر شدن لکه رنگ را پاک کنید. اگر رنگ هنوز کاملاً خشک نشده باشد، ابتدا لایه بالایی آن را با تیغه با دقت تمیز کنید.

این کار شستن آن را آسان تر می‌کند. اما اگر پارچه نسبتاً ظریف است، بهتر است از تیغه استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است به طور تصادفی آن را پاره کنید. اگر لکه بزرگ است، می‌توانید چندین محصول را همزمان در مناطق مختلف روی آن امتحان کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام روش قطعا به شما کمک خواهد کرد.

 

روش های پاک کردن رنگ روی لباس

 * پاک کردن رنگ روی لباس با کره و مواد شوینده لباسشویی

کره نرم شده و پودر را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی لکه پخش کنید. بسته به میزان کثیفی، مخلوط مورد نظر را برای چند دقیقه یا بیشتر بگذارید بر روی لباس بماند. سپس رنگ را پاک کرده و لباس را در ماشین لباسشویی بشویید. اگر می‌ترسید لکه ای از روغن باقی بماند، قبل از شستن کمی مایع ظرفشویی به لکه رنگ بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. هرگز برای از بین بردن لکه از وایتکس استفاده نکنید اگر از این کار را کردید نگران نباشید روش از بین بردن لکه وایتکس روی لباس مشکی و رنگی را در مقالات دیگر توضیح داده ایم.

 

  *  پاک کردن رنگ از روی لباس با روغن نباتی

برای پاک کردن رنگ از روی لباس، لکه را با روغن پاک کنید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس رنگ را با دقت پاک کنید. کمی مایع ظرفشویی را به محل کثیف بمالید، نیم ساعت بگذارید بماند و لباس مورد نظر را در ماشین لباسشویی بشویید.

 

  * از بین بردن رنگ از روی لباس با پودر لباسشویی و نمک

روغن و مواد خشک باید تقریباً برابر باشند. این مخلوط را روی لکه بمالید، بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس بشویید. لباس‌ها را پس از مالش در مایع ظرفشویی مانند روش قبلی در ماشین لباسشویی بشویید. همچنین از نمک برای پاک کردن لکه خون از لباس هم استفاده می‌شود.

 

  *  روش از بین بردن رنگ روی لباس با صابون

 

پاک کردن رنگ از لباس

 

برای تمیز کردن لکه های کوچک، صابون لباسشویی یا لکه بر مخصوص مناسب است. لکه لباس داخل ظرفی به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید بماند. سپس لکه را به درستی مالش دهید و رنگ را از بین ببرید. لبای مورد نظر را با دست بشویید یا آن را در ماشین لباس شویی بشویید.

 

  *  پاک کردن لکه رنگ با خمیر دندان و صابون لباسشویی

این روش پشت سر هم با آلودگی های جدی تری مقابله خواهد کرد. خمیر را به طور کامل روی لکه بمالید، با صابون لباس را آنقدر مالش دهید تا کف کند. لباس های خود را در ماشین لباسشویی بشویید.خمیر دندان همچنین یکی از راه های از بین بردن لکه قهوه روی لباس می باشد که چگونگی آن را می توانید در مقالات دیگر ما بخوانید.

 

  *  روش از بین بردن رنگ روی لباس با لاک پاک کن

مطمئن شوید که بدون استون است. استون همچنین می‌تواند رنگ را تمیز کند، اما اغلب رنگ پارچه را از بین می‌برد. بنابراین فقط در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که رنگ خشک شده باشد. لکه را با لاک پاک کن کاملا مالش دهید. هنگامی که رنگ از بین رفت، لباس را در ماشین لباسشویی بشویید.

 

  *  نحوه پاک کردن لکه رنگ از روی لباس با حلال

اغلب برای پاک کردن رنگ روی لباس از بنزین تصفیه شده، سقز، نفت سفید استفاده می‌شود. با چنین ابزارهایی، باید به ویژه مراقب لباس خود باشید. حتماً آنها را روی قسمتی از پارچه تست کنید زیرا می‌توانند رنگ پارچه را تغییر دهند.

بهتر است از حلال ها روی لباس های ظریف استفاده نکنید. لکه را با محصول انتخابی خود مالش دهید و از لبه ها به مرکز حرکت کنید. هنگامی که رنگ حل شد، لباس لک دار را زیر آب جاری گرم بشویید و سپس در ماشین لباس شویی بشویید. اگر برای نظافت خانه از نظافتچی منزل تهران استفاده می کنید می‌توانید از او بخواهید از این روش ها برای پاک کردن رنگ از روی لباس استفاده نمایید.

 

برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

پاک کردن انواع رنگ از روی لباس

— نحوه پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس

سخت ترین لکه ها، لکه های رنگ روغن هستند، بنابراین باید در اسرع وقت تمام اقدامات لازم را از بین بردن رنگ از روی لباس انجام شود. اگر لکه بسیار تازه است، باید آن را با دستمال پاک کنید تا حد امکان رنگ از روی پارچه پاک شود. سپس باید کمی مایع شوینده روی لکه بریزید و صبر کنید تا جذب پارچه شود. پس از آن، لکه را با یک تکه پارچه تمیز پاک کنید. این ترتیب باید تا زمانی که لکه از بین برود تکرار شود.

— پاك كردن رنگ روغن خشک شده از روي لباس

پاك كردن رنگ روغن خشک شده از روي لباس بسیار دشوارتر است. ابتدا باید لکه را به آرامی با یک چاقوی بی رنگ بتراشید و تا حد امکان رنگ سفت شده را بردارید. پس از آن لکه باید با یک اسفنج پاک شود. این به حذف رنگ کمک می‌کند، اما لکه چرب همچنان باقی می‌ماند.

به شرح زیر می‌توان از شر آن خلاص شوید: پارچه را به وسیله یک ورق کاغذ اتو کنید. روش دیگر، برای خلاص شدن از شر یک لکه رنگ روغن، می‌توانید آن را در مایعی که شامل آب، صابون به میزان یک قاشق غذاخوری مایع شوینده باشد پاک کنید.

 

 

— نحوه پاک کردن لکه رنگ مو از لباس

 

پاک کردن لکه رنگ مو از لباس

 

خیلی به ندرت پیش می‌آید، اما هنوز هم اتفاق می‌افتد پس از رنگ کردن موهای خود در یک سالن زیبایی، لکه هایی روی لباس می‌ریزند این یک حادثه غمناک است، اما وحشت نکنید. برای از بین بردن رنگ مو از لباس، حداقل زمان و تلاش خود را صرف خواهید کرد.

فوراً کاری که باید انجام دهید این است که از بهترین لکه بر لباس، الکل استفاده کنید. لکه را با دستمال مرطوب الکلی پاک کنید، سپس ناحیه را زیر آب سرد خیس کنید، لکه را با صابون لباسشویی ساده مالش دهید تا کف کند وسپس لباس لک دار را با دست بشویید. اگر تمام مراحل را خیلی سریع انجام دهید، رنگ شسته می‌شود و نیازی به نگرانی ندارد. این لکه بر برای پاک کردن لکه جوهر خودکار روی لباس نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر از اسپری ضد الکتریسیته ساکن یا اسپری موی ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید به سرعت لکه را پاک کنید. ترکیب محصول حاوی الکل اتیلیک است، بنابراین کافی است محل مشکل را با اسپری بپاشید و پس از جذب آئروسل، لباس ها را با صابون لباسشویی بشویید.

 

— پاک كردن رنگ اكريليک از روي لباس

همه کسانی که با تعمیرات سروکار داشته اند می‌دانند که چقدر راحت می‌توان لباس ها را با رنگ و لاک لکه دار کرد. رنگ اکریلیک به سرعت جذب پارچه می‌شود و در ابتدا ممکن است به نظر برسد که ظاهر اصلی کالا قابل بازگشت نیست. اما اینطور نیست!

 

ویژگی های رنگ

رنگ های اکریلیک نوع خاصی از مصالح ساختمانی هستند. آنها شامل آب، رنگدانه رنگی و لایه بردار هستند. آنها حاوی حلال های آلی نیستند، بنابراین آنها دوستدار محیط زیست هستند و به طور گسترده در زمینه های ساختمانی و هنری استفاده می‌شوند.

رنگ بر اساس رزین های اکریلیک و بر پایه آب تولید می‌شود. رنگ اکریلیک بستگی به رنگدانه انتخاب شده دارد. مواد اکریلیک با خاصیت ارتجاعی بالا، رنگ های روشن، سایه های زیاد، خشک شدن سریع مشخص می‌شوند. اگر رنگ اکریلیک روی لباس بریزد، مقابله با رنگی که تازه است و خشک نشده آسان خواهد بود، اما پاک کردن یک لکه قدیمی بسیار دشوارتر است. امروزه راه های زیادی برای از بین بردن سریع لکه های اکریلیک از روی پارچه در خانه وجود دارد.

انتخاب وسیله برای از بین بردن اکریلیک از پارچه بستگی به مدت زمانی دارد که رنگ روی لباس بوده است. بهتر است قبل از اینکه رنگ در مواد خیس شده و خشک شود، بلافاصله شروع به از بین بردن آلودگی کنید. رنگی که تازه است با آب سرد ساده تر تمیز می‌شود. لباس را از داخل بچرخانید و سپس آن را زیر آب تمیز و سرد قرار دهید. سپس آن را در ماشین لباسشویی بگذارید یا با دست و صابون لباسشویی بشویید.

پس از آن، لباس ها باید کاملا آبکشی شوند. اگر لکه بیش از حد بزرگ باشد، می‌توانید برای مدت کوتاهی مورد را در آب سرد خیس کنید. این به اشباع رنگ با رطوبت کمک می‌کند و حذف آن را آسان تر می‌کند. در حالی که لباس در حال خیس شدن است، محلول صابون را رقیق کنید، آن را روی اسفنج بمالید و با حرکات ملایم لکه را بشویید.

 

از بین بردن لکه رنگ ساختمانی از روی لباس

ممکن است در هنگام رنگ زدن ساختمان، قرنیز یا درها مقداری رنگ بر روی لباس شما بریزد لکه های حاصل از رنگ های ساختمانی به دلیل لایه های محکمی که دارند سخت تر از بین می روند برای از بین بردن لکه رنگ ساختمانی از روی لباس می توانید از انواع تینرها و یا الکل استفاده نمایید در این روش پاک کردن رنگ روی لباس ابتدا مقداری از تیتر یا الکل را بر روی لباس بریزید سپس اجازه دهید لکه را نرم کند بعد از نرم شدن لکه به آرامی آن را با پارچه ای تمیز از روی لباس بردارید و در آخر نیز لباس ها را با مایع تمیز کننده به خوبی بشویید و حتما آن را در هوای آزاد قرار دهید تا بوی تینر از روی آن برود.

 

 

پاک کردن رنگ از روی لباس های رنگی

برای تعیین نحوه برخورد با لکه ها، باید حداقل به طور تقریبی ترکیب الیاف مواد را بدانید. علاوه بر این اولین چیزی که باید به آن توجه کنید رنگ لباس است. اگر رنگی باشد، الگوریتم اقدامات تا حدودی متفاوت خواهد بود.

نکته اصلی هنگام کار با پارچه های رنگی، احتمال سفید شدن رنگ است، که می‌تواند هنگام استفاده از یک محصول بیش از حد تهاجمی رخ دهد. یک لکه تازه باید فوراً با حجم زیادی از آب خنک شسته شود. می‌توانید هم از مواد شوینده معمولی و هم از یک تکه صابون لباسشویی استفاده کنید. اسپری مو به خلاص شدن از شر لکه هایی که قدیمی تر هستند کمک می‌کند.

 

— پاک کردن رنگ از روی پارچه سفید

 

پاک کردن لکه رنگ از لباس

 

برای پاک کردن رنگ از لباس سفید ابتدا پارچه را با آب خنک خیس کنید، سپس چند قطره گلیسیرین بر روی لکه لباس بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند این کار باعث می‌شود که لکه کمی کمرنگ تر شود. سپس گلیسیرین را با یک پنبه از روی لباس پاک کنید و لباس را با آب جاری بشویید.

هنگامی که روش های گفته شده به حل مشکل کمک نکرد، سرکه به کمک می‌آید. از سرکه می‌توان در از بین بردن لکه چای روی لباس استفاده کرد. لکه ها را با سرکه 9 درصد بشویید. می‌توانید آن را مستقیماً روی پارچه بریزید و بیش از 10 دقیقه آن را بگذارید بماند. اگر کثیفی شسته نشد، از آمونیاک استفاده کنید یا یک پد پنبه ای را با الکل خیس کنید و پارچه را به خوبی مالش دهید. با توجه به ساختار لکه بر الکل از آن در ازبین بردن لاک روی فرش نیز استفاده می شود.

 

— پاک کردن رنگ از لباس‌های رنگی

لکه های رنگ می‌توانند یک بلوز ابریشمی، کت و شلوار جین یا لباس مورد علاقه شما را خراب کنند. با دانستن نحوه پاک کردن رنگ از لباس در خانه، می‌توانید ظاهر درخشان قدیمی را به وسایل کمد لباس بازگردانید.

اکثر رنگ هایی که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند را می‌توان با روش های غیرحرفه ای پاک کرد. قبل از پاک کردن رنگ از روی لباس، باید تعیین کنید که چه نوع ماده رنگ آمیزی (LKM) روی پارچه قرار گرفته است.

 

پاک کردن رنگ از لباس‌های رنگی

روش از بین بردن رنگ روی لباس ان است که لباس ها را بلافاصله پس از لک شدن تمیز کنید و بشویید. هرچه زودتر اقدامات لازم برای از بین بردن رنگ ها انجام شود، انجام این کار آسان تر خواهد بود.

با توجه به نوع پارچه یک پاک کننده انتخاب کنید. روی برچسبی که به آستر یا داخل لباس دوخته شده است نشان داده شده است،که کدام ماده مناسب است.
قبل از شروع از بین بردن آلودگی، یک وسیله شیمیایی را روی یک درز، نامحسوس ترین جزئیات، یا یک تکه پارچه جداگانه که تولیدکنندگان لباس روی کت و شلوار، کت و سایر اقلام کمد می‌دوزند، آزمایش کنید.

قبل از شروع کار، کاغذ یا پارچه نخی را 2 تا 4 بار در زیر ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

آثار رنگ آمیزی را طبق یک اصل پاک کنید، از لبه های لکه تا مرکز. اگر در جهت مخالف حرکت کنید، اثر معکوس می‌شود و منطقه آلودگی افزایش می‌یابد.

برای تمیز کردن، از دستمال های پنبه ای یا ویسکوز، اسفنج ها، برس های نرم استفاده کنید. در فرآیند کار، به طور دوره ای آنها را با آب بشویید تا رنگ در قسمت های تمیز پارچه پخش نشود. از پد پنبه ای فقط روی مواد صاف استفاده کنید، در غیر این صورت، مدت زیادی طول می‌کشد تا پشم پنبه را از الیاف پارچه تمیز کنید.

اگر بعد از اولین مرحله شستن لکه از لباس، آثار رنگ روی محصول مشاهده شد، این روش را چندین بار تکرار کنید تا پاشیده شدن و لکه ها کاملاً از بین بروند.

 

— پاک كردن رنگ از روي لباس مشكي

لکه های سفید روی لباس ها بخصوص لباس های مشکی نامرتب به نظر می‌رسند و در بسیاری از موارد باعث حیرت دیگران می‌شوند. این مشکل فرد را در موقعیت نامناسبی قرار می‌دهد، به خصوص برای افرادی که تی‌شرت یا پیراهن تیره می‌پوشند.

 

پاک كردن رنگ از روي لباس مشكي

 

 * محلول سرکه

از سرکه برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می‌شود، بنابراین هیچ چیزی محصول را تهدید نمی‌کند. برای از بین بردن بقایای دئودورانت، از محلول 9٪ استفاده کنید، نه اسانس، جایی که غلظت ماده فعال بسیار بالا است (70-95٪). گاز را در 4-5 لایه تا کنید، آن را با مقدار زیادی سرکه مرطوب کنید و روی لکه ها بمالید. مقداری محلول دیگر روی آن بریزید تا پارچه اشباع شود.

حدود نیم ساعت صبر کنید، پیراهن را آبکشی کنید و نتیجه را ببینید. اگر اثر مطلوب نیست، ناحیه زیر بغل را دوباره خیس کنید، بگذارید 1 ساعت بماند. در بالکن بدون قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید لباس را خشک کنید.

 * صابون قیر

تی شرت یا پیراهن خود را با مقدار زیادی آب گرم خیس کنید. با صابون قطران مالش دهید تا لکه رنگ قهوه ای مشخصی پیدا کند. به آرامی محصول را بپیچید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس آن را ببندید تا اکسیژن وارد نشود. 2 ساعت صبر کنید.

در این زمان شروع به تهیه محلول شستشو کنید. یک چهارم لایه صابون قطران را روی یک رنده درشت رنده کنید. 3 لیتر آب داغ بریزید، آن ماده را مخلوط کنید و صبر کنید تا ترکیب یکدست شود. محصول را از کیسه خارج کنید، در محلول از قبل سرد شده فرو ببرید، خوب بشویید. به لکه ها توجه کنید، آنها را با دستان خود بمالید. فرآیند را با شستشوی ماشینی با تنظیم دمای مناسب برای نوع پارچه تکمیل کنید.

 * لیمو

برای پاک كردن رنگ از روي لباس مشكي دو عدد پوست مرکبات را ببرید، میوه را در چرخ گوشت رنده کنید یا از مخلوط کن استفاده کنید. در خروجی باید یک فرنی مایع بگیرید. محصول را روی سطح صافی قرار دهید که آثار دئودورانت به وضوح قابل مشاهده باشد.

مخلوط را روی لکه ها بمالید، خوب مالش دهید، ماده چسبناک را روی آن قرار دهید و فشار دهید. بسته به میزان آلودگی، ترکیب را به مدت 1-3 ساعت بگذارید بماند. در پایان دوره، مخلوط لیمو را بردارید. در صورت لزوم، روش را تکرار کنید.

 * سودا و نمک

یک محلول آماده کنید. برای این کار 2.5 لیتر آب داغ داخل لگن بریزید و 250 گرم اضافه کنید. صبر کنید تا نمک حل شود. محصول را در ظرف قرار دهید، حداقل نیم ساعت صبر کنید. در همین حین آماده سازی مخلوط میکس را شروع کنید. 70 گرم مصرف کنید. نوشابه، 10 میلی لیتر. سرکه و 60 گرم نمک، آنها را با هم مخلوط کنید، مقدار کمی آب اضافه کنید تا مخلوط چسبناک شود.

لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید، ماده را روی لکه ها بریزید. یک لایه متراکم ایجاد کنید که هوا از آن عبور نکند. 25 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت زمان، محصول را با آب گرم بشویید، نتیجه را ارزیابی کنید. اگر لکه باقی ماند، آنها را با صابون لباسشویی بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. پس از آن، پیراهن را با دست بشویید یا آن را در دستگاه قرار دهید.

 * آمونیاک

قبل از از بین بردن لکه های دئودورانت روی قسمت کوچکی از پارچه تست کنید. یک دیسک آرایشی را به آمونیاک آغشته کنید، 15 تا 25 دقیقه صبر کنید، بشویید و نتیجه را ببینید. اگر رنگ پارچه تغییر نکرده است، با خیال راحت به شستن ادامه دهید. لکه مورد نظر را با آمونیاک مرطوب کنید، بگذارید یک ربع بماند.

محصول را با دستان بشویید. اگر نتیجه شما را راضی نکرد، روند را تکرار کنید. فرآیند حذف لکه را با شستشوی ماشینی کامل کنید، در غیر این صورت الکل در ساختار پارچه باقی می‌ماند.

 

برای اسخدام پرستار نیمه وقت سالمند با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید