مراحل تمیز کرد مبل

روش تميز كردن مبل در خانه ( تميز كردن مبل با بخارشوی + جوش شیرین + سرکه )

در سال های اخیر با افزايش استفاده از مبلمان در تمامی منازل با دکوراسیون های مختلف، ترجیحا دغدغه رفع آلودگی و لکه هایی که به مرور زمان روی پارچه مبلمان ایجاد می شود، برای خانوارها مهم جلوه می کند و درصدد پیدایش راهکاری برای شستشو و رفع لکه های مبلمان به کمترین هزینه می باشند.

عموما بسیاری از مبلمان دارای پارچه هایی می باشند که در تنوع بافتی و رنگی به تولید رسیده اند که خوشبختانه یا متاسفانه راهکار رفع آلودگی برای تمامی آنها با یک روش انجام پذیر نمی شود.

به گونه ای که باید طبق نوع پارچه ای که به عنوان روکش برای مبلمان استفاده شده است، راهکار شستشوی آن را فراگرفته و مطابق با روش های اعمال شده در پی لکه گیری و شستشو برآمد.

در ادامه مطلب راه هایی برای تمیز کردن مبل در منزل، بیان خواهد شد که با کمترین هزینه و سریع ترین زمان برای رفع آلودگی، شگفتی بالایی را برای شما به وجود خواهد آورد.

 

روش های تميز كردن مبل در منزل

با استفاده از مواد طبیعی و شیمیایی مختلفی می توانید شست و شوی مبلمان تان را در خانه انجام دهید برای انجام این کار می توانید از نیروهای متخصص استفاده برای استخدام نیروی خدمتکار منزل خانم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

برای اسخدام خدمتکار منزل خانم با پشتیبانان ما در آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

> تميز كردن مبل با جوش شيرين و سرکه

 

جوش شیرین یکی از محصولاتی است که با توجه به قدرت پاک کنندگی و لکه بری که دارد برای شستشوی خانگی بسیاری از ظروف و البسه و حتی از بین بردن لکه آب روی سینک ظرفشویی استفاده می شود.بنابراین برای شستشوی مبل به دو روش از این محصول می توان استفاده کرد.

 

روش اول از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین :

روش اول تمیز کردن مبل با جوش شیرین روش پودری می باشد که می توان آن را به صورت خشک و پودری در تمامی قسمت های پارچه ای مبل پخش کرد و بعد از گذشت چندین ساعت، پودر موردنظر را از روی مبل با استفاده از جاروبرقی تمیز نمود. این روش صرفا برای از بین بردن چربی های مازادی و لکه هایی است که به طور کامل یا مقطعی بدین صورت پاک می شود.

 

 

روش دوم تميز كردن مبل با جوش شيرين :

روش بعدی استفاده از محلول جوش شیرین می باشد، لذا برای این کار باید به دو لیتر آب، یک پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه سرکه سفید اضافه کرده و در صورت ترکیب کامل، با یک عدد اسفنج معمولی، به روی قسمت های لکه دار پارچه مبلمان اعمال کرد، در این صورت لکه برداری خیلی سریع تر اتفاق می افتد. این روش برای از بین بردن لکه چای روی فرش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

> نحوه تميز كردن مبل با بخارشو

 

استفاده از بخارشو در تمیز کردن مبلمان

 

برای این کار نیاز به یک بخارشوی برقی می باشد که طبعا از مواد شوینده مناسب شستشوی فرش و یا مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین جهت پر کردن مخزن این دستگاه استفاده می شود.

لذا افراد می توانند با درجه پایین از کاربرد بخارشوی در تمیز کردن مبلمان استفاده نمایند و شستشوی لازم را برای پارچه روکشی مبل انجام داد که هم ایجاد رطوبت را برای پارچه به مقدار کم اعمال می کند و هم موجب رفع آلودگی های موجود در پارچه مبلمان می شود.

 

> روش تميز كردن مبل در خانه با استفاده از شامپو فرش

این روش از ساده ترین روش های شستشوی مبل می باشد که طبعا افراد با تهیه شامپو فرشی مناسب می توانند در شستشوی محصول در خانه اقدام نموده و با بهره گیری از مقداری آب و استفاده از اسفنج، کف حاصل از ترکیب شامپو و آب را روی بدنه مبلمان بکشند. استفاده از شامپو فرش حتی برای رفع سوختگی فرش با زغال نیز کاربرد دارد.

در این روش باید دقت زیادی برای استفاده از میزان معين شامپو فرش صورت بگیرد که صرفا روی بسته بندی تمامی شوینده های فرش، میزان مناسب این محصول قید گشته تا راهنمای خوبی برای مصرف کنندگان صورت بگیرد.

لازم به ذکر است با یک دستمال نمدار، عمل کف گیری انجام گیرد تا هیچگونه کفی روی پارچه مبلمان باقی نمانده و تنها به گذشت زمان برای خشک‌‌ شدن نیاز باشد.

خونه تکونی عید از کی شروع کنیم؟ در مقالات دیگر در مورد خانه تکانی و ترفندهای به خصوص آن توضیح داده ایم.

 

> تمیز کردن مبل با استفاده از دستگاه های شوینده خانگی

این روش از آخرین روش هایی است که در سریع ترین حالت ممکن برای شستشو و رفع لکه مبلمان استفاده شده و تنها تفاوتی که با سایر روش های یادشده دارد، هزینه بالایی انجام این عمل است، لذا افراد می توانند با بهره گیری از مراکز شستشوی اصولی این محصول، از دستگاه های تمام اتوماتیک این مراکز در داخل منزل استفاده کرده و شستشو را در کوتاه ترین زمان و بسیار دقیق انجام دهند.

این دستگاه ها می توانند بعد از شستشو، کامل عمل کف گیری را انجام داده و رطوبت حاصل از این کار را با انجام مکش بالا به انجام برساند لذا مراحل خشک شدن با سرعت بسیار بالایی در این روش به انجام می رسد که قابل تامل می باشد.

 

 

شوینده مناسب برای تمیز کردن مبل

بسیاری از شوینده هایی که در داخل بازار وجود دارند، از نظیر قدرت پاک کنندگی قوی و متوسط بوده و می تواند با مزیت ترکیبی از جمله پاک کنندگی، لکه بری و غیره در شستشوی اصولی مبلمان پارچه ای مناسب باشند.

عموما شوینده های نانو که برای استفاده در مراحل مزبور به تولید رسیده اند در نوع لکه بر و شوینده می باشند بدین گونه که نوع لکه بر آنها، طرز استفاده جداگانه ای داشته و فقط باید روی لکه های موجود در سطح پارچه مبل اعمال شده و با دستمال نم دار پاک گردد.

شوینده شامپوی نانو، می تواند روی تمامی قسمت های مبلمان اعمال شده و با استفاده از اسفنج با همچنین دستگاه های اتوماتیک شستشوی مبل، عمل رفع آلودگی را به طور کامل انجام دهد.

شامپوهای مبل شوی معمولی نیز در برندهای مختلف در سطح بازار ارائه شده اند که طبعا می تواند مانند شامپوی نانو مورد استفاده قرار گرفته اما با قدرت کمتری از آن، آلودگی های سطحی را پاک نماید.

شوینده ساده و ارزان که در بیشتر منازل یافت شده و در دسترس قرار دارد، جوش شیرین و سرکه سفید می باشد که در ترکیب با یکدیگر می تواند یک شوینده با قدرت لکه بری متعادل را برای این کار به وجود بیاورد.

شما می توانید از تمامی شوینده های تخصصی برای این کار استفاده کنید اما دقت درباره طرز مصرف در نوع خانگی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند کیفیت مبلمان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو کف های حاصله از شوینده های صنعتی، بیشتر از شوینده های دیگر می باشد تا برای عمل شستشوی بتوان از کف های محصول موردنظر استفاده کرد تا نتیجه حاصله به دست آید.

 

مراحل تمیز کردن مبل در خانه

عموما با افزایش هزینه هایی که برای شستشوی تخصصی توسط مراکز خدماتی اعمال گشته است، بسیاری از افراد سعی دارند که ار راهکارهای آسان و کم هزینه برای این کار استفاده کرده و تمیز کردن مبل در منزل را به صورت انفرادی یا با کمک افراد خانواده با موفقیت به انجام برسانند.

این امر دارای مراحلی است که اگر به طور تک به تک و با تکیه بر رعایت نکات خاص صورت بگیرد، قطعا تمیزی به میزان بالایی انجام خواهد شد، لذا مراحل خاص قبل از شستشوی مبل به شرح زیر می باشد:

 

– جارو کردن

 

جارو کشیدن برای تمیز کردن مبل

 

این عامل باید قبل از هرگونه اعمال رطوبت برای پارچه مبلمان باید انجام بگیرد که صرفا توسط جاروبرقی یا جاروشارژی به واسطه سری های پرزدار و لوله ای صورت می گیرد. بدیت ترتیب اولین مرحله برای تمیز کردن مبل درست مانند تمیز کردن فرش آن است که تمامی قسمت پارچه ای مبلمان به طور کامل باید جاروکشی و غبار روبی گردد.

– دستمال کشی

 

دستمال کشی و لکه زدایی مبل

 

این امر هنگامی مهم می باشد که مبلمان مورد نظر از قسمت چوبی در پایه، دسته و تاج برخوردار بوده باشد که باید با یک دستمال نم دار، غبار روبی صورت بگیرد.

 

 

– لکه زدایی

در این مرحله روی پارچه های مبلمان لکه هایی از قبیل خون، چای و چربی وجود دارد که باید با بهره گیری از مواد شوینده نانو و یا حتی مخلوط سرکه و جوش شیرین، لکه زدایی مورد نظر به طور کامل انجام شود. روش از بین بردن لکه خون روی لباس را نیز در مقاله ی دیگری توضیح داده ایم که می توانید از آن استفاده نمایید.

 

برای دریافت انواع خدمات پرستاری در منزل با پشتیبانان ما تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید