نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی ( چگونه داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟ )

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟ برای نظافت ماشین لباسشویی چه باید کرد؟ در اینجا 6 روش کاربردی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه از آنها استفاده کنید.

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است. این دستگاه ها که تمیز کردن عمیق کثیفی روی لباس را انجام می دهند، ممکن است به دلیل گرد و غبار ناشی از لباس، هر از چند گاهی کثیف شوند. اگر ماشین لباسشویی تمیز نشود، برخی از ویژگی های تمیز کنندگی آن کاهش می یابد و نمی تواند عملکرد خود را به طور کامل انجام دهد. همچنین تمیز نکردن دستگاه می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. دقیقاً به همین دلیل است که ما روش هایی را که می توانید برای تمیز کردن ماشین لباسشویی استفاده کنید، گردآوری کرده ایم. ماشین های لباسشویی گرم و مرطوب هستند و این محیط برای تشکیل و گسترش باکتری ها مفید است. به همین دلیل باید ضدعفونی شود.

باقیمانده مواد شوینده و مواد شیمیایی به کار رفته در دستگاه می تواند یک لایه نازک در داخل دستگاه ایجاد کند. این باکتری ها می توانند به مرور زمان مکانیسم های داخلی دستگاه را مسدود کنند. این باعث می شود که آب به اندازه کافی گرم نشود و ماده شوینده آنقدر که باید عمل نکند. لباس ها به درستی تمیز نمی شوند. برای افزایش عمر ماشین لباسشویی باید ماهی یک بار آن را تمیز کرد.

در اینجا 6 روش مختلف برای تمیز کردن ماشین لباسشویی آورده شده است:

 

6 روش تمیز کردن ماشین لباسشویی

 

 

1) شستن ماشین لباسشویی با سرکه

مقداری آب و سرکه سیب را در یک کاسه مخلوط کنید.

یک پارچه تمیز بردارید و با این مخلوط داخل دستگاه را کاملا پاک کنید.

برای آنکه این طرز تميز كردن ماشين لباسشويي به بهترین نحو انجام شود، مخلوط را داخل دستگاه بریزید و آن را با یک برنامه کوتاه اجرا کنید. مخلوط سرکه در حین کار دستگاه به تمام لوله ها می رسد و گرد و غبار موجود در دستگاه را تا حد زیادی تمیز می کند. برای افزایش عمر دستگاه می توانید ماهی یک بار این روش را امتحان کنید. اگر شستن کفش در ماشین لباسشویی را بدون محافظ انجام می دهید حتما با این روش لوله ها را تمیز کنید تا گرد و خاک در لوله ها باقی نماند.

۲) تمیزکردن لباسشویی با جوش شیرین 

یکی موارد پرکاربرد که در تمیزکاری استفاده می شود جوش شیرین است. از آن در از بین بردن بوی بد کفش  و حتی تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین نیز استفاده می‌شود که یکی از بهترین راه‌های نظافت لباسشویی است و تمیز کردن آهک و گرد و غبار در قسمت های نامرئی دستگاه را تضمین می کند.

جوش شیرین را در یک لیوان بزرگ بریزید. سرکه سفید را اضافه کنید تا لیوان پر شود.

پس از مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه ، مخلوط را داخل دستگاه یا در قسمت مواد شوینده بریزید.

دستگاه را در یک برنامه گرم و کوتاه راه اندازی کنید.

شما می توانید این روش را به خصوص پس از شستشوی شدید و شستن لباس های بسیار کثیف استفاده کنید مانند وقتی که شست وشوی کفش ها یا شستن پردهای حریر در لباسشویی را انجام میدهید بهتر است به نظافت داخل لباسشویی هم بپردازید.

3) تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و نمک لیمو

سرکه و آب لیمو دو جزء جدا نشدنی در شست وشوی وسایل منزل از جمله شستن تشک تخت و از بین بردن انواع لکه ها هستند. برای شروع کار 1 فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذاخوری نمک لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.

صبر کنید تا نمک لیمو آب شود. مخلوط را به قسمت مواد شوینده یا داخل دستگاه اضافه کنید. دستگاه را برای مدت کوتاهی روی یک برنامه گرم اجرا کنید و با همین روش ساده تميز كردن ماشين لباسشويي به خوبی انجام می شود.

برای اطلاع و ثبت سفارش خدمات نظافت ساختمان تهران می توانید از متخصصان نظافت آچارتمان استفاده کنید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

4) نحوه تميز كردن ماشين لباسشويي با قرص ماشین ظرفشویی

قرص های ماشین ظرفشویی خاصیت رسوب زدایی، پولیش و تمیز کنندگی دارند. تنها کاری که برای تمیزکردن لباسشویی باید انجام دهید این است که تبلت ماشین ظرفشویی را در وان ماشین لباسشویی بگذارید و ماشین را روی یک برنامه داغ روشن کنید. این عمل را فقط زمانی امتحان کنید که دستگاه خالی است. اگر با لباس امتحان کنید، ممکن است لباس شما آسیب ببیند.

5) لیمو

ماشین لباسشویی را از برق بکشید و مطمئن شوید که هیچ وسیله ای در آن وجود ندارد. ۱ عدد لیمو را از وسط نصف کنید. با کمک لیموهایی که برش زدید قسمت دیگ دستگاه را خوب پاک کنید. پس از پاک کردن دیگ، قسمت لاستیکی و پوشش را به همین ترتیب پاک کنید. آب لیمو را داخل محفظه مواد شوینده بریزید و 1 پیمانه پودر شوینده روی آن اضافه کنید. دستگاه را با کوتاه ترین برنامه اجرا کنید و به از بین رفتن باقی مانده لیمو کمک کنید. این روش نه تنها باعث تمیز شدن دستگاه می شود، بلکه به از بین بردن بوی بد نیز که حاصل شستن انواع کفش، پرده یا شستن پتو با ماشین لباسشویی ایجاد می شود نیز کمک می کند.

6) تمیز کننده ماشین لباسشویی

پس از هر بار استفاده، دستگاه را با باز گذاشتن درب تهویه کنید. درزگیر لاستیکی را با مالش آن با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. مخزن مواد شوینده را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. شیشه ای را که گرد و غبار جمع شده پاک کنید. پاک کننده ماشین را در ظرف شوینده قرار دهید و آن را روی برنامه داغ اجرا کنید. پس از اتمام، دستگاه را فقط با آب روشن کنید تا آن را بشویید.

حتما بخوانید: تميز كردن گاز استيل

نحوه تميز كردن لاستيک ماشين لباسشويی

پس از تمیز کردن سطح بیرونی و محفظه، به تمیز کردن قسمت داخلی که بار تمام لباس‌های شما را حمل می‌کند، می‌رسیم. یکی از گزینه هایی که می توانید در نظر بگیرید این است که مواد شوینده مایع را در محفظه مواد شوینده دستگاه قرار دهید و در زمانی که دستگاه خالی است در یک برنامه طولانی در دمای بالا اجرا کنید. در صورت تمایل می توان این فرآیند را با سرکه سفید و نمک انجام داد. برای این کار کافی است سرکه و نمک را کاملا با هم مخلوط کرده و داخل محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی خود بریزید و حدود 1 ساعت و نیم ماشین را با دمای 90 درجه روشن کنید.

نکته دیگری که در نظافت ماشین لباسشویی نباید از آن غافل شد، لاستیک دمنده است. اگر این ناحیه دائماً در تماس با آب باشد و مرطوب باقی بماند، می تواند فرسوده شود و باعث ایجاد بوی بد شود. بنابراین، پس از هر بار شستشو، لازم است که باقی مانده های روی لاستیک را با یک پارچه خشک پاک کنید.

نحوه تمیز کردن بوی ماشین لباسشویی به همان اندازه مهم است. در این مرحله، اولین کاری که باید انجام دهید این است که درب دستگاه خود را پس از فرآیند شستشو باز بگذارید و از تهویه و خشک شدن آن مطمئن شوید. روش دیگر این است که هر از گاهی داخل دستگاه خود را با پارچه آغشته به سرکه پاک کنید و بگذارید تا خشک شود.

برای اعزام پرستار شبانه روزی در منزل با ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید