تمیز کردن قابلمه

تمیز کردن پشت قابلمه به روش های خانگی ( جوش شیرین + سرکه و … )

یکی از دغدغه های اصلی اکثر بانوان خانه دار تمیز کردن تجهیزات و ابزارآلات مختلف و مرتبط با آشپزخانه می باشد، چون اغلب وسیله هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند در اثر گرما و حرارت شکل ظاهری اصلی خود را به مرور زمان از دست می دهند. اگر میخواهید بدانید چگونه پشت قابلمه را تمیز کنیم؟ ما در این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

تمیز کردن پشت قابلمه به کمک روش های خانگی

یکی از صحنه های آزار دهنده برای اغلب کسانی که به تمیزی و پاکیزگی وسیله های آشپزخانه خود اهمیت می دهند کثیف بودن پشت قابلمه های مختلف اعم از آلومینیومی، تفلون و چدنی می باشد امروزه راهکارهای متنوع و خانگی ارائه شده اند که شما در سایه آن ها می توانید تمیز کردن پشت قابلمه خود را مطابق با شیوه ای نوین و با کمترین هزینه در منزل انجام دهید.

استفاده از هر یک از این راهکارها نیازمند مراحل سخت و پیچیده ای نبوده و شما بدون اتلاف وقت می توانید پشت قابلمه خود را مثل روز اول تمیز و درخشان کنید اگر به عنوان یک بانوی با سلیقه ایرانی تمیز کردن پشت قابلمه دغدغه روزمره شما شده است بهره گیری از راهکارهای خانگی و متنوع می تواند نیاز شما را جهت این امر به راحتی برطرف کند. اگر نیاز به یک نیرو جهت کمک در نظافت و کارهای منزل دارید می‌توانید با پشتیبانان شرکت نظافت منزل شرق تهران آچارتمان تماس بگیرید.

 

برای استخدام نیروی نظافتی با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

 

— تمیز کردن پشت قابلمه تفلون رنگی 

یکی از راهکارهای نوین تمیز کردن پشت قابلمه تفلون رنگی استفاده از آب جوش می باشد، همان طور که می دانید، اغلب این لکه ها و کثیفی ها در اثر برخورد مستقیم با حرارت ایجاد می شوند و یکی از راهکارهای عملی و قطعی جهت رفع این نوع از کثیفی ها بهره گیری از آب جوش می باشد، در این روش شما برای رفع ۱۰۰ درصدی لکه ها باید مطابق با دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • ابتدا قابلمه کاملا سرد شده خود را در یک ظرف با اندازه متوسط قرار دهید و سپس آب را در داخل کتری به جوش بیاورید.
  • پس از به جوش آمدن کتری آب را به ظرف حاوی قابلمه های کثیف انتقال دهید.
  • سپس به مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید، تا آب جوش به عمق کثیفی و لکه ها نفوذ کند.
  • در انتها شما به کمک یک فرچه باید کثیفی ها را از بین ببرید البته توجه داشته باشید، که این روش از تمیز کردن قابلمه ها به صورت چند مرحله ای انجام می گیرد و برای نتیجه گیری بیشتر و بهتر این روش باید چندین بار تکرار شود‌.

این روش از تمیز کردن قابلمه ها همیشه همراه با نتایج قطعی بوده و حتی برای جلوگیری از ایجاد هرگونه لکه و کثیفی می توانید به صورت دوره ای هر یک ماه این روش را تکرار کنید، قطعا در این صورت احتمال ایجاد لکه های سرسخت کاهش پیدا می کند.

 

 — تمیز کردن پشت قابلمه استیل با جوش شیرین و سرکه

 

تميز كردن پشت قابلمه

 

یکی دیگر از شیوه های موثر که تاکنون توانسته بهترین عملکرد را از خود در زمینه تمیزکاری منزل از جمله تمیز کردن فر برقی، تمیز کردن اتو و تمیز کردن پشت قابلمه استیل نشان دهد، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می باشد این ترکیب حاوی گروه خاصی از اسیدها و بازها می باشد که به راحتی در اثر برخورد با هرگونه لکه ای ترکیبات آن فعال شده و در اولین و سریع ترین اقدام شما نتایج شگفت انگیزی دریافت خواهید کرد. این محلول یک روش رسوب زدایی اسپرسو ساز نیز می باشد. برای این کار بهتر است ابتدا قابلمه خود را به مدت ۲ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بافت چربی و کثیفی ها کمی سست شود و راحت تر بتوانید آن را تمیز کنید.

در گام بعدی در یک ظرف ۳ قاشق جوش شیرین و ۴ قاشق سرکه طبیعی ریخته و مقداری آب جهت رقیق سازی به آن اضافه کنید و به کمک یک مسواک تمیز که آغشته به ترکیب است، قسمت های کثیف و لکه شده پشت قابلمه را تمیز کنید.

سپس در گام بعدی پس از تمیز کردن به کمک این ترکیب با آب ولرم و مایع ظرفشویی فرآیند تمیز کردن را ادامه دهید در انتها مشاهده خواهید کرد که پشت قابلمه شما مثل روز اول درخشان و تمیز خواهد شد.

استفاده از این ترکیب برای تمامی قابلمه ها مجاز است و هیچ گونه مشکلی برای قابلمه شما ایجاد نخواهد کرد. سرکه به دلیل خاصیت لکه بری که دارد در از بین بردن لکه لاک نیز بسیار موثر است روش اصولی این کار در مقاله روش پاک کردن لاک روی فرش گفته شده است.

 

— جوش شیرین و آب اکسیژنه

کثیفی پشت قابلمه ها همیشه باعث آزردگی خاطر می شود چون ظاهر نامتعارف پشت قابلمه جلوه بسیاری بدی دارد ترکیب های مختلف و خانگی وجود دارد که شما به کمک آن ها می توانید لکه ها و کثیفی های پشت قابلمه را برای همیشه از بین ببرید، جوش شیرین و آب اکسیژنه حاوی ترکیبات فعالی هستند که به راحتی می توانند هر نوع لکه ای را بدون کوچک ترین مشکلی از بین ببرد. از این ترکیب برای از بین بردن لکه زردی ناشی از سوختگی نیز استفاده می شود که در مقاله تعمیر فرش سوخته در منزل بیشتر به این عنوان پرداخته ایم.

  • برای شروع این کار باید مقداری جوش شیرین و آب اکسیژنه را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • امکان بروز حساسیت پوستی در اثر برخورد با این ترکیب وجود دارد، پس موقع انجام این کار حتما از دستکش استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی در ظرف حاوی جوش شیرین و آب اکسیژنه قابلمه خود را قرار دهید و اجازه دهید، قابلمه شما در داخل این ترکیب حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند، البته مدت زمان قرارگیری قابلمه کثیف شما بر اساس لکه هایی که روی آن قرار دارد، می تواند کمتر یا بیشتر شود.
  • سپس در گام بعدی به کمک آب ولرم و اسکاج الباقی لکه ها و کثیفی های پشت قابلمه را تمیز کنید، قطعا در انتها نتیجه آنی را مشاهده خواهید کرد.

 

لکه ها برهای قوی

 

تميز كردن پشت قابلمه استیل

 

در حال حاضر با یک بررسی ساده می توانید متوجه شوید که لکه برهای قوی در بازار وجود دارد که توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید شده اند و شما به کمک آن ها می توانید پشت قابلمه خود را تمیز کنید، فرمولاسیون و ترکیبات این لکه برها کاملا متفاوت و منحصر به فرد می باشد و برخی از این محصولات می توانند هر نوع لکه ای را در کمتر از چند دقیقه از بین ببرند، از لکه برهای قوی جهت تمیز کردن پشت قابلمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن پشت قابلمه به کمک این قرص باید در یک ظرف آب جوش ریخته و سپس قرص را به آن اضافه کنید تا در داخل آن حل شود، سپس در ادامه قابلمه کثیف خود را در داخل ظرف قرار دهید.

  • پودر ماشین لباسشویی

این پودرهای مخصوص قدرت لکه بری بسیار بالایی داشته و مطابق با فرمولاسیون خاص خود می توانند در عمق هر نوع لکه و کثیفی نفوذ کنند و همچنین هیچ گونه آسیبی به قابلمه شما وارد نمی شود.

  • استفاده از اسپری های لکه بر باکیفیت

این اسپری ها قدرت نفوذ در هر نوع لکه قدیمی و حتی جدیدی را داشته و به راحتی می توانند قابلمه شما را مثل روز اول تمیز کرده و حتی استفاده مداوم از این اسپری ها جهت افزایش طول عمر قابلمه ها شدیدا توصیه می شود.

  • آب لیمو و فویل

 

تمیز کردن قابلمه استیل

 

اگر سوال اساسی چگونه پشت قابلمه را تمیز کنیم؟ در ذهن شما ایجاد شده است و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای قصد از بین بردن این لکه ها را دارید کافی است فقط با در دست داشتن مقداری آب لیمو و فویل دست به کار شوید. جهت شروع کار آبلیمو را در یک ظرف بریزید که بتوانید به کمک آن به صورت مستقیم روی لکه ها آب لیمو را اسپری کنید در مرحله بعدی پس از اسپری کردن این اسید طبیعی و خانگی روی لکه ها به کمک فویل اقدام به قرنطینه کردن اسید در یک محیط تاریک و بدون اکسیژن کنید. در این حالت ترکیبات موجود در آب لیمو بیشتر فعال شده و لکه بری آب لیمو افزایش می یابد حال اجازه دهید قابلمه شما حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در این حالت باقی بماند.

در انتها به کمک یک فویل تمیز و آب ولرم اقدام به تمیز کردن مابقی لکه های کنید توجه داشته باشید که تکرار این روش ضامن درخشندگی بیشتر ظروف شما تحت هر شرایطی خواهد بود و در صورت بیشتر بودن لکه ها و کثیفی ها می توانید مقداری نمک نیز به آب لیمو اضافه کنید.

  • سس کچاپ

همان طور که می دانید سس کچاپ قدرت لکه بری بسیار بالایی داشته و همچنین مولکول های چربی و هرگونه لکه قدیمی را به راحتی می تواند از بین ببرد، همچنین سس کچاپ ضامن درخشندگی بیشتر پشت هر نوع قابلمه ای می باشد و ترکیبات این سس به گونه ای است که شما پس از تمیز کردن پشت قابلمه به کمک آن یک لایه محافظتی پشت قابلمه ایجاد می شود که تا مدت ها از نفوذ دوباره لکه ها روی سطح قابلمه جلوگیری می کند.

برای تمیز کردن پشت قابلمه به کمک این سس شما باید ابتدا سطح پشت قابلمه را به کمک یک روغن طبیعی مثل زیتون چرب کنید تا بافت لکه ها و کثیفی ها کمی تضعیف شود در مرحله بعدی پس از سپری شدن ۱۰ دقیقه سس کچاپ را به تمامی قسمت های پشت قابلمه آغشته کنید. در این روش استفاده هر چه بیشتر از سس کچاپ ضامن پاکیزگی بیشتر می باشد و در مرحله بعد باید بعد از ۲۰ دقیقه به کمک آب ولرم تمیز کردن پشت قابلمه دوباره ادامه دهید و استفاده از یک دستمال نم دار و یا فرچه با سایز متوسط جهت تمیزی تکمیلی و ۱۰۰ درصدی بیشتر توصیه می شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد دوباره این نوع از لکه ها و کثیفی ها در پشت قابلمه حتما هر یک ماه یکبار تمامی قابلمه های خود را مطابق با این روش تمیز کنید.

قطعا به کار گیری این روش ها قبل از به وجود آمدن هرگونه لک و کثیفی نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت و شانس کثیف شدن پشت قابلمه شما کاهش می یابد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید