لکه چای کهنه از روی فرش

از بین بردن لکه چای روی فرش با 8 ترفند ( نحوه پاک كردن لكه قدیمی چاي از روي فرش )

ایران کشوری است که بیشترین مصرف سرانه چای را در جهان دارد. همیشه در وقت صبحانه، بعد از شام، همراه با دسر، هنگام پذیرایی از مهمان، روی میز ما چای حضور دارد. ولی هنگامی که این نوشیدنی بسیار دوست داشتنی روی فرش ریخته می‌شود، از بین بردن لکه چای روی فرش کار آسانی نیست.

در هر شرایطی و هر جایی که چای ریخته شود اگر به محض ریختن چای اقدام به پاک کردن کنید، پاک کردن لکه راحت‌تر است. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های چای از روی مکان‌های مختلف استفاده کنید.

 

از بین بردن لکه چای روی فرش

فرش یکی از جاهایی است که بالاترین احتمال ایجاد لکه را دارد و اگر فرش روشن باشد تا زمانی که آن لکه را پاک نکنید آرامش ندارید. وقتی چای روی فرش ریخته می‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چای اضافی روی فرش را با دستمال کاغذی جذب کنید. سپس پارچه را با آب سرد بشویید و روی لکه فشار دهید. این کار از نفوذ بیشتر چای به فرش نیز جلوگیری می‌کند.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که این کار را بدون پخش شدن لکه در حین پاک کردن مایع انجام دهید. فرآیند حذف مایع اضافی با حرکات بافر باید ادامه یابد. ساختن تامپون با پارچه مرطوب نتایج موثرتری نسبت به مالش یا پاک کردن خواهد داشت.

در ادامه روش‌های مختلف و نتیجه بخشی برای از بین بردن لکه چای روی فرش ماشینی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

ولی این را باید در نظر داشت که روش تمیز کردن هر چه که باشد، همیشه به یاد داشته باشید که یک تست بر روی نقطه کوچکی در قسمت پنهانی از فرش خود انجام دهید. بسته به اندازه، ماهیت و سن لکه، حذف برخی از آنها ممکن است غیرممکن باشد. در صورتی که هیچ یک از روش‌های ذکر شده روی فرش شما جواب ندهد، پاک کردن آن را به یک قالیشویی متبحر بسپارید.

تمامی نیازهای نظافتی خود را به شرکت نظافت منزل آچارتمان بسپارید.

02144831500
02144831700

— تميز كردن لكه چای روی فرش با مایع ظرفشویی

هنگامی که چای روی فرش شما ریخته می‌شود، پس از کاهش دما و سرد شدن چای داغ ریخته شده می‌توانید اولین مرحله را با کمک مایع ماشین ظرفشویی انجام دهید استفاده از مایع ظرفشویی هم در از بین بردن لکه چای و هم رفع سوختگی فرش با شمع بسیار کاربردی است. یک قاشق از شوینده ظرفشویی را روی محل ریخته شده بریزید و بگذارید ۱ ساعت بماند. سپس با یک حوله مرطوب شده با آب سرد شروع به تمیز کردن محل کنید. سپس مشاهده می‌کنید که لکه چای در اثر مالش با حرکات دایره‌ای بیرون می‌آید.

— از بین بردن لکه چای با جوش شیرین و آب داغ

جوش شیرین یک محصول موثر بر روی بسیاری از لکه‌ها و نواحی و استفاده از آن یکی از نکات خانه داری تمیزکاری است. این ترکیب در بسیاری از مناطق در نظافت خانه استفاده می‌شود. همچنین برای تمیز کردن لکه‌های سخت، گرفتگی لوله‌ها، مناطق گچی نیز ترجیح داده می‌شود. پس برای از بین بردن لکه چای روی فرش نیز می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ابتدا جوش شیرین را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و مخلوط کنید. این مخلوط را روی لکه چای روی فرش بمالید و پس از مدتی انتظار، محل را با یک پارچه تمیز پاک کنید. می‌بینید که پس از خشک شدن لکه از بین رفته است.

 

 

— پاک كردن رنگ چای از روی فرش با صابون سفید

صابون سفید که محصولی بسیار موفق در پاکسازی نواحی چرب است، به دلیل ساختار کف زا برای پاک کردن لکه‌های چای نیز موثر است. می‌توانید از صابون سفید را روی لکه‌های چای خشک شده استفاده کنید. صابون سفید را روی لکه چای خشک شده بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با انجام حرکات دایره‌ای با کمک یک پارچه مرطوب، محل را تمیز کنید. اگر پس از گذشت زمان خشک شدن لکه همچنان اثری از خود به جا می‌گذارد، می‌توانید همین روند را تکرار کنید.

 

نحوه تمیز کردن گاز استیل + تمام نکات حرفه ای آن را در مقالات دیگر آچارتمان بخوانید.

 

— پاک كردن لكه چای از روی فرش با مخلوط شوینده و سرکه

 

پاک کردن لکه چای از روی فرش

از شوینده‌ای که اغلب برای تمیز کردن استفاده می‌شود، می‌توان برای از بین بردن لکه چای روی لباس و لکه چای روی فرش نیز استفاده کرد. مخلوطی از یک فنجان سرکه، آب داغ و مایع ظرفشویی را آماده کنید. سپس این مخلوط را روی لکه بمالید و پس از مدتی انتظار با یک حوله تمیز محل را تمیز کنید. ناحیه‌ای را که پاک کرده‌اید با خشک کن خشک کنید. خواهید دید که لکه در حال کم‌رنگ شدن است.

به غیر از مخلوط شوینده و سرکه، می‌توانید از سرکه که یک محصول پاک کننده طبیعی است به تنهایی برای از بین بردن لکه چای روی فرش استفاده کنید. سرکه را با آب داغ مخلوط کنید و این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. و آن را روی ناحیه لکه دار فشار دهید و با مالش آن ناحیه با یک پارچه سرد شروع به پاک کردن آن کنید. لکه به تدریج شروع به ناپدید شدن می‌کند. در این روش ممکن است لازم باشد چندین بار بسته به شدت لکه استفاده کنید تا کاملا از بین برود.

 

— پاك كردن لكه چاي از روي فرش با نمک

استفاده از این روش در مقایسه با جوش شیرین یا سرکه راحت‌تر است. در مرحله اول نمک را روی قسمتی از فرش دچار لکه چای شده می‌ریزیم. در مرحله دوم محل ریختن نمک را با آب سرد آبکشی می‌کنیم (فرش نباید زیاد خیس شود).
در مرحله آخر به تاثیر نمک روی لکه نگاه می‌کنیم و مراحل مربوطه را تکرار می‌کنیم تا لکه چای از روی فرش ما پاک شود.

 

— پاک کردن لکه چای با بوره

(بوره را می‌توانید به عنوان شوینده از فروشگاه‌ها تهیه کنید) در این روش برای از بین بردن لکه چای روی فرش در ابتدا محلی که لکه ایجاد شده است را با مقداری آب سرد مرطوب نمایید. سپس مقدار کمی از بوره را به نحوی که کل محلی که لکه شده را بگیرد روی فرش بریزید در مرحله بعدی با استفاده از یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را با فشار دادن پاک کنید به طوری که بتواند ذرات بوره و چای را به خودش جذب کند. پس از اینکه مطمئن شدید ذرات چای و بوره رفع شده با یک پارچه تمیز و نمدار محل مورد نظر را مجدد دستمال بکشید.

 

— پاك كردن لكه چاي از روي فرش با ماست

پاک کردن لکه چای با ماست یکی از روش‌های ساده و ابتدایی است. در این روش اول باید محلی که چای روی فرش ریخته شده را با دستمال خشک کنید و چای را خارج کنید. سپس ماست را به میزان مناسب بر روی لکه چای ریخته و حدود دو ساعت صبر کنید. در نهایت می‌توانید با یک قاشق ماست را جمع کنید و با یک پارچه تمیز و نم دار شده با آب سرد محل مد نظرتون را خشک کنید.

 

— پاک كردن لكه چای از روی فرش با آب گازدار و نمک

زمانی که قصد دارید از این روش برای از بین بردن لکه چای روی فرش استفاده کنید ابتدا باید مطمئن شوید که لکه چای روی فرش خشک شده باشد. سپس نمک را به مقدار مناسب روی محل لکه شده بریزید و بعد از آن سودا یا همان آب گازدار را به آن اضافه نمایید. ترکیب ایجاد شده را فرش را با یک پارچه تمیز کاملا روی فرش بکشید تا لکه محو شود. در مرحله آخر هم محل را با آب سرد بشویید تا لکه به سرعت پاک شود.

 

— پاک کردن لکه چای از روی فرش با آبلیمو

یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه چای روی فرش استفاده از آبلیمو می باشد برای اینکار ابتدا با استفاده از یک دستمال مکان لکه را خشک نمایید بعد از خشک شدن لکه مقداری آب لیمو در حد چند قطره به مکان مورد نظر اضافه کنید اجازه دهید چند ساعت باقی بماند و سپس آن را پاک کنید.

 

نکات مهمی که باید در پاک کردن لکه چای از فرش دستبافت بدانید

 

پاک کردن لکه چای از روی فرش

 

• برای جلوگیری از نفوذ عمیق و پخش شدن لکه چای در نوبت اول، چای باقی مانده روی سطح را باید با دستمال کاغذی یا نگهدارنده مایع پارچه‌ای مانند پاک کنید. باید این کار انقدر تکرار کنید تا چای ریخته شده روی سطح فرش به حداقل برسد و در این بین باید سریع و با دقت عمل کرد تا چای به عمق فرش نرود.

• برای از بین بردن لکه چای روی فرش دستباف و حتی ماشینی ، باید از پاک کننده‌هایی مانند سفید کننده، مواد شوینده یا صابون دوری کنیم . این محصولات پاک کننده نه تنها ماندگاری لکه را افزایش می‌دهند، بلکه زمینه را برای پخش شدن آن آماده می‌کنند و حذف آن از روی فرش را دشوار می‌کنند.

اگر به این دو نکته توجه کنیم و تکنیکی را که در بین روش‌های جایگزین ترجیح می‌دهیم به کار ببریم، لکه‌های چای روی فرش تا حد زیادی از بین می‌رود.

فقط در این مرحله نکته‌ای که باید در پرانتز باز شود این است. در صورت ریختن چای بر روی فرش یا گلیم دستبافت، لازم است از روش‌های به کار رفته در فرش‌های استاندارد دوری کرده و با تماس با یک شرکت حرفه‌ای قالیشویی از پشتیبانی و خدمات تخصصی برخوردار شوید.

بهترین روش برای پاک کردن لکه چربی از لباس کدام است؟ به طور کامل با تمام تکنیک ها این موضوع را یادبگیرید.

 

پاک كردن لكه چای از روی فرش روشن

برای از بین بردن لکه چای از روی فرش سفید به یک محلول ترکیبی از اب و سرکه سفید نیاز دارید. به این ترتیب به نسبت 1/2 سرکه سفید را در آب رقیق کنید و محلول را در یک بطری بریزید و بر روی لکه اسپری کنید سپس با یک دستمال جای لکه را پاک کنید انقدر اینکار را ادامه دهید تا پاک كردن لكه چای از روی فرش سفید به طور کامل انجام شود.

 

نحوه پاک كردن لكه قدیمی چای از روی فرش

 

از بین بردن لکه چای از روی فرش

بدون شک یکی از چالش برانگیزترین انواع لکه‌ها، از بین بردن لکه چای قدیمی روی فرش است. لازم به ذکر است که هر چه دیرتر برای پاک کردن لکه قدیمی چای اقدام شود، پاک کردن آن نیز به مراتب دشوارتر است.

برای پاک کردن لکه‌های قدیمی یا خشک شده چای ابتدا لباس را به مدت ۱۵ دقیقه در آب گرم خیس کنید. در همین حین، جوش شیرین را در ظرفی بریزید. سعی کنید با اضافه کردن کم کم آب، جوش شیرین حالت خمیری پیدا کند. مخلوط خمیری جوش شیرین را روی قسمت لکه‌دار لباسی که در آب گرم خیس کرده‌اید بمالید و بدون فشار مالش دهید. محل لکه دار را با مالش آرام تمیز کنید. سپس با آب سرد بشویید و طبق دستورالعمل شستشو با ماشین لباسشویی بشویید.

در ادامه راه‌هایی دیگری هم برای از بین بردن لکه‌های خشک شده چای وجود دارد!

 

1) آب معدنی

آب معدنی موثرترین روشی است که می‌توان از آن از بین بردن لکه قدیمی چای روی فرش استفاده کرد. در واقع آب معدنی لکه چای خشک شده را نرم می‌کند. این کار باعث می‌شود که لکه راحت‌تر از بین برود.

• آب معدنی را روی قسمت لکه دار فرش بریزید.

• اجازه دهید آب معدنی چند دقیقه روی فرش بماند.

• کف روی فرش ایجاد خواهد شد.

• پس از کف کردن، محل لکه‌دار را با کمک آب گرم و پارچه مالش دهید. حتی در این مرحله می‌توانید روش‌های ذکر شده در ادامه مطلب را نیز به کار ببرید.

 

2) سرکه

روش دیگری که می‌توانید برای تميز كردن لكه چای روی فرش استفاده کنید، سرکه است. برای از بین بردن لکه چای خشک شده با سرکه؛ به یک بطری اسپری، سرکه سفید و آب داغ نیاز دارید.

• ابتدا آب داغ و سرکه سفید را در بطری اسپری مخلوط کنید.

• این مخلوط را چندین بار روی لکه چای خشک شده اسپری کنید.

• سپس محل لکه را با یک پارچه سرد پاک کنید.

• اگر این کار را بارها و بارها انجام دهید، می‌توانید پس از مدتی به طور کامل از شر لکه خلاص شوید.

 

برای اطلاع از خدمات نظافت محل کار تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید