بازی با کودک

ایده بازی با کودک در خانه ( هیجان انگیزترین بازی بچه ها در خانه )

بازی با کودکان در خانه راهی برای دور کردن آنها از مشغول شدن به گوشی موبایل یا گذران زمان در جلوی تلویزیون است. والدین دوست ندارند فرزندانشان بیشتر وقت خود را در خانه جلوی تلویزیون و بازی با تلفن بگذرانند. برای دستیابی به این مهم داشتن ایده های خوب مورد نیاز است. هر گروه سنی از کودکان علایق متفاوتی در مورد بازی در منزل دارد. با این حال، همچنان می‌توانید ایده‌هایی را که در زیر فهرست می‌کنیم، به گونه‌ای تغییر دهید که فرزندتان به آنها علاقمند شود.

ایده بازی برای کودکان در خانه

1- یک تمرین ورزشی خانگی انجام دهید

 

بازی بچه ها در خانه

> فوتبال خانگی هیجان انگیزترین بازی بچه ها در خانه :

تقسیم به 2 تیم شوید. با فاصله از یکدیگر بنشینید. این بازی با یک توپ انجام می شود. در حالی که همه در حالت نشسته هستند، یک بازیکن سعی می کند یک توپ پلاستیکی سبک را با پای خود شوت کرده و آن را به سر بازیکن حریف هدایت کند. فردی که توپ را لمس می کند و آن را بدون استفاده از دست هدایت می کند، یک امتیاز می گیرد. همچنین می توانید برای محافظت از سر، توپ را با پای خود نیز شوت کنید. این بازی اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما یک ایده بازی با کودک در خانه بسیار سرگرم کننده و عرق آور است که نیاز به شرطی سازی شدید دارد. البته پیش از آغاز بازی مطمئن شوید که گلدان گل یا اشیاء قیمتی شکستنی در زمین بازی وجود ندارد.

> بسکتبال خانگی :

یکی از بازی هایی که می تواند کودکتان همراه با پرستار کودک در منزل تهران یا حتی خودتان انجام دهد بسکتبال خانگی است. از یک سبد لباسشویی به عنوان حلقه بسکتبال استفاده کنید. می توانید با پرتاب توپ های ساخته شده از کاغذ یا اسباب بازی های کوچک درون آن بسکتبال بازی کنید. این ایده بازی با بچه ها در خانه برای بهبود هماهنگی دست و چشم بسیار ایده آل است.

اگر برای نگهداری از فرزند دلبندتان نیاز به یک پرستار کودک دارید از خدمات مربی کودک در منزل آچارتمان استفاده کنید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

> والیبال خانگی :

اجازه دهید هر یک از اعضای خانواده در فواصل مشخصی بر روی یک صندلی بنشینند. بازی والیبال خانگی را با یک توپ پلاستیکی سبک انجام دهید. برای این کار توپ را به آسانی به سمت یکدیگر پرتاب کنید و نگه دارید.این بازی به دلیل تخلیه‌ی انرژی کودکان بسیار در تنظیم ساعت خواب نوزاد آنها تاثیر گذار است.

 

2- سایه بازی کنید

سایه بازی یک ایده بازی با کودکان در خانه است. این بازی بعد از تاریکی هوا بهتر عمل می کند. چراغ های خانه را خاموش کنید و یک چراغ قوه را دست گرفته و آن را روشن کنید. نور چراغ قوه را روی اسباب‌بازی‌ها، مجسمه ها و حیوانات کودکتان نگه دارید تا سایه‌های آن‌ها روی دیوار منعکس شود. آنها از این موضوع بسیار تعجب می کنند.

 

3- از کودک خود در آشپزخانه کمک بگیرید

یک ایده برای سرگرمی در خانه آشپزی است. وقتی برای تهیه غذا وارد آشپزخانه می شوید، از فرزندانتان کمک بخواهید. این کمک هم آنها را خوشحال می کند و هم به آنها کمک می کند احساس کنند که مسئولیتی را بر عهده می گیرند. می توانید انجام کارهای ساده در آشپزخانه را از آنها بخواهید. از آنجایی که آنها نمی توانند به سینک ظرفشویی برسند، اما می توانند یک سبد برای شستن میوه ها و سبزیجات بیاورند.

آنها می توانند وسایل سبک و کوچکی را از درون یخچال برای شما بیاورند، میوه هایی مانند موز را بدون استفاده از چاقو برای شما آماده کنند و یا مخلوط های پوست کنده و خرد شده مانند سالاد را در یک بشقاب جمع نمایند. حتی تماشای درست کردن کیک توسط والدین نیز می تواند برای بچه ها سرگرم کننده باشد.

 

4- ایده جذاب بازی بچه ها در خانه، حباب

انواع بازی با بچه ها در خانه

مقداری ماده شوینده به ظرف آب اضافه کنید، و آن را مخلوط نمایید. به کمک این مخلوط حباب هایی را که از دوران کودکی با آنها آشنا هستید، درست کنید. برای ساختن حباب ها در خانه به ابزاری مانند چوب دارای سوراخ نیاز دارید که از طریق آن بتوانید آن را بیرون بیاورید.

از چوب بستنی گرفته تا قاشق و چنگال سوراخ دار، تا سوراخی که در یک تکه مقوا ایجاد کرده اید، می توانید برای ساختن حباب استفاده کنید. این حباب ها می توانند مدت زمان زیادی را با بالا رفتن از بالکن یا پنجره و پرواز در هوا سپری کنند. ایجاد و تماشا کردن آنها برای کودکان جالب و بسیار لذت بخش است.

 

5- به همراه کودک نقاشی کنید

برای بازی با کودک در خانه به گزینه های سخت و غیر قابل دسترس فکر نکنید. نقاشی فعالیت ساده و آسانی است که قدرت تخیل را توسعه می دهد و تقریباً همه کودکان عاشق نقاشی هستند. موضوع تصویر را هم می توانید خود انتخاب کنید و هم می توانید این انتخاب را به او بسپارید. سعی کنید عناوین گسترده ای مانند تصویر خانه، تصویر باغ و … را ارائه دهید. بهتر است برای تشویق کودک، جایزه کوچکی را هم با مشاهده پیشرفت او در نقاشی در نظر بگیرید. همچنین نقاشی روشی بسیار موثر برای ابراز احساسات کودکان است.

 

6- بازی در خانه برای کودکان همراه با تخلیه انرژی، بازی شکار گنج!

یک اسباب بازی را در گوشه ای از خانه پنهان کنید. یک نقشه گنج برای یافتن آن تهیه کنید. با فلش ها و تصاویر، مکان چیزی را که پنهان کرده اید روی نقشه علامت بزنید. دنبال کردن پروسه یافتن گنج و رسیدن به هدف برای کودک بسیار جذاب و هیجان انگیز است. می توانید از این ایده بازی در خانه برای کودکان به سمت آموزش مهارت های مختلف مانند مسواک زدن بچه ها نیز استفاده کنید.

 

7- پریدن روی تشک

اگر مادر هستید یا مادر یار در مورد یافتن ایده بازی با کودک در خانه در نظر داشته باشید که بچه ها دوست دارند به خودشان فشار بیاورند. گسترش مرزها نیز مهارت های آنها را بهبود می بخشد. مسیرهای چالش برانگیز فیزیکی را در اطراف خانه ایجاد کنید و فعالیتی را پیدا کنید که از آنها لذت می‌برند؛ مانند پریدن روی بالش‌هایی که از هم فاصله دارند، یا انجام تعداد معینی دراز و نشست و … .

 

8- از بچه ها در انجام کارهای خانه کمک گرفته و به آنها امتیاز بدهید

یک سیستم امتیازدهی برای کارهای کوچک و قابل انجام در خانه بسازید. کارهای کوچکی وجود دارد که افراد در همه سنین می توانند در خانه انجام دهند. جمع آوری اسباب بازی ها، چیدن تخت خواب، بردن لیوان خالی اتاق نشیمن به آشپزخانه، درست کردن بالش روی مبل، آوردن ریموت تا تمیز کردن فرش و مبل یا کارهای جذاب دیگر مانند خالی کردن ماشین ظرفشویی و آبیاری گلها را به کودکان خود در سنین مختلف بسپارید.

امتیازی که برای انجام هر یک از موارد تمیزکاری خانه در نظر می گیرید می تواند خود به یک چالش تبدیل شود. به عنوان مثال تماشای یک فیلم بعد از شام با خانواده امتیازی است که برای انجام کاری مشخص می توانید در نظر بگیرید.

 

9- اجرای نمایش عروسکی با استفاده از جوراب

یکی از بازی هایی که کودکتان همراه با پرستار در خانه خود می تواند انجام دهد نمایش عروسکی می باشد کافی است از طریق ویدیوهایی که در شبکه های اجتماعی و اینترنت پیدا می کنید نشان دهید که تئاتر جوراب چیست، فرزندتان بلند می شود و سعی می کند خودش این کار را انجام دهد. شما هم می توانید او را در این زمینه تشویق کنید.

از کودک بخواهید که جوراب ها مشخص و نامگذاری کند و داستانی بسازد. سپس به او کمک کنید تا این تئاتر عروسکی را در اتاقش تمرین کند و آن را برای نمایش بزرگ بعد از شام آماده نماید. ساختن داستان ها و شخصیت ها قوه تخیل کودکان را رشد می دهد و به آنها کمک می کند تا احساسات خود را بیان کنند.

10- ماکت بسازید

برای انجام بازی بچه ها در خانه نیازی نیست به بازار رفته و ابزار بازی خریداری کنید. یکی از ایده های بازی با کودک در خانه ساخت یک ماکت ساده می باشد. ابتدا با ارائه یک ایده شروع کنید، اما اجازه دهید که بیشتر کارها را کودک تان انجام دهد. ماکت یک باغ وحش، سوپرمارکت یا مدرسه، ایده های جالبی هستند. مقداری کاغذ، یک جعبه کفش قدیمی، مداد رنگی و یک خودکار نمدی برای طراحی و اجرای کار کافی است.

اگر کودک به اندازه کافی بزرگ است که مواد لازم برای ماکت را بسازد، بگذارید خودش این کار را انجام دهد. اما اگر سن و توانایی های او این اجازه را به کودک نمی دهد، در حالی که شما قطعات ماکت را طراحی کرده و برش می زنید، از کودک بخواهید نقاشی بکشد. البته مراحل کار را به او نشان دهید و او را برای ساخت ماکت در آینده آماده کنید.

11- توپ داغ

یک آهنگ بگذارید و بچه ها را دور یک دایره بنشانید و به دست یکی از بچه ها یک توپ بدهید و از کودکان بخواهید هر زمان که توپ را با یکدیگر دست به دست کنند و توپ با قطع شدن آهنگ دست هر کسی بماند باید از دور مسابقات خارج شود.

 

حتما بخوانید: 

 

12 – مجسمه بازی

اگر این بازی را با کودکتان شروع کنید به شما قول خواهم داد که دست از انجام دادن آن بر نخواهد داشت! یک آهنگ بگذارید و از کودکان بخواهید با شروع آهنگ برقصند یا اداهای جالب از خودشان در بیاورند و آهنگ را در یک لحظه قطع کنید و از آنها بخواهید در همان حرکاتی که بودند باقی بمانند اگر حتی کسی یک پا یا دست خود را بالا نگه داشته بود نیز باید در همان حالت بماند. و به جذاب ترین حالت ها یا برنده ها خوراکی بدهید.

 

13- بازی حدس بزن چیه؟

یکی از بازی‌های هیجان انگیز و جذاب برای بچه‌ها می‌تواند استفاده از حس لامسه می‌باشد. برای این کار یک جعبه مقوایی را بردارید در یک سمت آن سوراخی ایجاد کنید که قابلیت عبور دست را داشته باشد. یک سمت آن را ببرید تا چیزی که داخل جعبه می‌گذارید قابل دیدن باشید. چشمان کودک خود را ببنید و از او بخواهید با یک دست محتوایی که در جعبه گذاشتید را لمس کنید و حدس بزند چه چیزی در داخل جعبه است.

 

 

 

برای استخدام همراه بیمار در تهران با کارشناسان ما در تماس باشید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید