مادریار

مادریار کیست و چه مهارت هایی دارد؟ ( تفاوت مادریار و کودک یار در چیست؟ )

انجام کارهای خانه و رسیدگی به کودکان سختی‌های خاص خود را دارد که بسیاری از مادران زمان کافی برای رسیدگی به امور را ندارند. در چنین شرایطی بهترین کاری که می‌توان انجام داد، کمک گرفتن از مادریار است. به طور کلی مادر- یار به کسی گفته می شود که در انجام امور خانه و مراقبت از فرزندان استخدام می شود. برای اینکه بدانید مادریار چیست و چه وظایفی برعهده دارد، حتما این مطلب مهم را تا انتها مطالعه کنید.

معنای مادریار کیست؟

کودکان همواره نیازهای مختلفی دارند که باید تامین آن‌ها به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. این در حالی است که در زندگی امروزی بسیاری از مادران به محیط‌ کاری می روند و وقت زیادی برای سرگرمی کودکان در خانه و مراقبت از آنها خود ندارند. از طرفی اگر توجه کافی به کودک صورت نگیرد مسلما با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شود. در چنین شرایطی است که مفهوم مادریار معنا پیدا می کند. در واقع شما این فرصت را خواهید داشت که با استخدام مادریار بخش مهمی از مسئولیت ها را به او بسپارید. مادر بودن به طور قطع سختی های زیادی دارد که حضور یک فرد دیگر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مفهوم مادریار کودک به تازگی در ایران نیز جا افتاده است و بسیاری از مادران دوست دارند که از این شیوه استفاده کنند. چنانچه احساس می کنید که انجام مسئولیت های مختلف فشار زیادی را به شما وارد کرده است، می توانید که به فکر استخدام یک نفر برای این عنوان شغلی باشید. این حرفه در انگلیسی با نام mother helper‌ شناخته می‌شود که افراد زیادی از این شیوه عالی به سود خود استفاده می‌کنند. بدون شک مادر بودن یکی از سخت ترین مسئولیت ها در جهان است.

از همین رو تامین نیاز کودکان در دنیایی که پدر و مادر سر کار هستند مشکل خواهد بود. اگر دوست دارید که در فضای کار نیز خیالتان از هر جهت راحت باشد، استخدام پرستار در منزل یک راهکار عالی برای شما خواهد بود.

وظایف مادریار چیست؟

وظایف مادریار

امروزه بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که وظایف مادریار چیست و چگونه آن ها را انجام می دهد. به طور کلی این شغل دایره وظایف بسیار گسترده ای دارد که هر کدام از آن ها باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. به طور مثال غذا دادن به کودک جزو این وظایف محسوب می شود. همانطور که می دانید بچه ها علاقه زیادی به بازی کردن دارند و باید به خوبی سرگرم شوند. به همین علت فردی که برای این کار انتخاب می شود باید روش های ایجاد سرگرمی برای کودک را نیز به خوبی بدانید.

همچنین هنر آرام کردن کودکان در هنگام گریه کردن یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. یک مادریار کودک برای کودک کتاب می‌خواند، طریقه مسواک زدن بچه ها را به آنها آموزش می دهد و یک الگوی رفتاری مناسب برای او خواهد بود. همچنین انجام برخی از کارهای خانه همچون شستن ظروف نیز در این دسته قرار می گیرد. ناگفته نماند که شرح وظایف این شغل با توجه به توافق طرفین نیز مشخص خواهد شد. به طور قطع اگر فرد بخواهد خدمات بیشتری را از طرف او دریافت کند مثلا فعالیت هایی مانند خدمتکار منزل، باید هزینه بیشتری را از بابت آن پرداخت نماید.

از همین رو به شما توصیه می کنیم که در این مورد توافقات لازم را انجام دهید. معمولا یک فردی که این شغل را می پذیرد در تمیز کردن داخل خانه نیز فعال است و اوضاع را به درستی کنترل می کند. همه این موارد اهمیت بالای وظایف مادریار را اثبات می کند. به همین علت این شغل از ارزش بالایی برخوردار است زیرا به صورت مستقیم بر روی تربیت کودکان اثر می گذارد.

مادر یار چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

حال که می دانید مادریار چیست و چه مفهومی دارد، باید با مهارت های لازم برای این کار نیز آشنا شوید. انتخاب مادریار کودک کار حساسی است زیرا شما کودک و عزیز دل خود را به او خواهید سپرد. اولین مهارت مهمی که او باید داشته باشد ارتباط گیری درست با کودکان است. بچه ها دنیای خاص خود را دارند و او به عنوان یک پرستار کودک باید قادر به درک آن ها باشد. همچنین انجام مراقبت های اولیه همچون پخت غذا و دادن غذا به کودک باید به صورت اصولی انجام شود.

داشتن گواهی معتبر و سابقه کار مناسب نیز در این مورد بسیار مهم است. کسی که قبلا هم از کودکان زیادی به خوبی مراقبت کرده است، مسلما می تواند مراقبت خوبی برای فرزند شما نیز باشد. همچنین این فرد باید بسیار مسئولیت پذیر باشد تا بتواند وظایف خود را به درستی به اتمام برساند. یکی دیگر از مهارت‌ های مهم داشتن نظم و زمان سنجی است. کارهای بچه همواره باید به صورت زمانبندی شده و حرفه ای انجام دهد.

به غیر از همه این مواردی که گفته شد، کسی در این شغل موفق است که عاشق بچه‌ها باشد. کسی که از ته قلب خود بچه ها را دوست داشته باشد مسلما در پرستاری از آن ها نیز به بهترین شکل ممکن عمل خواهد کرد. داشتن آرامش و صبر در برخورد با کودکان یک پیش نیاز بسیار مهم است که شما باید خود را برای آن آماده کنید.

اهمیت مهارت کمک های اولیه برای مادر یار

نگهداری از نوزاد تازه متولد شده کار بسیار سخت و حساسی است و از طرفی کودکان به دلیل این که بسیاری از موارد خوب و بد را نمی دانند، همواره در معرض خطر هستند. به همین علت ممکن است که در طول روز به دلایل مختلف به خود آسیب بزنند. یک مادریار کودک باید بتواند که در چنین شرایطی کمک های اولیه را به کودک برساند. به همین علت شما باید کسی را استخدام کنید که مهارت کمک های اولیه را دارد. خوشبختانه افراد زیادی هستند که مدارک گذراندن دوره را نیز دریافت کرده‌ اند. به همین جهت حتما از این جهت نیز اطمینان حاصل کنید تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوانید خطر را رفع نمایید.

فرق مادریار و کودک یار چیست؟

مادریار کیست

با توجه به توضیحاتی که تا به حال داده شد، بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که تفاوت کودک یار و مادریار چیست. اصلی ترین تفاوت بین این دو مورد در وظایف آن ها خلاصه می شود. واقعیت امر این است که مادریار دایره وظایف وسیع‌تری را شامل می‌شود. در واقع مادریار کسی است که خودش مادر شدن را تجربه کرده است و مراقبت از کودک را با تمام جزئیات انجام می‌دهد. بخش زیادی از کارهای خانه مانند نظافت و پخت غذا نیز توسط این فرد انجام می‌شود.

معمولا مادریاران از بچه های کوچک تا ۳ سال مراقبت می‌کنند. کودک یار به کسی گفته می شود که مدرک کودک یاری دریافت کرده است و معمولا مراقبت از کودکان بالای ۴ سال را انجام می دهد. تعداد بالایی از کودک یاران در مهد کودک ها فعال هستند. یک پرستار کودک در منزل به کارهای مربوط به کودک می پردازد و کارهای خانه در وظایف او قرار نمی‌گیرد. البته وظایف کودک یار نیز حالت ثابت ندارد و با توجه به شرایط کودک متغیر خواهد بود.

به طور قطع اگر کودک شما کوچک است مادریار انتخاب بهتری برای شما خواهد بود زیرا علاوه بر مراقبت از بچه، در تربیت کردن آن نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. البته ممکن است که در سنین بالاتر استخدام کودک یار گزینه بهتری باشد. به طور کلی شما باید شرایط مختلف را بسنجید و سپس بر اساس آن بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

بیشتر بخوانید: تنظیم خواب کودک

چگونه یک مادریار مطمئن پیدا کنیم؟

حال که می دانیم مادریار چیست و چه نقش بزرگی برعهده دارد، باید برای انتخاب آن نیز حساسیت بالایی به خرج داد. فراموش نکنید که پرستار کودک در منزل یکی از سخت ترین کارهای دنیا است. از طرفی شما می خواهید فرزند عزیز خود را به کسی بسپارید تا خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. به همین علت پیدا کردن یک فرد مطمئن و کاربلد از هر چیز دیگری مهم تر است. در حال حاضر شرکت‌ های معتبر مختلفی وجود دارند که خدمات پرستاری از کودک را هم انجام می دهند. در این شرکت ها مادرایاران با سابقه ای حضور دارند که بهترین خدمات ممکن را ارائه می کنند. از همین رو شما می توانید پس از بررسی رزومه آن‌ها نسبت به استخدام مادریار اقدام کنید.

فقط به این نکته دقت داشته باشید که شرکت مربوطه حتما مجوزهای قانونی مربوطه را داشته باشد. همچنین سایر خدمات همچون کودک یاری نیز از طریق این شرکت ها ارائه می شود ک در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید. با توجه به شرایط ویژه ای که برای شما شرح داده شد، حتما سعی خود را بکنید که یک انتخاب عالی داشته باشید. معمولا شرکت ها افراد متعددی را به شما معرفی می کنند که می توان با بررسی شرایط هر کس بهترین انتخاب ممکن را انجام داد.

سخن پایانی

امروزه زندگی‌های کارمندی باعث شده است که بسیاری از والدین وقت کافی برای مراقبت از فرزندان خود را نداشته باشند. به همین علت باید از روش های جایگزین برای تربیت و مراقبت فرزندان استفاده کرد. بر همین اساس استخدام مادریار کودک می تواند یک ایده آل باشد. در این حالت بخش زیادی از مسئولیت های کودک توسط این فرد انجام می شود. در این مطلب متوجه شدیم که مادریار چیست و چه کمکی به ما می‌کند. پس بهتر است که استخدام مادریار را از طریق شرکت های معتبر و به نام پیگیری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید