پاك كردن جوهر خودكار از پارچه

از بین بردن لکه جوهر خودکار روی لباس ( 7 روش پاک كردن جوهر خودكار از پارچه )

به همراه داشتن خودکار برای خیلی از افراد امری ضروری است یا حتی طبق عادت همیشه یک خودکار با خود دارند؛ همچنین خیلی‌ها به خاطر به همراه نداشتن کیف، خودکار را درون جیب پیراهن و شلوار می‌گذارند. این کار گاهی اوقات با جوهر پس دادن خودکار می‌تواند ظاهر لباس مورد علاقه‌تان را کاملا دچار مشکل کند.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که در صورت مواجهه با حجم قابل توجه جوهر خودکار دیگر راهی برای رفع آن وجود ندارد و باید بی خیال لباسشان شوند! اما خوشبختانه اگر از همان ابتدا اقدامات درست برای پاك كردن جوهر خودكار از پارچه را انجام دهید این مشکل قابل رفع خواهد بود. طی این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در مورد پاک كردن جوهر خودكار از پارچه توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

 

راه های پاک كردن لکه جوهر خودکار روی لباس

اگر چه ریختن جوهر خودکار بر روی لباس یا مبل، مشکلی جبران ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اما خوشبختانه پاک كردن جوهر خودكار از پارچه با روش‌های متفاوتی امکان پذیر است. فقط باید توجه داشته باشید که بدون آگاهی اقدام به کشیدن دستمال و شستشوی پارچه نکنید، چرا که این کارها ممکن است موجب تثبیت بیشتر جوهر شده و امکان پاک شدن آن را کمتر خواهد کرد توجه کنید هرگز از وایتکس برای پاک کردن جوهر استفاده نکنید راه های از بین بردن لکه وایتکس روی لباس رنگی و مشکی را در مقاله‌ی دیگر به طور کامل بررسی کرده ایم.پ. در این بخش قصد داریم تا به طور کامل طرز پاک كردن جوهر خودكار از لباس و روش‌های متفاوت آن که در خانه و با موادی که در دسترس هستند، قابل انجام است را توضیح دهیم.

 

طرز پاك كردن جوهر خودكار از لباس

 

— آب و مایع لباسشویی

آب و مایع لباسشویی شاید اولین راهکار ما در مواجهه با لکه های مختلف باشد که اتفاقا روشی ایده‌آل برای پاک کردن لکه‌ی‌ جوهرهای بر پایه‌ی آب محسوب می‌شود. برای پاك كردن لکه جوهر خودکار روی لباس می توانید به خدمتکار منزل خود بگویید یا خودتان با این روش، لباس مورد نظر را بر روی یک حوله یا یک تکه پارچه‌ی تمیز گذاشته و کمی آب روی آن ریخته و در ادامه روی آن را با پارچه‌ی تمیز دیگری بپوشانید.

با انجام این کار ، لکه رفته رفته به پارچه‌ی تمیز منتقل می‌گردد. چند قطره مایع لباسشویی به محل لکه بیفزایید و اجازه دهید ۳ الی ۵ دقیقه باقی بماند. دقت کنید که از مایع ظرف‌شویی به‌جای مایع لباس‌شویی استفاده نکنید.

پس از انجام مراحل بالا به شست‌وشوی معمولی لباس با داغ‌ترین دمای آبی که با توجه به جنس پارچه امکان پذیر است بپردازید. پس از اتمام شستشو و پیش از خشک کردن لباس قسمت مورد نظر را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که لکه کاملا از بین رفته باشد. چنانچه لکه کامل از بین نرفته باشد مجددا مراحل ذکر شده را تکرار کنید. دقت کنید اگر لکه قبل از پاک شدن کامل خشک شود از بین بردن لکه جوهر روی لباس تقریبا غیرممکن خواهد شد.

 

— استفاده از الکل برای پاک كردن جوهر خودكار از پارچه

گاهی اوقات الکل نیز برای از پاك كردن جوهر خودكار از پارچه می‌تواند کارساز باشد اما پیش از آن باید سازگاری پارچه با الکل سنجیده شود درست مانند زمان پاک کردن شمع از روی پارچه کافی است در گوشه ی کوچکی از لباس الکل را ریخته و واکنش آن را ببینید. برای این کار پارچه‌ی لکه‌دار را بر روی یک حوله‌ی سفید تمیز گذاشته و الکل را در گوشه‌ای از پارچه که چندان در معرض دید نیست، آزمایش کنید.

چنان‌چه پارچه خراب نشد می‌توانید برای پاک کردن لکه با الکل اقدام کنید. حوله‌ی زیرین رفته رفته خیس شده و لکه‌ی جوهر به آن منتقل می‌شود. برای اینکه مجددا جوهر منتقل شده به حوله جذب لباس نشود آن را به گوشه‌ی دیگر حوله که تمیز است منتقل نمایید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا اثرات جوهر به طور کامل برطرف شود.

پس از استفاده از الکل مقداری مایع لباس‌شویی را بر روی محل لکه‌ ریخته و اجازه دهید ۳ الی ۵ دقیقه باقی بماند و با داغ‌ترین دمای آبی که با توجه به جنس پارچه امکان پذیر است، لباس را بشویید. از الکل به همراه مابع لکه بر برای از بین بردن لکه چربی استفاده می شود راه های از بین بردن لکه چربی با سرکه و نمک را در مقالات دیگر ما بخوانید.

 

پاک کردن لکه جوهر خودکار

 

 — لاک پاک کن

محلول لاک پاک کن نیز می‌تواند در پاک كردن جوهر خودكار از لباس کاملا موثر باشد. فقط دقت کنید که این محلول به خاطر ساختاری که دارد می‌تواند به ساختار پارچه آسیب بزند و به همین خاطر پیش از شروع لکه بَری، بهتر است آن را در گوشه‌ای از پارچه امتحان کنید.

پاک كردن جوهر خودكار از پارچه با لاک پاک کن نیز دقیقا به مانند الکل بوده و تمامی مراحل ذکر شده برای الکل باید برای این روش نیز انجام گیرد. اگر انجام این کار برای شما دشوار است می توانید از یک نیروی نظافتچی منزل تهران کمک بگیرید تا ضمن شست وشو و پاک کردن لکه ها از روی لباس در تمیز کاری منزل نیز به شما کمک کند.

 

 

 — اسپری مو

اسپری‌های مو نیز از آنجایی‌که حاوی درصد بالایی الکل هستند به منظور پاك كردن لكه جوهر خودكار از روي مبل پارچه ای و لباس کارسازند. پاکسازی لکه جوهر با اسپری مو نیز باید همانند شیوه‌ای که برای الکل توضیح دادیم انجام گیرد.

 

 — شیر

شیر احتمالا عجیب‌ترین راه برای پاك كردن لكه جوهر خودكار از روي مبل پارچه ای و لباس است! خیساندن قسمت لکه دار درون شیر برای مدتی در حدود 10-12 ساعت می‌تواند تاثیر زیادی بر روی از بین بردن لکه داشته باشد. پس از خیساندن لازم است تا لباس را به روش معمولی با دمای بالا بشویید. یکی از جذاب ترین کاربردهای این ماده مفید در از بین بردن بوی بد ماهی با شیر است که در مقالات دیگری از آچارتمان به طور کامل توضیح داده شده است.

 

پاك كردن لكه جوهر خودكار از روي مبل پارچه ای

 

 — نمک در پاک كردن جوهر خودكار از پارچه

مورد عجیب بعدی پس از شیر برای پاك كردن جوهر خودكار از روي مبل پارچه اي و لباس استفاده از نمک است. البته نمک تنها در صورتی چاره ساز است که در همان دقایق ابتدایی و پیش از خشک شدن لکه به کار گرفته شود. برای این منظور مقداری نمک روی لکه ریخته و با یک دستمال حوله‌ای خیس خیلی آرام روی آن بکشید. در ادامه نمک را کنار ریخته و دوباره این کار را تکرار کنید. از نمک همچنین برای رفع لکه قهوه روی لباس نیز استفاده می شود که مراحل انجام آن را در مقالات دیگر گفته شده.

 

 — نشاسته ذرت و سرکه

این روش طی دو مرحله‌ی مجزا انجام می‌شود. اول لکه را با سرکه خیس کنید و سپس سرکه را با نشاسته‌ی ذرت ترکیب نمایید تا حالت خمیری بگیرد. خمیر حاصل شده را بر روی پارچه بمالید و اجازه دهید تا خمیر به طور کامل خشک شود.

در انتها نیز لباس مورد نظر را به صورت معمولی با دمای بالا بشویید. این روش برای پاك كردن جوهر خودكار از روي مبل پارچه اي نیز می‌تواند به کار گرفته شود فقط در انتها به جای شستن، روی مبل را به خوبی با آب و مایع لباسشویی، دستمال بکشید. از سرکه برای پاک کردن لاک از روی فرش هم استفاده می‌شود.

برای دریافت خدمات نظافت راه پله غرب تهران با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید