کاربرد بخارشو چیست؟ ( بررسی کاربردهای بخارشو برای کابینت – فرش – مبل – لباس و.. )

امروزه از انواع بخارشو برای تمیز کردن منزل استفاده می شود که می توان کاربرد ها و قابلیت های مختلفی را برای هر کدام از آن ها مثال زد. در این مقاله قصد داریم تا با کاربرد بخارشو در منزل برای تمیز کردن وسایل مختلف آشنا شویم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

انواع کاربردهای بخارشوی

> استفاده از بخارشوی برای کابینت

برای تمیز کردن انواع کابینت، پارکت و لمینت نیز می توانید از بخار شوی استفاده نمایید به منظور استفاده از بخارشوی برای کابینت ابتدا در آن آب بریزید و اجازه دهید تا به خوبی گرم شود. تا زمانی که بخارشو اماد شود با یک دستمال مرطوب روی کابینت را تمیز کنید تا مواد ریز باقی مانده بر روی کابینت برداشته شود.

سپس با فاصله بخارشوی را بر روی کابینت بگیرید. توجه کنید که نباید برای مدت طولانی بخار شوی در یک قسمت از کابینت باقی بماند. به صورت رفت و برگشت چند مرتبه بخارشوی را بر روی سطح کابینت بکشید و در نهایت با یک دستمال لکه‌ها و کثیفی‌های باقی مانده را پاک کنید.

> کاربرد بخارشوی برای لباس

یکی از کاربردهای بخارشوی استفاده از آن برای اتو کردن لباس ها است که این فرایند را بسیار راحت کرده است. ابتدالباس موردنظر خود را بر روی چوب لباسی قرار دهید و آن را از جایی آویزان کنید سپس بخارشوی را با فاصله مناسب از آن بگیرید خواهید دید که تمامی چروک های لباس برطرف خواهد شد.

 

> کاربرد بخارشوی برای از بین بردن چین و چروک پرده 

یکی از بهترین کاربردهای بخارشو در تمیز کاری منزل احتمالا این مورد می‌باشد! بعد از شستن پرده ها می توانید آن را آویزان کرده و با استفاده از بخارشوی شروع به رفع چین و چروک و مرتب کردن آن نمایید.

 

> کاربرد بخارشو برای دیوار

یکی از مشکلات اصلی افراد برای خانه تکانی، تمیز کردن دیوار ها می باشد به گونه ای که هم راحت و بی دردسر باشد و هم این که باعث آسیب زدن به دیوار نشود؛ در این مورد می توان به کاربرد بخارشو برای تمیز کردن دیوار اشاره کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن می توان تمام قسمت های دیوار را تمیز نمود. مهم ترین مزیتی که در مورد استفاده از بخارشو برای تمیز کردن دیوار ها وجود دارد، بالا بودن سرعت انجام کار و عدم خستگی می باشد.

در این مورد یکسری نکات نیز وجود دارد به طور مثال برای انجام بخارشویی دیوار باید حتما نازل شیشه و همچنین نازل مکنده به دستگاه متصل باشد تا عمل تمیز کردن دیوار به صورت اصولی و درست انجام شود. نازل مکنده ای که به دستگاه متصل می باشد، در پایان کار باعث خشک شدن و تمیز شدن دیوار بدون به جا ماندن هیچ ردی می شود. علاوه بر دیوار از بخارشو برای تمیز کردن پارکت نیز می توان استفاده نمود.

برای استخدام مربی خصوصی کودک در منزل  با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

 

> کاربرد بخارشوی برای فرش

 

شاید بسیاری از افراد از کاربردهای بخارشوی اطلاعی نداشته باشند از آن برای تمیز کردن فرش و حتی برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده می‌شود. می توانیم به جرات بگوییم که یکی از روش های اصولی برای تمیز کردن فرش در منزل به گونه ای که هیچ آسیبی به بافت و رنگ فرش وارد نشود، استفاده از بخارشوی می باشد. معمولا قرار گرفتن لکه یا هر نوع آلودگی بر روی فرش باعث می شود که فضای منزل جلوه زشت و زننده ای به خود بگیرد حتی اگر لکه بسیار کوچک و ناچیزی باشد.

استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله این که دیگر نیازی به جا به جا کردن فرش و مشکلات حمل و نقل آن نخواهد بود و در همان جا می توانید کاملا فرش را از هر نوع آلودگی تمیز نمایید. برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخارشوی فقط کافی است مدت کوتاهی صبر کنید تا فرش کاملا خشک شود. کاربرد بخارشوی برای فرش فقط مختص لکه های جزئی و یا رنگی نیست بلکه می توان لکه هایی که به صورت جامد بر روی بافت فرش چسبیده و یا در آن فرو رفته اند نیز پاک کرد.

حتما بخوانید: رسوب زدایی کتری برقی

> کاربرد بخارشوی برای مبل

 

از مزیت های مهمی است که در مورد این دستگاه وجود دارد زیرا معمولا مبلمان منزل قابلیت های زیادی برای شست و شو ندارند و در صورت کثیف شدن، زحمت های زیادی برای پاک شدن آن ها وجود خواهد داشت اما بخارشوی می تواند این مشکلات را برطرف نماید.

در تميز كردن مبل با بخارشوی مشکلات شست و شوی عادی مانند به جا ماندن لک و یا تغییر رنگ و حالت قسمت رویی مبل وجود نخواهد داشت و می توان به کمک آن به صورت یکدست و با قدرت مکندگی بالا، تمام قسمت های مبل را تمیز و عاری از هر نوع لکه ای نماید.

نگرانی عمده ای که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که آب اضافی در لا به لای بافت مبل باقی می ماند و همین امر باعث خراب شدن مبل یا تغییر رنگ و شکل آن شود اما همان طور که گفتیم، دستگاه بخارشو می تواند به طور کامل تمام آب مورد نیاز برای شست و شوی مبل را در پایان خارج کند که به به قدرت مکندگی منحصر به فرد آن مربوط می شود.

استفاده از بخارشوی می تواند باعث تسریع در انجام امور مختلف شود و یا این که دوام وسایل منزل را افزایش دهد. از دیگر کاربرد هایی که می توان برای انواع بخارشو به شمار آورد، تمیز کردن کفپوش ها، پرده ها، لوستر، کابینت و حتی اتو کردن لباس و ضد عفونی کردن تشک ها می باشد بنابراین می توان کاربرد های گسترده ای برای این نوع تجهیزات مثال زد که امروزه به کمک خانم های خانه دار آمده اند و می توان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای، هر وسیله ای را با استفاده از آن ها تمیز نمود.

 

انواع بخارشو برای تمیز کردن منزل

پیش از مطرح کردن هر موضوعی، نیاز است تا در ابتدا با بخارشو و مدل های مختلف آن آشنا شوید. بخارشو نوعی دستگاه است که دارای قابلیت ایجاد بخار و همچنین ایجاد مکندگی جهت جذب آلودگی ها می باشد. به کمک این وسیله می توان هر نوع آلودگی در سطوح مختلف منزل از جمله سطح فرش، مبلمان، دیوار ها، اجاق گاز، کاشی، شیر آلات و غیره را برطرف نماید. اساس عملکرد این دستگاه ها، به این صورت است که بخار و آب به همراه مقدار مناسبی ماده شوینده با هم ترکیب شده و باعث از بین بردن آلودگی ها می شود.

بخارشو می تواند انواع مختلفی داشته باشد که می توانند تفاوت های قابل ملاحظه ای را نیز شامل شوند اما اصول کار همه ی آن ها تمیز کردن سطوح می باشد. کاربرد بخارشو می تواند در خانه تکانی عید ( خانه تکانی را از کجا شروع کنیم ) یا بیشتر برای تمیز کردن مبل و فرش باشد اما همان طور که گفتیم، هر نوع سطوح قابل دسترسی دیگری را نیز می توان با کمک آن تمیز نمود. بخارشو های امروزی دارای سه مدل مختلف می باشند که شامل: بخارشوی دستی، تی بخارشو و بخارشوی چند منظوره هستند که به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

  • بخارشوی دستی

نوع بسیار کوچکی از این دستگاه ها می باشد و عملکرد آن بسیار ساده تر از انواع دیگر است. این نوع بخارشو بیشتر برای تمیز کردن سطوح صاف و قابل دسترس مانند سینک های ظرفشویی، شیشه و پنجره ها، کاشی و سرامیک می باشد اما می توان به منظور تمیز کردن دیوار های کوتاه و با مساحت کم نیز از آن ها استفاده نمود.

  • تی بخارشو

به عنوان نوع دوم بخارشو های مورد استفاده برای تمیز کردن منزل به شمار می رود که کاربرد اصلی آن برای تمیز کردن کف زمین می باشد. از این بخارشو می توان به صورت تخصصی برای تمیز کردن پارکت و کف های سرامیکی استفاده نمود. نکته مهمی که در مورد تی بخارشو وجود دارد این است که نمی توان از آن برای تمیز کردن شیشه و پنجره استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت که این نوع بخارشو برای خانه های بزرگی که نیاز به شست و شوی کف دارند بسیار مناسب است.

  • بخارشوی چند منظوره

اما مجهز ترین نوع بخارشو تحت عنوان بخارشوی چند منظوره شناخته می شود که دارای قسمت های مختلف است و می توان در مواقع نیاز از هر کدام از آن ها استفاده نمود. کاربرد بخارشوی چند منظوره به دلیل قدرت مکندگی بالایی که دارد، بسیار بیشتر از انواع دیگر می باشد به همین دلیل می توان از آن برای تمیز کردن منزل استفاده کرد.

کاربرد بخارشو فقط مختص موارد گفته شده نمی باشد بلکه از این دستگاه ها می توان جهت تمیز نمودن هر نوع سطحی در منزل استفاده نمود. امروزه به دلیل تنوع بالایی که در تولید این محصولات وجود دارد، می توان بسیاری از کار های سخت و طاقت فرسای منزل را به راحتی انجام داد. مهم ترین ویژگی استفاده از این دستگاه ها این است که در زمان بسیار کوتاهی می توان بخش قابل توجهی از نظافت داخلی منزل را انجام داد در حالی که در حالت عادی ممکن است مدت ها طول بکشد.

برای استخدام پرستار شبانه روزی در منزل با پشتیبانان آچارتمان تماس بگیرید.

درخواست تلفنی:
02144831500
02144831700

به بالا بروید